pfizer mrna
Posted by Mforum
565 views
Zaczynamy!
Posted by Enigma2021
431 views
Terytorium 404
Posted by Enigma2021
262 views
Rozdzielenie Ludzkości
Posted by Joana100
350 views

Polska zakazuje aktorom odgrywania lekarzy lub farmaceutów w reklamach produktów medycznych

5/5 - (1 vote)

Image: Polska zakazuje aktorom odgrywania lekarzy lub farmaceutów w reklamach produktów medycznych

TYM PRZYCISKIEM POSTAW KAWĘ MOŻESZ ODBLOKOWAĆ TREŚCI PREMIUM I DOSTĘP DO STREAM LIVE

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 Polska zakazała aktorom odgrywania lekarzy lub farmaceutów w reklamach produktów medycznych.

Według raportu Remix News ustawa zabraniająca aktorom przedstawiania pracowników służby zdrowia w reklamach została uchwalona w kwietniu 2022 r. Jednak niektóre jej przepisy weszły w życie dopiero 1 stycznia.

Prezes Naczelnej Rady Lekarskiej Łukasz Jankowski uzasadnił swoją decyzję argumentem, że reklamy z aktorami wcielającymi się w role lekarzy i innych przedstawicieli zawodów medycznych wprowadzają w błąd.

„To zmiana w bardzo pozytywnym kierunku” – powiedział prezes NRL. „Nie można wprowadzać pacjenta w błąd i udawać lekarza, który poleca produkty medyczne”.

„Tak jak nie wolno udawać policjanta i pukać do czyichś drzwi, tak nie powinno się udawać lekarza, żeby przepisywać produkty medyczne” – kontynuował Jankowski, podkreślając swój sprzeciw wobec wykorzystywania wiarygodności lekarza do komercyjne cele.

Arkadiusz Gradkowski, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Wyrobów Medycznych (POLMED), podziela odczucia Jankowskiego.

„Nowe przepisy mają na celu wyeliminowanie wykorzystywania wizerunku lekarza w celu wspierania reklamy z autorytetem społecznym” – powiedział serwisowi informacyjnemu Medonet prezes POLMEDu .

Raport Notes from Poland z maja 2022 r. szczegółowo omówił ustawę. Jak informuje outlet, zakaz dotyczy reklam produktów takich jak soczewki kontaktowe, maseczki ochronne, wózki inwalidzkie czy prezerwatywy.

 

Zakaz nie dotyczy jednak działań niekomercyjnych, takich jak kampanie edukacyjne. Ci, którzy złamią zakaz, nadal obsadzając aktorów w rolach lekarzy w reklamach produktów medycznych, zostaną ukarani grzywną w wysokości do dwóch milionów złotych (452 ​​354,20 USD). (Powiązane: Dlaczego FTC nie ściga Healthcare.gov za fałszywe reklamy i oszustwa konsumenckie? )

Influencerzy nie są zwolnieni z nowego prawa w Polsce

Remix News stwierdził, że „zgodnie z nowymi przepisami reklama produktu skierowana do odbiorców musi być sformułowana w sposób zrozumiały dla przeciętnego konsumenta”. Dlatego terminologia medyczna i wyniki badań naukowych muszą być prezentowane konsumentom w sposób łatwy do zrozumienia.

Ponadto ustawa z kwietnia 2022 r. stanowiła, że ​​reklama nie może zawierać bezpośredniego nakłaniania dzieci do zakupu produktów ani nakłaniania ich rodziców lub innych osób dorosłych do kupowania dla nich reklamowanych produktów.

Zakazał również wykorzystywania pozytywnych opinii konsumentów o produkcie medycznym do jego promocji. Według Gradkowskiego ma to na celu ograniczenie wykorzystywania influencerów w mediach społecznościowych do wprowadzania na rynek niektórych produktów .

W rozmowie z Medonetem prawniczka Joanna Wajdzik powiedziała, że ​​w ostatnich latach wiele firm próbowało przekwalifikować produkty takie jak syropy na kaszel i tabletki na wyroby medyczne. Podczas gdy reklasyfikacja miała na celu obejście bardziej rygorystycznych wytycznych dotyczących leków, wspomniała, że ​​nowe przepisy zamkną tę lukę.

Podobny przypadek zakazania aktorom portretowania lekarzy miał miejsce w Chinach w 2009 roku. W lutym 2009 roku Reuters poinformował, że chińska administracja państwowa ds. przemysłu i handlu  (SAIC) nakazała aktorom i innym „nieakredytowanym pracownikom” odgrywanie ekspertów medycznych w reklamach leków. Zakaz został wprowadzony po ujawnieniu przez chińskiego internautę, który ujawnił 12 fałszywych ekspertów pojawiających się w stacjach telewizyjnych w prowincji Shandong.

SAIC poprzysiągł ukaranie tych fałszywych reklamodawców i firm produkujących produkty, które reklamują. Powtarzające się naruszenia spowodują odebranie licencji zarówno reklamodawcom, jak i firmom, a także „tymczasowe zawieszenie sprzedaży ich produktów leczniczych” – poinformowała wówczas państwowa agencja informacyjna Xinhua .

Zobacz poniżej, jak Stew Peters i DeAnna Lorraine omawiają fałszywych lekarzy na TikTok, nakłaniających dzieci do wstrzyknięcia szczepionki przeciwko koronawirusowi Wuhan (COVID-19).

Ten film pochodzi z kanału Signposts na Brighteon.com .

 

Źródła obejmują:

RMX.wiadomości

NotesFromPoland.com

Reuters.com

Brighteon.com

Natural News ) 

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

CLOSE
CLOSE
%d bloggers like this: