Brytyjskie samoloty z bronią dla Ukrainy omijają Niemcy. Ekspert mówi o porażce Zachodu
bZIK
Ostatnie wpisy bZIK (zobacz wszystkie)
- Dania przekaże Ukrainie pociski przeciwokrętowe Harpoon - 24 maja 2022
- Lasery tnące stal nie są w stanie go zniszczyć. Naukowcy stworzyli wyjątkowe lustro diamentowe - 24 maja 2022
- Przegląd prasy: żądania Erdogana dławią nordycką ofertę NATO, a Mołdawia czeka na broń amerykańsko-brytyjską - 24 maja 2022
- Rosja musiała rozpocząć specjalną operację, aby powstrzymać ludobójstwo na Ukrainie — minister obrony - 24 maja 2022
- Ukrainą to się nie skończy - 24 maja 2022
Brytyjczycy wysłali samoloty transportowe C-17 z wojskowym sprzętem dla Ukrainy. Te jednak ominęły Niemcy, nadrabiając sporo kilometrów. Czy to oznacza, że Niemcy celowo utrudniają wysyłanie pomocy? – Nie sądzę, ale sprawa i tak pokazuje, że mamy problem – stwierdza ekspert.
WESPRZYJ DOWOLNĄ KWOTĄ NASZĄ
DZIAŁALNOŚĆ
Ta forma wsparcia adresowana jest do autorów wpisów - artykułów , filmów i tłumaczeń i osób pomagających w sprawach technicznych ,

ciekawostka :-) mamy ponad 30 000 subskrybentów i ponad 100 000 osób zarejestrowanych a trzeba żebrać o kilka groszy dla tych dzięki którym są treści na stronie ..........
- Samoloty transportowały defensywną broń na Ukrainę
- Niemiecki resort obrony przekonuje, że żadnego zakazu lotów nad terytorium kraju nie było
- – Po rosyjskiej agresji na Krym wielu generałów przekonywało, że musimy uprościć zasady transportu wojsk i uzbrojenia – przypomina gen. Stróżyk w rozmowie z Business Insiderem
- To się jednak w dużej mierze nie udało, a procedury mamy w tym zakresie podobne, jak w 2014 r.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej Onetu
Wciąż nie jest jasne, dlaczego brytyjskie samoloty ominęły Niemcy, transportując broń na Ukrainę. Przedstawiciele niemieckiego resortu obrony wyjaśnili dziennikarzom „Bilda”, że Brytyjczycy po prostu nie wnioskowali o taki przelot. I podkreślają, że „zakazu nie było”.
Gen. Jarosław Stróżyk, doświadczony żołnierz w rezerwie oraz dyplomata, przyznaje, że „niemieckie procedury lotnicze są bardzo ostre”. Uzyskanie szybkiej zgody na przelot nie jest więc proste. – Nie musi to jednak tak bardzo dziwić, jeśli spojrzymy na radary lotów. Nad terytorium tego kraju po prostu zawsze przelatuje bardzo dużo maszyn – mówi generał Business Insiderowi.
Unia nie posłuchała generałów?
Stróżyk przypomina 2014 r. Po zajęciu Krymu przez Rosję zachodnie organizacje zaczęły dyskutować o bezpieczeństwie Europy. Amerykański generałowie, zwłaszcza ówczesny dowódca sił lądowych NATO w Europie Ben Hodges, sugerowali wówczas uproszczenie procedur tak, by Zachód mógł szybko transportować wojska czy sprzęt w razie problemów.
Stróżyk mówi, że Amerykanie mówili o takich potrzebach najgłośniej, ale wśród zachodnich wojskowych panowała wówczas co do tego zgoda. Kłopot w tym, że od 2014 r. wiele się nie zmieniło. – Potrzebne były zmiany procedur, żeby sprzęt wysyłać właściwie ad hoc. Jak widać, to się nie dzieje – stwierdza generał.
You must log in to post a comment.