Universe - W taką ciszę
Posted by Viss
462 views
Kapliczki na Roztoczu
Posted by pajak68
1039 views
IN SPACE - Stive Morgan
Posted by Mforum
825 views

Dlaczego tłuszcze omega-3 mogą pomóc ci żyć dłużej

9 lis 2022

Dieta śródziemnomorska jest pełna pożywienia, które jest dobre dla twojego ciała (i kubków smakowych). Może też pomóc ci żyć dłużej. Niedawne badanie dotyczące diety śródziemnomorskiej związanej z dłuższym telomerem; im krótszy telomer, tym bardziej podatny na starzenie i choroby. Badanie, które rozpoczęło się w 1976 roku, objęło ponad 100 000 pielęgniarek w 11 stanach USA w wieku od 30 do 55 lat. Naukowcy odkryli, że kobiety, które miały najwyższy wynik alternatywnej diety śródziemnomorskiej, jadły więcej warzyw, owoców, zbóż, ryb, roślin strączkowych i orzechów. Mieli również dłuższe telomery. Innymi słowy, kobiety, które najbardziej trzymały się diety śródziemnomorskiej, wydawały się żyć dłużej.

TYM PRZYCISKIEM POSTAW KAWĘ MOŻESZ ODBLOKOWAĆ TREŚCI PREMIUM I DOSTĘP DO STREAM LIVE

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Być może powodem, dla którego kobiety biorące udział w badaniu miały dłuższe telomery, jest to, że jedząc dietę śródziemnomorską, spożywają więcej tłuszczów omega. Dieta śródziemnomorska kładzie nacisk na spożywanie głównie pokarmów roślinnych, w tym orzechów. Podkreśla również jedzenie ryb i zastępuje masło zdrowymi tłuszczami, takimi jak oliwa z oliwek. Wszystkie z nich są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3. Kilka badań łączy dłuższe życie ze spożywaniem kwasów tłuszczowych omega-3. Badanie opublikowane jesienią ubiegłego roku wykazało, że przyjmowanie suplementów omega-3 może spowolnić starzenie się. Badanie dotyczyło osób w średnim i starszym wieku z nadwagą, które przyjmowały suplementy omega-3 przez cztery miesiące. Naukowcy odkryli, że mają dłuższe telomery.

„Odkrycie telomeru jest prowokacyjne, ponieważ sugeruje możliwość, że suplement diety może rzeczywiście wpłynąć na starzenie się” – powiedział główny autor Jan Kiecolt-Glaser, profesor psychiatrii i psychologii w Ohio State.

Badanie z 2013 roku  wykazało  , że dieta bogata w kwasy tłuszczowe omega-3 może pomóc ci żyć dłużej. Badanie dotyczyło ponad 2000 zdrowych dorosłych Amerykanów w latach 1992-2008. Ci, którzy mieli najwyższy poziom omega-3, obniżyli ryzyko zgonu o 27 procent, a ryzyko zgonu z powodu chorób serca o 35 procent. Uczestnicy badania nie przyjmowali suplementów, ale otrzymywali kwasy omega-3 z pokarmów, które jedli.

Jak możesz zwiększyć ilość kwasów tłuszczowych omega-3?

Odpowiedź jest prosta: jedz właściwą  żywność Jeśli lubisz ryby, dodaj do swojej diety niektóre rodzaje ryb, w tym łososia (dzikiego, niehodowlanego), tuńczyka, sardynki, anchois, makrelę, jesiotra, błękitną rybę, śledzia i pstrąga jeziornego. Ryby te są bogate w kwasy tłuszczowe kwasu eikozapentaenowego (EPA) i dokozaheksaenowego (DHA). Możesz również uzyskać kwasy omega-3 ze źródeł roślinnych, takich jak oliwa z oliwek i olej lniany, które są bogate w kwasy tłuszczowe ALA.

https://www-theepochtimes-com.translate.goog

5/5 - (2 votes)
CLOSE
CLOSE
%d bloggers like this: