Universe - W taką ciszę
Posted by Viss
462 views
Kapliczki na Roztoczu
Posted by pajak68
1039 views
IN SPACE - Stive Morgan
Posted by Mforum
825 views

Plotka, została obalona przez naukę: Nawet dzienne spożycie kawy nie prowadzi do odwodnienia

Kawa odwodniona?

  • To, co zaczęło się jako plotka, zostało obalone przez naukę. Nawet umiarkowane dzienne spożycie kawy nie prowadzi do odwodnienia;

  • w rzeczywistości zwyczajowi mężczyźni pijący kawę mogą spożywać tyle płynów przez kawę, co przez wodę.
  • Mimo że kawa nie jest odwodniona, warto wiedzieć, że inne napoje oferują większe korzyści nawodnienia, ponieważ ich wchłanianie przez żołądek trwa dłużej, takie jak ekologicznie uprawiane surowe mleko i organiczna woda kokosowa.
  • Picie kawy stymuluje również metabolizm i zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2, udar mózgu, choroby sercowo-naczyniowe i przedwczesną śmierć. Metaanaliza wykazała również, że sportowcy skorzystali z lepszej wydajności i mniejszej bolesności mięśni po wysiłku.
  • Ciemno palone ziarna kawy mają jedne z najlepszych korzyści zdrowotnych związanych z wysoką zawartością przeciwutleniaczy i niską zawartością akryloamidu. Ważne jest również, aby wybrać organiczne lub biodynamiczne ziarna kawy, aby zmniejszyć narażenie na glifosat i inne pozostałości chemiczne.

Nikt nie wie dokładnie, kiedy odkryto kawę, ale National Coffee Association donosi, że istnieje wiele legend o jej pochodzeniu. Najczęściej powtarzana historia opowiada o pasterzu kóz, który odkrył potencjał fasoli, gdy zauważył zachowanie swoich kóz po zjedzeniu jagód.

TYM PRZYCISKIEM POSTAW KAWĘ MOŻESZ ODBLOKOWAĆ TREŚCI PREMIUM I DOSTĘP DO STREAM LIVE

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Od tego skromnego początku rozwinął się ogromny przemysł. Według World Atlas, Finlandia znajduje się na szczycie trzech krajów, które spożywają najwięcej kawy, z 12 kilogramami kawy na osobę rocznie. Na drugim miejscu jest Norwegia ze spożyciem na mieszkańca 9,9 kg (21,8 funta), a następnie Islandia z 9 kg (19,8 funta) na osobę rocznie.

Stany Zjednoczone zajmują 25. miejsce z konsumpcją na mieszkańca 4,2 kg (9,2 funta), za Portugalią, Libanem, Chorwacją, Grecją i Brazylią. Według najnowszych danych National Coffee Association, zgłoszonych przez Daily Coffee News, spożycie kawy w Ameryce pozostało niezmienione w ciągu ostatniego roku, ale pije się więcej kawy dla smakoszy.

Po raz pierwszy od 69 lat, w których opublikowano trendy kawowe, odnotowana konsumpcja kawy dla smakoszy wyprzedziła kawę nie dla smakoszy, zgodnie z Daily Coffee News. Kolejny interesujący fakt: jeśli rano wypijesz filiżankę kawy w lokalnej kawiarni, możesz spędzić do 45 godzin rocznie czekając na zastrzyk kofeiny.

Ale niezależnie od tego, czy stoisz w kolejce po kawę, czy robisz ją w domu, aby przetrwać poranek, czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, czy łagodne efekty moczopędne, których doświadczasz, mogą prowadzić do odwodnienia?

Nie wierz w plotkę, że kawa cię odwodni

Być może zaczęło się od plotki, ale nauka udowodniła, że nawet umiarkowane dzienne spożycie kawy nie prowadzi do odwodnienia. W przeszłości istniało podejrzenie, że kawa i inne napoje zawierające kofeinę mogą prowadzić do odwodnienia i dlatego należy ich unikać w celu utrzymania optymalnej równowagi płynów.

Aby ocenić czynniki fizjologiczne, naukowcy zaangażowali 50 mężczyzn, którzy zwykle pili od trzech do sześciu filiżanek kawy dziennie. Grupa została przetestowana z wodą lub kawą zawierającą kofeinę. Podczas badania naukowcy kontrolowali aktywność uczestników, a także ich spożycie żywności, płynów i kawy.

Zmierzyli całkowitą ilość wody w organizmie i wykorzystali markery nawodnienia moczu i krwi do oceny stanu nawodnienia. Co ciekawe, doszli do wniosku, że nie ma istotnych różnic między badaniami w różnych hematologicznych i moczowych markerach stanu nawodnienia.

Ich dane sugerują, że nałogowi mężczyźni pijący kawę mogą otrzymywać mniej więcej takie samo nawodnienie z kawy, jak z wody pitnej. Dr Daniel Vigil z David Geffen School of Medicine na Uniwersytecie Kalifornijskim powiedział Time Magazine, że lekko moczopędne działanie kofeiny nie prowadzi do odwodnienia, ale zwiększa równowagę wodną.

Chociaż wydaje się logiczne, że zmierza się do odwodnienia, jeśli często oddaje się mocz po wypiciu kawy, Vigil wyjaśnia, że ze względu na lekko moczopędne działanie kofeiny organizm nie traci więcej płynów niż wchłania przez picie. Wyjaśnia, że bóle głowy po wypiciu kawy rano mogą wskazywać, że jesteś wrażliwy na kofeinę lub jesteś już odwodniony.

Niektóre napoje zapewniają większe nawodnienie

W badaniu opublikowanym w American Journal of Clinical Nutrition podjęto próbę oceny wpływu różnych napojów na stan nawodnienia i określenia wskaźnika nawodnienia. Naukowcy uznali, że ważne jest, aby kategoryzować napoje, które promują równowagę płynów w warunkach klinicznych, aby pomóc osobom, które nie mają swobodnego dostępu do płynów lub możliwości częstych przerw w toalecie.

Przeanalizowali wpływ 13 powszechnie spożywanych napojów na uczestników, gdy byli w optymalnym stanie płynu i odkryli, że napoje, które wolniej opróżniają żołądek, mogą utrzymać nawodnienie przez dłuższy czas. Jak wyjaśnia CNN, czynniki, które spowalniają wchłanianie, obejmowały białko, mleko pełne i niski poziom cukru – dokładnie to, co można znaleźć w surowym mleku z pastwisk lub wody kokosowej.

Naukowcy odkryli, że zwiększenie zawartości cukru w napojach nie zwiększyło korzyści dla nawodnienia. Przeciwnie, nie tylko przyczyniło się to do insulinooporności, ale wyższa zawartość cukru miała również działanie odwadniające, gdy płyn dotarł do jelita cienkiego.

Każda komórka w twoim ciele opiera się na odpowiednim nawodnieniu, aby zachować zdrowie. Nawodnienie ma kluczowe znaczenie dla zdrowia układu sercowo-naczyniowego, ponieważ zapewnia wydajną pracę mięśni, a serce może łatwiej pompować krew przez organizm. Jednak nawodnienie polega na dostarczaniu wody do komórek, a nie tylko na piciu większej ilości wody.

Kawa stymuluje brązowy tłuszcz i metabolizm

Większość ludzi pije poranną filiżankę kawy, aby uruchomić silnik, ale naukowcy odkryli również, że ilość kofeiny w standardowej filiżance kawy jest wystarczająca, aby stymulować aktywność brązowej tkanki tłuszczowej, spalając w ten sposób więcej energii i potencjalnie poprawiając wrażliwość na insulinę. Te działania komórkowe mogą również przyczynić się do lepszej kontroli wagi.

Brązowa tkanka tłuszczowa bierze udział w wytwarzaniu ciepła i spalaniu glukozy i tłuszczów w reakcji mitochondrialnej, w której pośredniczy mitochondrialne białko odsprzęgające 1 (UCP1). Kiedy UCP1 jest regulowany w górę, może zmniejszyć ryzyko otyłości. Naukowcy przeanalizowali wyniki ekspozycji kofeiny na hodowle komórkowe i u zdrowych uczestników.

W obu eksperymentach dane wykazały pozytywne wyniki. Leczenie kofeiną zwiększyło ekspresję UCP1 w hodowlach komórkowych. U zdrowych osób dorosłych techniki obrazowania po wypiciu kawy wykazały podwyższoną temperaturę brązowej tkanki tłuszczowej w okolicy nadobojczykowej, która nie była obecna po wypiciu wody.

Inne korzyści zdrowotne kawy

Unikaj aromatyzowanej śmietany i cukru, jeśli chcesz cieszyć się wieloma korzyściami zdrowotnymi związanymi z prawidłowo uprawianą, zbieraną i paloną kawą. Harvard donosi o historii kawy i zdrowia. W 1991 roku Światowa Organizacja Zdrowia dodała kawę do listy możliwych substancji rakotwórczych. W 2016 roku dane badawcze wykazały, że kawa wiąże się z niższym ryzykiem niektórych nowotworów.

Sama myśl o kawie wiąże się z pobudzeniem psychicznym, szczególnie w kulturach zachodnich. Naukowcy odkryli, że uczestnicy, którzy zostali skonfrontowani z informacjami o kawie, takimi jak obrazy, zareagowali tak, jakby spożyli napój. Uczestnicy postrzegali czas jako krótszy i myśleli w bardziej konkretnych, precyzyjnych kategoriach, sugerując bardziej czujny stan umysłu.

Na podstawie innej metaanalizy 30 badań perspektywicznych z lat 2002-2015 szwedzcy naukowcy doszli do wniosku, że picie kawy jest odwrotnie związane z ryzykiem zachorowania na cukrzycę typu 2. Uczestnicy w wieku od 20 do 70 lat byli obserwowani przez średni okres 5,8 roku. Naukowcy odkryli, że osoby pijące kawę miały niższe ryzyko stanu przedcukrzycowego i cukrzycy typu 2 w porównaniu do osób niepijących.

Inne długoterminowe badanie sugeruje, że to kawa obniżyła ryzyko, a nie herbata. W trzech dużych badaniach szczegółowe informacje zbierano od uczestników co dwa do czterech lat przez ponad 20 lat. Dane wykazały, że ochotnicy, którzy spożywali więcej niż jedną filiżankę kawy dziennie przez cztery lata, mieli o 12% niższe ryzyko cukrzycy typu 2 w ciągu następnych czterech lat.

Jedna metaanaliza wykazała, że kawa przynosi również korzyści sportowcom, poprawiając ich wydajność, a inna wykazała, że kofeina zmniejsza bolesność mięśni po wysiłku.

Wybierz ciemne prażenie bio- lub biodynamiczne

Kawa ma wiele zalet, ale ważne jest, aby używać ciemnego palenia i organicznie lub biodynamicznie uprawianych ziaren kawy. Brązowe do czarnych ziaren kawy, które wyjmujesz z torby, zaczynają swoje życie zielone. Są pieczone na dużym ogniu, aby rozwinąć ich aromat.

Kawa może być wytwarzana jako lekkie do ciemnego palenia, każdy o niepowtarzalnym smaku i kwasowości. Kawa palona w ciemności ma jedne z najlepszych korzyści zdrowotnych związanych z wysoką zawartością przeciwutleniaczy i niską zawartością akryloamidu.

Kolor palenia kawy nie jest jedynym kryterium przy wyborze kawy. Ważne jest również, aby szukać organicznie lub biodynamicznie zmielonych ziaren kawy. Na przykład, w swoich wysiłkach na rzecz monitorowania pozostałości chemicznych, marka Nestle odkryła, że:

… w niektórych partiach zielonej kawy pozostałości chemiczne są zbliżone do prawnie określonych limitów. Zwiększamy nasze kontrole we współpracy z dostawcami, aby zapewnić, że nasza zielona kawa nadal jest zgodna z przepisami na całym świecie.

Pozostałości chemiczne są wynikiem stosowania glifosatu w krajach produkujących ziarna kawy. Nestle wprowadziło nowe procesy w życie od 1 października 2019 r., Aż do zmniejszenia zanieczyszczenia glifosatem w ziarnach. Bloomberg donosi, że „może to skomplikować globalne przepływy handlu kawą”.

Brazylijscy hodowcy informują, że pracują nad zmniejszeniem pozostałości chemicznych, aby spełnić europejskie wymagania, które są znacznie bardziej rygorystyczne niż amerykańskie przepisy. Pamiętaj, że jakość jedzenia, które jesz, zależy od tego, jak zostało wyhodowane. Nawet żywność produkowana ekologicznie – tj. uprawiana bez pestycydów – może być uprawiana na glebach ubogich w składniki odżywcze.

Artykuł w formacie PDF:

5/5 - (1 vote)
CLOSE
CLOSE
%d bloggers like this: