Linie lotnicze Brussels Airlines wykonały tej zimy 3.000 lotów bez pasażerów, aby uniknąć utraty przydziałów czasu na start i lądowanie.

WESPRZYJ DOWOLNĄ KWOTĄ NASZĄ

DZIAŁALNOŚĆ 

Ta forma wsparcia adresowana jest do autorów wpisów - artykułów , filmów i tłumaczeń i osób pomagających w sprawach technicznych ,

ciekawostka :-) mamy ponad 30 000 subskrybentów i ponad 100 000 osób zarejestrowanych  a trzeba żebrać o kilka groszy dla tych dzięki którym są treści na stronie .......... 

Lufthansa Group, spółka macierzysta linii lotniczych, potwierdziła, że 18 000 lotów odbyło się bez pasażerów, w tym 3 000 połączeń Brussels Airlines, zgodnie z raportem opublikowanym w The Bulletin.

Przepisy UE wymagają, aby linie lotnicze wykonywały określony procent lotów rejsowych, aby utrzymać swoje przydziały czasu na start i lądowanie w głównych portach lotniczych.

Zgodnie z przepisami „wykorzystaj albo strać”, przed pandemią przewoźnicy musieli wykorzystywać co najmniej 80 proc. zaplanowanych przydziałów czasu na start i lądowanie.

W związku z tym, że w wyniku działania koronawirusa podróżowanie stało się coraz trudniejsze, zmieniono ten limit na 50 procent, ale linie lotnicze nadal mają trudności z osiągnięciem tego celu.

W związku z najnowszymi danymi Lufthansa Group, belgijski rząd federalny wystosował pismo do Komisji Europejskiej, w którym domaga się zmiany przepisów dotyczących utrzymania przydziałów czasu na start i lądowanie.

Lufthansa Group, która oprócz Brussels Airlines jest właścicielem takich przewoźników jak Lufthansa, Swiss International Airlines, Austrian Airlines i Eurowings, zlikwidowała w styczniu i lutym już 33 tys. lotów.

AIRLIVE