INSTRUKCJA FILMOWA JAK ODBLOKOWAĆ DOSTĘP PREMIUM

PRZESUŃ STRONĘ W DÓŁ ABY ZOBACZYĆ

 WYBRANĄ TREŚĆ

Stream odblokowany w środę o 20.00

Stream zablokowany - "premium" w każdą niedzielę poniedziałek wtorek i czwartek o 21.00

POLITYKA STRONY M-FORUM !!! - WSZYSTKIE ZAMIESZCZANE MATERIAŁY ORAZ PREZENTOWANE I PROPAGOWANE - Poglądy i opinie zawarte w artykułach mogą być niezgodne ze stanowiskiem redakcji. !!!! REDAKCJA M-FORUM AV LIVE MA NA CELU PUBLIKOWANIE WSZYSTKICH INFORMACJI KTÓRE SĄ CENZUROWANE BEZ WZGLĘDU NA ZABARWIENIA POLITYCZNE , RELIGIJNE I OBYCZAJOWE - ZA KOMENTARZE I WYPOWIEDZI CZYTELNIKÓW I WIDZÓW NIE BIERZE ODPOWIEDZIALNOŚCI , Z WYJĄTKIEM TREŚCI O CHARAKTERZE PRZESTĘPCZYM KTÓRE BĘDĄ USUWANE BEZ OSTRZEŻEŃ

M-forum A.V Live.

TO. PORTAL NA KTÓRYM CODZIENNIE ZNAJDZIESZ PONAD 100 INFORMACJI INFO NIUS W TYM MATERIAŁY CENZUROWANE LUB ZABRONIONE NA INNYCH PORTALACH POPRAWNYCH POLITYCZNIE. W sprawach dotyczacych reklamy banerowej lub video, oraz zasad dzierżawy strumienia stream bez limitu umieszczanego na dowolnej stronie internetowej , proszę przesunąć stronę w dół lewa strona sekcja ADMIN KONTAKT

Lekarze i dietetycy radzą: nigdy nie bierzcie tych witamin przed snem

Postaw mi kawę na buycoffee.to
5/5 - (2 votes)

Witaminy – z racji swoich prozdrowotnych właściwości – są bardzo ważną częścią codziennej diety. Nie zawsze dostarczamy je w odpowiedniej ilości z pożywieniem, dlatego chętnie sięgamy po suplementy diety z ich zawartością. Okazuje się jednak, że aby przyniosły one pożądany efekt, powinniśmy je zażywać o określonej porze dniach. Lekarze podpowiadają, która z nich będzie najlepsza dla konkretnej witaminy.

Witaminy wieczorem

Tero Vesalainen / Shutterstock

WESPRZYJ DOWOLNĄ KWOTĄ NASZĄ

DZIAŁALNOŚĆ 

Ta forma wsparcia adresowana jest do autorów wpisów - artykułów , filmów i tłumaczeń i osób pomagających w sprawach technicznych ,

ciekawostka :-) mamy ponad 30 000 subskrybentów i ponad 100 000 osób zarejestrowanych  a trzeba żebrać o kilka groszy dla tych dzięki którym są treści na stronie .......... 

SPIS TREŚCI

  1. Witaminy z grupy B i witamina D są związane z produkcją melatoniny, czyli hormonu snu
  2. Ich zażywanie w porze wieczornej może zakłócić ten proces i zaburzyć sen
  3. Właściwa pora sięgania po suplementy diety dotyczy także kompleksów witamin (multiwitamin) oraz niektórych składników mineralnych, np. wapnia

Witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B są kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania układu krążenia oraz układu nerwowego. Są też bardzo ważne dla produkcji hormonów, m.in. melatoniny, zwanej hormonem snu. To z tego powodu jej spożycie w porze wieczornej może nie być najlepszym pomysłem.

„Odradzałbym przyjmowanie witamin z grupy B na noc (…) Witaminy te [zażywane – red.] przed snem mogą aktywować pracę mózgu i układ nerwowy oraz utrudniać zasypianie lub pozostawanie we śnie. Z tego powodu sugeruję przyjmowanie ich rano ze śniadaniem” – radzi dr David Culpepper, lekarz chorób wewnętrznych z Life MD.

Witaminy z grupy B, tj.: tiaminę, ryboflawinę, niacynę, cholinę, B5, B6, biotynę, inozytol, kwas foliowy, PABA i B12 znajdziesz w suplemencie diety B-50 Complex.

Witamina D

Z produkcją melatoniny wiąże się też witamina D. „Witamina słońca” wpływa na metabolizm kości, wspiera działanie układu nerwowego, działa immunomodulująco, ale także pośrednio przeciwbakteryjnie.

Zdaniem dietetyczki Whitney Stuart z tego względu również powinniśmy unikać zażywania jej zbyt późno. „Witamina D ma odwrotny związek z hormonem snu, melatoniną. Przyjmowanie jej w nocy może zatrzymać lub spowolnić naturalną produkcję melatoniny” – twierdzi ekspertka.

Warto też pamiętać, że witamina D rozpuszcza się w tłuszczach. Z tego względu warto przyjmować ją wraz z posiłkiem bogatym w ten składnik odżywczy. Dzięki temu lepiej się przyswoi.

Witamina C

Witamina C sprawuje w organizmie szereg ważnych funkcji. Uczestniczy w pracy układu odpornościowego (reguluje proces pochłaniania drobnoustrojów chorobotwórczych przez leukocyty), przyspiesza gojenie się ran, uszczelnia naczynia krwionośne i reguluje produkcję kolagenu. Pomaga obniżać ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, obniża ryzyko rozwoju niektórych nowotworów, a przy okazji spowalnia proces starzenia się.

Kwas askorbinowy również nie powinien być jednak przyjmowany w nocy. Dlaczego? To pora, kiedy z reguły nic już nie jemy, a spożywanie witaminy C na pusty żołądek (bez względu na porę) może skończyć się jego rozstrojem. Zażywanie jej zbyt późno może powodować także refluks żołądkowo-jelitowy.

Multiwitaminy

Nie tylko pojedyncze witaminy, ale także ich mieszanki (zestawy witamin) powinny być spożywane o określonej porze dnia. Jak tłumaczy dr Monisha Bhanote z Integrative & Functional Medicine, „najlepiej przyjmować [je – red.] wcześnie rano, podczas śniadania lub lunchu. Multiwitaminy zwykle zawierają witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, takie jak D, E, A i K, które są wchłaniane lepiej z pokarmami zawierającymi tłuszcz”.

Jeśli w kompleksie witamin zawarte są witaminy z grupy B, lepiej trzymać się pierwszej połowy dnia (do godz. 14). „Multiwitaminy z witaminy z grupy B mogą wpływać na jakość snu i zakłócać go” – dodaje dr Bhanote.

Nie tylko witaminy

Warto pamiętać, że późna pora nie jest wskazana także w przypadku zażywania innych minerałów. Wśród nich jest m.in. wapń, który – jak wyjaśnia Whitney Stuart – spowalnia lub wręcz zatrzymuje wchłanianie magnezu. „Pierwiastek ten pomaga się zrelaksować, jest więc bardzo ważny w porze nocnej” – dodaje ekspertka.

Poza tym, suplementy diety zawierające wapń mogą wchodzić w interakcje z niektórymi lekami, m.in. antybiotykami i środkami zażywanymi przy nadciśnieniu. „Wapń może też wpływać na wchłanianie żelaza, cynku i magnezu przez organizm. Dobrym pomysłem jest więc przyjmowanie suplementów wapnia w innym czasie niż multiwitamin lub posiłku bogatego w żelazo” – radzą eksperci amerykańskiej organizacji Mayo Clinic. Najlepiej przed rozpoczęciem suplementacji wapnia porozmawiać o tym z lekarzem lub farmaceutą.

Witaminy [INFOGRAFIKA]

https://www.medonet.pl/leki-od-a-do-z/witaminy-i-mineraly,lekarze-i-dietetycy-radza–nigdy-nie-bierzcie-tych-witamin-przed-snem,

%d bloggers like this: