Universe - W taką ciszę
Posted by Viss
519 views
Kapliczki na Roztoczu
Posted by pajak68
1078 views

„Zatrzymanie produkcji 737 Max dotknie dostawców, linie lotnicze”

Gdy Boeing przygotowuje się do zamknięcia dużej fabryki w pobliżu Seattle, w której buduje się uziemiony odrzutowiec 737 Max, hit gospodarczy odbija się echem w Stanach Zjednoczonych w takich miejscach jak Wichita, Kansas, Stamford, Connecticut i Cincinnati.

TYM PRZYCISKIEM POSTAW KAWĘ MOŻESZ ODBLOKOWAĆ TREŚCI PREMIUM I DOSTĘP DO STREAM LIVE

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Miasta te są domem dla około 900 firm na całym świecie, które dostarczają części do niesprawnego samolotu, co zdaniem analityków jest największym wyprodukowanym produktem eksportowanym z USA.

Boeing nie planuje obecnie zwolnić żadnego z 12 000 pracowników w swojej fabryce w Renton w stanie Waszyngton. Jednak mniejsze firmy produkujące części, takie jak Spirit AeroSystems z Wichita, mogą nie mieć tego luksusu. Mogą być zmuszeni do cięcia pracowników, a niektórzy mogą nawet zostać wypchnięci z biznesu.

Zatrudniając 13 500 pracowników, Spirit jest największym pracodawcą w największym mieście Kansas. Połowę dochodów czerpie z produkcji kadłubów dla 737.

Mimo że produkcja Maxa uległa spowolnieniu na początku roku, Spirit i inni dostawcy nadal wykuwali części, umieszczając wielu z nich w magazynie. W piątek Spirit miał 90 kadłubów na rampie przylegającej do pobliskiej bazy sił powietrznych McConnell.

Max został uziemiony na całym świecie w marcu po drugiej z dwóch śmiertelnych wypadków w Indonezji i Etiopii, w których zginęło 346 osób. Przez miesiące Boeing wykorzystywał części do budowy około 400 samolotów Max, których nie mógł dostarczyć liniom lotniczym.

Miniatura wideo na YouTube
W poniedziałek firma z branży lotniczej ogłosiła, że ​​wstrzyma produkcję Maxa w styczniu bez daty wznowienia, co oznacza, że ​​organy regulacyjne nie zwolnią samolotu w najbliższym czasie.

Odzyskanie samolotu z powrotem w powietrze zależy w dużej mierze od Federalnej Administracji Lotniczej, która ocenia wysiłki Boeinga w zakresie naprawy oprogramowania do sterowania lotem, które było głównym czynnikiem w wypadkach. Badacze odkryli, że oprogramowanie zaprojektowane do zatrzymania przeciągnięcia aerodynamicznego stanowiło ogromny problem dla pilotów, a Boeing aktualizuje kod, aby był mniej agresywny.

FAA nie poda daty, kiedy Max może wrócić do nieba, aw zeszłym tygodniu agencja stwierdziła, że ​​Boeing ma nierealne oczekiwania co do ponownego uruchomienia samolotu. Nowy administrator FAA Stephen Dickson powiedział, że decyzja zapadnie według harmonogramu agencji, a nie Boeinga, wskazując, że potrwa to dłużej niż się spodziewał.

CFM International, wspólne przedsięwzięcie General Electric i francuskiej Safran SA, które produkuje silniki Max, również jest niepewne.

Firma z siedzibą w Cincinnati powiedziała we wtorek, że współpracuje z klientami i innymi dostawcami, „aby złagodzić wpływ tymczasowego wyłączenia produkcji 737 Max”.

Firma, która ma więcej niż 80 zakładów produkcyjnych na całym świecie i zatrudnia około 50 000 pracowników, powiedziała, że ​​może przenosić ludzi i produkcję w ramach wielu programów silnikowych. To może powstrzymać wszelkie zwolnienia. CFM produkuje inne silniki do samolotów komercyjnych i wojskowych.

Hexcel z siedzibą w Stamford, który wytwarza materiały kompozytowe stosowane w ramie i silnikach 737 Max, już zgłaszał niższą sprzedaż po tym, jak Boeing spowolnił tempo produkcji Max. We wtorek firma starała się brzmieć z nadzieją, mówiąc, że jest pewna długoterminowego sukcesu samolotu i oczekuje „powrotu do lotu i stopniowego zwiększania produkcji w 2020 roku”.

737 Max to tak duży produkt, że sama przerwa produkcyjna zmniejszy produkt krajowy brutto w USA o około 0,5% w pierwszych trzech miesiącach 2020 r., Prognozował ekonomista JP Morgan Michael Feroli.

To może obniżyć tempo wzrostu gospodarki USA o około jedną czwartą, do 1,5%.

Joseph Brusuelas, główny ekonomista RSM, firmy doradztwa podatkowego i konsultingu, przewidział zwolnienia przez dostawców i napisał w notatce, że niektórzy mogą mieć problemy z utrzymaniem działalności. Podczas imprezy, którą jego firma gościła w Wichita latem ubiegłego roku, jeden z dyrektorów średniej wielkości firmy wskazał, że jeśli uziemienie Max zamieni się w zatrzymanie produkcji, „będzie to ryzyko egzystencjalne” dla tej firmy.

„Nie można przecenić, jak ważne są krajowe i globalne łańcuchy dostaw związane z Boeingiem dla małych i średnich firm” – napisał Brusuelas.

Jeśli firmy dostarczające części zatrzymają produkcję, trudno będzie im szybko zrestartować fabryki, co może dodatkowo opóźnić uruchomienie linii montażowych Boeinga.

Dyrektor generalny Spirit AeroSystems, Tom Gentile, powiedział w październiku podczas Konferencji Perspektywy Gospodarczej w Kansas, że powrót produkcji zabrałby dużo czasu.

Sytuacja Boeinga jest tak ważna, że ​​została omówiona w Białym Domu, powiedziała w poniedziałek główna doradca prezydencka Kellyanne Conway.

Zapytana, czy prezydent Donald Trump może interweniować, powiedziała: „Boeing wie, że prezydent go obserwuje. Spotkał się z nimi. Oczywiście Departament Obrony spotkał się z nimi. Jestem pewien, że Departament Transportu się z nimi spotkał. Kiedy mówisz, że interweniuje i angażuje się, ma to na celu ochronę amerykańskich interesów. Bezpieczeństwo przede wszystkim w przypadku linii lotniczych. ”

Impulsowe efekty uziemienia Max już uderzyły w linie lotnicze, które zmuszone są opóźnić umieszczenie Max w rozkładzie lotów. To zmniejszyło liczbę dostępnych miejsc, podnosząc ceny. Ale analitycy twierdzą, że to także powstrzymało linie lotnicze od dodawania tras i ekspansji.

Southwest Airlines, które liczyły na to, że Max zaktualizuje swoją flotę, odrzuciły wszelkie nadzieje na przywrócenie samolotu do eksploatacji o pięć tygodni, do kwietnia. American Airlines zrobiły to samo w zeszłym tygodniu. United, który już wyciągnął Max z harmonogramów do 4 marca, powiedział, że będzie monitorował proces, aby określić, kiedy samolot będzie mógł bezpiecznie latać ponownie.

___

Heather Hollingsworth w Kansas City, Kansas, Pat Eaton-Robb w Hartford, Connecticut oraz Darlene Superville i Christopher Rugaber w Waszyngtonie przyczynili się do powstania tego raportu.

zrodlo:apnews.com

Rate this post
CLOSE
CLOSE
%d bloggers like this: