Wybrany materiał zobaczysz po przesunięciu strony w dół :-) jest pod wyszukiwarką

Translate website Mforum
STREAMY J/C ODBLOKOWANE

MFORUM VIDEO LIVE INFO NIUS

Informacje prasowe , video stream , podcast ,reportaż, audiobook , film fabularny, film dokumentalny , relacje ,transmisje , retransmisje publikacje , republikacje materiały tłumaczone na język polski , komunikator chat audio i video , największe w Polsce archiwum materiałów video i art. prasowych trwale usuniętych z internetu ,codziennie najnowsze informacje bez cenzury nie dostępne w Polskim internecie .Audycje stream live w każdy dzień z wyjątkiem piątku i soboty o godzinie 20 .00 dostępna funkcja translator z możliwością tłumaczenia zawartości całej witryny na 93 języki w tym treści chat !!

Dzień 2: Akademickie wsparcie technokracji

4/4 - (1 vote)

Dr Francis Schaeffer był historykiem, chrześcijańskim filozofem i jednym z największych myślicieli ubiegłego wieku. W odcinku X (ostatni odcinek) jego serialu wideo Jak powinniśmy wtedy żyć?, stwierdził, że społeczeństwo wpada w moralną otchłań bez ustalonych absolutów, które zapewniłyby formę i strukturę życia. Aby zastąpić tę niezbędną strukturę i tym samym uniknąć całkowitego chaosu społecznego, dokładnie i wyraźnie przyznał, że takich absolutów dostarcza coraz bardziej autorytarna, technokratyczna elita. (Tak, Schaeffer faktycznie użył słowa „technokratyczny”).

Innymi słowy, gdy ludzie stracili zdolność do samoregulacji własnego życia i zachowania, ktoś lub coś wpadłoby w próżnię i zrobiłoby to za nich.

Młodszym współczesnym Schaeffera był Zbigniew Brzeziński, który napisał Między dwoma wiekami: rola Ameryki w erze Technetronic kiedy był profesorem nauk politycznych na Columbia University pod koniec 1960. Brzeziński był biegunowym przeciwieństwem Schaeffera, ponieważ porzucił chrześcijaństwo, filozofię chrześcijańską, a nawet istnienie Boga.

Brzeziński doszedł do tego samego wniosku co Schaeffer (z zupełnie innych powodów), kiedy napisał:

Takie społeczeństwo byłoby zdominowane przez elitę, której pretensje do władzy politycznej opierałyby się na rzekomo lepszej wiedzy naukowej. Ta elita, bez ograniczeń związanych z tradycyjnymi wartościami liberalnymi, nie zawahałaby się osiągnąć swoich politycznych celów poprzez zastosowanie najnowszych nowoczesnych technik wpływania na zachowanie publiczne i trzymanie społeczeństwa pod ścisłym nadzorem i kontrolą. W takich okolicznościach pęd naukowy i technologiczny kraju nie zostałby odwrócony, ale faktycznie wykorzystałby sytuację, którą wykorzystuje. (podkreślenie dodane)

Brzeziński stwierdził dalej:

Utrzymujący się kryzys społeczny, pojawienie się charyzmatycznej osobowości oraz wykorzystanie środków masowego przekazu w celu uzyskania pubulic zaufanie będzie odskocznią w tym fragmencie transformacja Stanów Zjednoczonych w wysoce kontrolowane społeczeństwo. (wyróżnienia dodane)

Ponieważ Schaeffer był zapalonym czytelnikiem, prawdopodobnie czytał prace Brzezińskiego, ale nie mogę znaleźć na to żadnego dowodu. Przeczytał jednak przełomową książkę Daniela Bella z 1973 roku, Nadejście społeczeństwa postindustrialnego: przedsięwzięcie w prognozowaniu społecznym.

Bell uzyskał stopień doktora socjologii na Uniwersytecie Columbia w 1961 roku. Wiemy, że znał prace Brzezińskiego, ponieważ dokładnie je skrytykował w swojej własnej książce.

Są dwa powody, dla których przywołuję Bella: po pierwsze, był on samozwańczym apologetą technokracji, a po drugie, Schaeffer podniósł książkę Bella pod koniec odcinka X i zacytował ze strony 480:

Brak zakorzenionego systemu wierzeń moralnych jest sprzecznością kulturową społeczeństwa, największym wyzwaniem dla jego przetrwania.

Bell był rzeczywiście wielkim myślicielem w tym samym stylu, co Brzeziński; obaj byli technokratami i oboje zostali wykształceni na Columbia University, gdzie technokracja została pierwotnie opracowana w 1932. Bell był jednak znacznie bardziej bezpośredni niż Brzeziński, gdy pisał:

Technokratyczny tryb ustabilizował się, ponieważ jest sposobem wydajności – produkcji, programu, „załatwiania spraw”. Z tych powodów tryb technokratyczny z pewnością rozprzestrzeni się w naszym społeczeństwie. (str. 354)

To Bell jako pierwszy spopularyzował i rozwinął koncepcję społeczeństwa „postindustrialnego”:

Ponieważ społeczeństwo postindustrialne zwiększa znaczenie technicznego składnika wiedzy, zmusza hierofantów nowego społeczeństwa – naukowców, inżynierów i technokratów – do konkurowania z politykami lub stania się ich sojusznikami.

Duży obraz przyszłości przedstawił 489-stronicowy „esej Bella w prognozowaniu społecznym”. Został on napisany złowieszczo w tym samym roku (1973), w którym Komisja Trójstronna została współzałożona przez Brzezińskiego i Davida Rockefellera.

Otóż, cytowałem już prace Bella w obu moich książkach o technokracji, ale nie udało mi się zbadać, kto lub co mogło skłonić Bella do napisania jego książki. Stało się to moją niespodzianką w 2019 roku, gdy odebrałem własną kopię Bella Nadejście społeczeństwa postindustrialnego (to samo wydanie, do którego odwoływał się Schaeffer powyżej) i uważniej przeczytaj przedmowę:

Moim największym długiem instytucjonalnym jest Russell Sage Foundation i jej prezydent, Orville Brim. Dotacja z fundacji w 1967 początkowo uwolniła mnie z jednej trzeciej mojego harmonogramu nauczania w Kolumbii i pozwoliła mi zorganizować eksperymentalne seminarium dla absolwentów w Kolumbii na temat trybów prognozowania. Fundacja dofinansowała także moje badania w ciągu najbliższych kilku lat. W 1969-1970 spędziłem urlop naukowy jako gość w fundacji, gdzie ta książka zaczęła nabierać kształtu. (wyróżnienia dodane)

Zasadniczo Bell został zatrudniony przez Russell Sage Foundation, kiedy opracował swoją książkę.

Fundacja Russell Sage, założona w 1907 roku, jest jedną z najstarszych fundacji w Ameryce. Zaczynał jako ultra-postępowy mistrz „nauk społecznych” i od tamtej pory jest stale połączony z najbardziej postępowymi elementami globalnej elity. Jego obecnie stwierdza,

Russell Sage Foundation jest główną amerykańską fundacją poświęconą wyłącznie badaniom nauk społecznych. Obecnie Fundacja poświęca się wyłącznie wzmacnianiu metod, danych i teoretycznego rdzenia nauk społecznych jako sposobu na poprawę polityki społecznej.

Nic dziwnego, że historyczne archiwa Fundacji Russella Sage’a mieszczą się w Rockefeller Archive Center w Nowym Jorku.

Akademickie wsparcie dla nowoczesnej technokracji jest oczywiste i łatwe do prześledzenia. Literatura jest sprecyzowana i ostateczna: wszyscy wyobrażali sobie elitę technokratyczną, która zdominuje populacje.

Biorąc pod uwagę tę wizję, nie jest zaskoczeniem, że Komisja Trójstronna powstała w 1973 r., Aby „tak się stało” – z „Kapitanem Brzezińskim” na czele jako pierwszym Dyrektorem Wykonawczym.

%d bloggers like this: