Video Gallery
Lilith i jej brat Kupidyn ❤
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
55 views
Brak dna. „Jak działa świat” z Timofiejem Bazhenowem (02.08.21).-nagranie w j.rosyjskim
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
63 views
EGIPT – BLUE HOLE I SPACER NA ABU GALUM
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
66 views
ZAGINIĘCIE SZYFRANTA POLSKIEGO WYWIADU | OPOWIEM CI HISTORIĘ
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
78 views
Gracjana & Hanna 1.0 – Wiedza i Technologia z wyszych Poziomow –
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
67 views
SKUTECZNA MODLITWA A.. ZEGAR BIOLOGICZNY CZŁOWIEKA — Cz.6/8 -POZIOMY ŚWIADOMOŚCI- Monika Burzyńska
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
70 views
ISTOTY WSZECHŚWIATA – Roman Nacht © 2021 VTV
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
63 views
Klęski narodowe – Dariusz Kwiecień – 08 – 2021
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
71 views
Myśleć ludzie !! Myśleć-Dr Jaskowski
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
93 views
Szczepienia w kościołach? Retransmisja z tzw fejsbuka z 1.08.2021
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
76 views
Policja Żydowska w gettach
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
69 views
Ustawienia narodowe, kłamstwa, propozycja pomidorowa, zrozumieć mężczyznę i pierwotny zamiar duszy
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
72 views
Rak Prostaty Samoleczenie Metodą B.S.M.
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
71 views
Profanacja Powstania – pajace w maskach
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
78 views
Kara Śmierci Za Czary? Historia Zwalczania Czarownic
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
87 views
Hubert Czerniak – Tajemnicze związki chemiczne? Jak oddziałują na nasze zdrowie? / Wodorowęglany
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
90 views
Kinga i Hahment – po wódce robisz się „bezmózgowiec”
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
87 views
Wiadomości z pola na polskiej wsi
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
95 views
Ustawienia Narodowe – wywiad z Małgorzatą Sikorską
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
109 views
FB, wirusy i cenzura.-Artur Kalbarczyk
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
121 views
Czakry Ziemi i kanały energetyczne
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
94 views
01 08 2021 Okradanie narodu polskiego ciąg dalszy.
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
78 views
Z ostatniej chwili! 𝔸𝕕𝕠𝕡𝕔𝕛𝕒 przez 𝕃𝔾𝔹𝕋 LEGALNA | WIADOMOŚCI
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
29 views
Hipnoza Regresyjna Czy to dobra metoda poznania siebie?
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
24 views
Musisz to wiedzieć (1169) A taki był z niego antysystemowiec!
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
39 views
Horoskop Miłości Na Sierpień Dla Wszystkich Znaków Zodiaku.Wróżka Astylla
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
35 views
Zapomniane ślady w Puszczy |FILM DOKUMENTALNY|
Posted on 2 sierpnia 2021 by Wenus
82 views
Co Nas czeka jesienią ? jak otępić system immunologiczny, początek szkoły.
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
67 views
Konflikt USA – Polska. Zakapowani. Policjanci szukają pomocy. Smak of New York .1.08.2021
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
43 views
Tajemnice Borobudur – Kamienne dzwony i architekt nieznanego pochodzenia
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
46 views
Wielowymiarowość, duchowość i koniec czasów !
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
65 views
Mózg na ziemi… Żywe tarcze w Powstaniu Warszawskim – Stanisław Gruca. Świadkowie Epoki
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
63 views
Świadkowie historii: Edward Mosberg – Mam Polskę w sercu
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
77 views
Wracamy do domu…
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
49 views
HAHMENTY, GAMBIA, SZTOKHOLM – Co z tymi filmami? – Q&A – LIVE
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
35 views
Morawiecki ZDECYDOWAŁ! Kary za NIEPOSŁUSZEŃSTWO | WIADOMOŚCI
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
98 views
Dlaczego NIEMCY potrzebują POLSKI?
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
48 views
Dolar na grobie aktora „07 zgłoś się” l Niezapomniani
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
54 views
Cyber Atak , Ściema Czy Prawda ? Pytania Globalne Z Wróżką Astyllą
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
40 views
77. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. Czy skrajna lewica znów zablokuje marsz?
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
46 views
UZBEKISTAN 🇺🇿 Noc w NAJDROŻSZYM hotelu i Przepiękne miasto BUCHARA – #14
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
29 views
Biskupi nie prowadzą ludzi do Boga, tylko tam gdzie im się podoba
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
98 views
Grzegorz Braun: Kolejny LOCKDOWN już pewny! Morawiecki i spółka to naczelni ZBRODNIARZE Polscy!
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
69 views
Polscy SERYJNI MORDERCY
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
56 views
EGIPT DAHAB – PRÓBY FREEDIVINGU I SPOKOJNY HIKE Z MARIĄ
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
56 views
20200105 1400 Brygada Siwaka
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
69 views
Z ostatniej chwili! Prawica jest NIELEGALNA | WIADOMOŚCI
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
66 views
CYBER-PARTYZANTKA -czyli 3 dni ciemności
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
76 views
To koniec mojej samotnej podróży kamperem po USA #12
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
60 views
Dieta mózgu: 16 produktów na poprawę pamięci i koncentracji! Zdrowy mózg | Dr Bartek Kulczyński
Posted on 1 sierpnia 2021 by Wenus
60 views
POLITYKA STRONY M-FORUM !!! - WSZYSTKIE ZAMIESZCZANE MATERIAŁY ORAZ PREZENTOWANE I PROPAGOWANE - Poglądy i opinie zawarte w artykułach mogą być niezgodne ze stanowiskiem redakcji. !!!! REDAKCJA M-FORUM AV LIVE MA NA CELU PUBLIKOWANIE WSZYSTKICH INFORMACJI KTÓRE SĄ CENZUROWANE BEZ WZGLĘDU NA ZABARWIENIA POLITYCZNE , RELIGIJNE I OBYCZAJOWE - ZA KOMENTARZE I WYPOWIEDZI CZYTELNIKÓW I WIDZÓW NIE BIERZE ODPOWIEDZIALNOŚCI , Z WYJĄTKIEM TREŚCI O CHARAKTERZE PRZESTĘPCZYM KTÓRE BĘDĄ USUWANE BEZ OSTRZEŻEŃ     UWAGA !! WAŻNE - Poglądy i opinie zawarte w artykule mogą być niezgodne ze stanowiskiem redakcji. Zamieszczane artykułu są w wiekszości re- publikacjami materiałów z innych stron - REDAKCJA NIE INGERUJE W ICH TREŚCI W CELU ZACHOWANIA BEZSTRONNOŚCI , A CELEM PUBLIKACJI JEST PODDANIE TYCH MATERIAŁÓW POD OSĄD I KRYTYKĘ CZYTELNIKÓW W KTÓRE OPINIE NIE MOŻE INGEROWAĆ AUTOR MATERIAŁU W FORMIE MODERACJI LUB CENZURY

M-forum A.V Live.

TO PORTAL NA KTÓRYM CODZIENNIE ZNAJDZIESZ PONAD 100 INFORMACJI INFO NIUS W TYM MATERIAŁY CENZUROWANE LUB ZABRONIONE NA INNYCH PORTALACH POPRAWNYCH POOLITYCZNIE

CZERWONE

SNEWS:„Inwazja” morskich dronów na Bałtyku: co wymyślono w obwodzie kaliningradzkim?

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Najdalej na zachód wysunięty region Rosji wkrótce wprowadzi innowację – statki, które będą mogły wypłynąć w morze bez bezpośredniego udziału człowieka. W jakim celu planuje się je wykorzystać i czy to prawda, że ​​na razie takie maszyny będą tylko w Rosji – o tym czytajcie w materiale Sputnika.

Ministerstwo Transportu Federacji Rosyjskiej zamierza zwodować w obwodzie kaliningradzkim pierwsze na świecie bezzałogowe statki. Kiriłł Bogdanow, wiceminister transportu Rosji, szef rady nadzorczej Stowarzyszenia Cyfrowego Transportu i Logistyki Federacji Rosyjskiej, poinformował na Międzynarodowym Forum Ekonomicznym w Petersburgu o projekcie bezzałogowej nawigacji, której uruchomienie jest zaplanowane na lata 2022-2023.

Planuje się, że między Kaliningradem a Petersburgiem będą pływały autonomiczne statki: połączą one porty Kaliningrad i Ust-Ługa (150 km od Petersburga). Porty aktywnie uczestniczą w dostawach towarów na zachód.

Aleksander Pinski, dyrektor generalny centrum branżowego „Marinet” Narodowej Inicjatywy Technologicznej, wyjaśnia, że ​​Rosja stała się pierwszym krajem na świecie, który stworzył wszystkie niezbędne warunki techniczne i prawne do powszechnego stosowania autonomicznej nawigacji. W wywiadzie dla Sputnika Aleksander Pinski szczegółowo opowiedział o cechach takich maszyn.– Przede wszystkim chciałbym zwrócić uwagę na to, że określenie „dron” nie jest tutaj zbyt trafne. W sferze morskiej jest to nazwa dla wojskowych, głównie małych statków, a dla dużych statków handlowych używany jest oficjalny termin Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) „statki autonomiczne”. Podkreśla on główne znaczenie technologii autonomicznej nawigacji – nie ograniczanie liczby osób na pokładzie, ale zmniejszanie czynnika ludzkiego w kierowaniu statkami.

W grudniu 2020 r. rząd rosyjski zatwierdził dekret o przeprowadzeniu narodowego eksperymentu w zakresie pilotażowej eksploatacji statków autonomicznych. W tym roku kończymy największy na świecie projekt pilotażowy autonomicznej nawigacji (a-Nawigacji), w ramach którego opracowano pełen kompleks środków a-nawigacji i krajowe regulacje w zakresie autonomicznych statków i rozpoczynamy ten narodowy eksperyment.

W jego ramach każda firma żeglugowa może wyposażyć swój statek pod rosyjską banderą w systemy a-Nawigacji i eksploatować go w ramach swojej regularnej działalności. Wyposażenie promów w narzędzia nawigacyjne na trasie Kaliningrad-Petersburg to tylko jeden z przykładów.

– Co Pana zdaniem jest najbardziej atrakcyjne w rozwoju morskiej logistyki z udziałem jednostek autonomicznych?

– Głównym celem autonomicznej nawigacji jest poprawa bezpieczeństwa żeglugi morskiej, co jest priorytetem nie tylko dla branży morskiej, ale dla całego handlu światowego. Przecież około 90% wszystkich ładunków na Ziemi jest transportowanych transportem wodnym, a ostatnio mogliśmy zobaczyć, jak nawet pojedyncze incydenty wpływają na globalną logistykę, czego przykładem jest zablokowanie Kanału Sueskiego przez kontenerowiec „Ever Given”.

Należy podkreślić, że nie mówimy o zmniejszeniu liczby osób na pokładzie, ale o zmniejszeniu czynnika ludzkiego w zarządzaniu statkami, co jak wiadomo jest główną przyczyną – w ponad 80% – incydentów związanych z bezpieczeństwem żeglugi.

Według danych Allianz Global Corporate & Specialty AG, jednego z największych koncernów finansowo-ubezpieczeniowych, koszt strat spowodowanych błędami ludzkimi w żegludze w 2017 r. wyniósł 1,6 mld dolarów.

Technologie A-Nawigacji pozwalają zmniejszyć prawdopodobieństwo błędu ludzkiego poprzez zwiększenie poziomu świadomości o sytuacji wokół i wewnątrz statku, ciągły monitoring w czasie rzeczywistym przez firmę żeglugową i służby przybrzeżne oraz zmniejszenie obciążenia załogi rutynową pracą. Jednocześnie a-Nawigacja będzie być może jedynym przypadkiem, w którym firmy żeglugowe nie będą musiały ponosić zwiększonych kosztów w celu poprawy bezpieczeństwa.

– Czy dobrze rozumiem, że autonomiczne systemy na pokładach takich statków będą miały dostęp do silników i instalacji sterowych? To jest bezpieczne?

– Nawigacja autonomiczna zakłada m.in. sterowanie przyborami statku – silnikiem, urządzeniami sterowymi – w trybie automatycznym i zdalnym. Jednocześnie nasze podejście zakłada symbiozę trybów sterowania, użycie trybu najbardziej odpowiedniego dla określonych warunków. Np. w warunkach otwartego morza, w normalnych sytuacjach, statek będzie sterowany automatycznie – jest to około 80% czasu rejsu – a w nietypowych lub trudnych sytuacjach sterowanie może przejąć operator zdalnego sterowania, który stale monitoruje działanie statku i środowiska nie gorzej niż załoga na mostku. A w razie konieczności, np. podczas szczególnie trudnych warunków nawigacyjnych, osoba na pokładzie może przejąć kontrolę.– Okazuje się, że autonomiczne statki mogą działać tak samo jak tradycyjne?

– Tak. To kolejna cecha naszego podejścia, które nazywamy „zasadą pełnej równoważności funkcjonalnej”. Według niego statki autonomiczne spełniają wszystkie istniejące wymagania i działają podobnie do statków tradycyjnych, co m.in. zapewnia bezpieczną interakcję z tymi ostatnimi, przewidywalne zachowanie statków autonomicznych dla wszystkich uczestników nawigacji. Bezpieczeństwo autonomicznej kontroli zapewnia spełnienie w jej ramach wszystkich wymagań obowiązujących przepisów międzynarodowych w zakresie bezpieczeństwa żeglugi.

– Czy jednak sztuczna inteligencja zwycięży?

– W Rosji Federalna Agencja Transportu Morskiego i Rzecznego opracowała i opublikowała „Zalecenia w sprawie stosowania międzynarodowych zasad zapobiegania zderzeniom statków” (COLREG-72) przez statki autonomiczne. Po raz pierwszy na świecie formalnie i deterministycznie określają wymagania tej kluczowej międzynarodowej konwencji, co umożliwia tworzenie na ich podstawie odpowiedniego oprogramowania.

Algorytmy automatycznego sterowania wyraźnie stosują się do tych zaleceń, to znaczy, że sztuczna inteligencja na statku wyraźnie przestrzega międzynarodowych zasad wprowadzonych w nią przez człowieka i w przeciwieństwie do człowieka nie może ich lekceważyć, zapominać lub nie zwracać uwagi na pewne czynniki. I oczywiście wszystkie jej działania są widoczne i kontrolowane przez osobę, która w każdej chwili może przejąć kierowanie.

– Tak, zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem mają dziś duże znaczenie nawet w przypadku tradycyjnych statków, które korzystają z automatycznych systemów kontroli urządzeń pokładowych, map cyfrowych i systemów nawigacyjnych. Takiemu ryzyku przypisuje się zatem szczególną wagę: na przykład w ubiegłym roku Rosyjski Morski Rejestr Statków opublikował nie tylko „Rozporządzenie w sprawie klasyfikacji autonomicznych statków morskich”, ale także „Rozporządzenie w sprawie cyberbezpieczeństwa”.

Dlatego kompleks technologiczny narzędzi a-Nawigacji posiada wielopoziomowy system cyberbezpieczeństwa – od ochrony kanału transmisji danych i kontroli uwierzytelniania wszystkich połączeń po ciągłą weryfikację oprogramowania i rezerwacji wszystkich systemów.

Systemy A-Nawigacji znajdują się w odizolowanej sieci, ale nie można lekceważyć ryzyka ingerencji, dlatego cyberbezpieczeństwo jest jednym z ważniejszych elementów technologii autonomicznej nawigacji.

– Czy jest przewidziana jakaś eskorta takich statków – z powietrza, na morzu?

– Statki morskie to największe ruchome maszyny stworzone przez ludzkość – dlatego jest mało prawdopodobne, aby jakakolwiek fizyczna eskorta realizowana przez samoloty lub inne pojazdy była przydatne pod względem kontroli.
Zewnętrzną eskortę jednostek autonomicznych zapewniają systemy monitoringu, m.in. z lądu i z kosmosu: stosowane są tu zarówno tradycyjne systemy monitorowania ruchu statków, jak i nowe obiekty na lądzie, a także urządzenia do monitoringu satelitarnego. Opierają się na technologiach e-Nawigacji – to kolejny z kluczowych kierunków rozwoju technologii transportu morskiego, który pozwala na łączenie wszystkich danych i wszystkich uczestników żeglugi w jedną przestrzeń informacyjną w czasie rzeczywistym.

Na trasie Kaliningrad – Petersburg planowana jest integracja systemów kontroli ruchu statków portowych, urządzeń do monitoringu wybrzeża z urządzeniami zdalnego sterowania dla statków autonomicznych oraz usług satelitarnych do nawigacji operacyjnej i monitorowania pogody. Dzięki temu nie tylko sterowanie, ale także planowanie ruchu statków autonomicznych staje się znacznie wydajniejsze i bardziej przejrzyste – nawet lepsze niż w stosunku do tradycyjnych statków, które są znacząco odizolowane od tych usług.

– W razie zagrożenia, np. burzy, groźby wypadku, a może nawet ataku, kto będzie odpowiadał za działania jednostki autonomicznej?

– W Rosji krajowa regulacja dotycząca statków autonomicznych została opracowana na podstawie  i z uwzględnieniem międzynarodowej analizy IMO Regulatory Scoping Exercise w odniesieniu do statków autonomicznych.
Ona jednoznacznie odpowiada na pytanie o odpowiedzialność cywilną: podobnie jak w przypadku statków tradycyjnych, odpowiedzialność cywilnoprawną ponosi armator. Międzynarodowe prawo morskie, podobnie jak ustawodawstwo rosyjskie, bardzo wyraźnie reguluje stosunki cywilnoprawne w transporcie morskim – lepiej niż to zrobiono w stosunku do „młodszego” i masowego transportu drogowego.

Podobnie sytuacja wygląda z kapitanem, który odpowiada za sterowanie statkiem: autonomiczny statek również ma kapitana, ma on wszelkie środki i uprawnienia do sterowania statkiem i nie ma tu różnicy od tradycyjnych statków.

– Oczywiste jest, że zmniejszenie obciążenia pracą załogi zredukuje liczebność załogi na pokładzie statku. A koszty załogi są największym kosztem operacyjnym dla firm żeglugowych po kosztach paliwa. To absolutny plus. Ale z drugiej strony, jak w tym przypadku rozwiązać kwestię przeprofilowania i zatrudnienia osób, którym grozi bezrobocie z powodu autonomii?

– W zależności od konkretnego statku, a nawet jego konkretnego zastosowania, istnieją różne szacunki dotyczące możliwości zmniejszenia liczebności załogi na pokładzie. Jak wspomniano powyżej, nie jest to cel sam w sobie, ale konsekwencja zmniejszenia obciążenia pracą załogi na pokładzie dzięki wprowadzeniu narzędzi a-Nawigacji.
W każdym razie doprowadzi to jednak nie do pogorszenia, ale do poprawy sytuacji w zakresie zatrudnienia marynarzy. Jestem informatykiem i mogę śmiało powiedzieć, że każda automatyzacja ostatecznie prowadzi do wzrostu liczby etatów, a nie ich redukcji.– Co ma Pan na myśli?

– Po pierwsze, pojawią się nowe miejsca pracy dla specjalistów zarządzających statkami na lądzie. W dużo bardziej komfortowym środowisku i przy mniejszym zagrożeniu dla życia i zdrowia. I, co ważne, otworzy to możliwości nawigowania na statkach dla nowych kategorii nawigatorów: kobiet, osób starszych lub niepełnosprawnych – wszyscy z nich mogą mieć doskonałe kwalifikacje do nawigowania na statkach, ale teraz mają ograniczone możliwości ze względu na trudne oraz specyficzne warunki pracy na morzu.

Po drugie, w dłuższej perspektywie niższe koszty operacyjne dla firm żeglugowych, w połączeniu z ciągłym rozwojem gospodarki światowej, a co za tym idzie rozmiaru żeglugi, doprowadzą do znacznego wzrostu liczby statków. Są to nowe miejsca pracy zarówno dla personelu lądowego, jak i marynarzy na pokładzie.

Po trzecie, pojawią się zasadniczo nowe zawody: na przykład operatorzy usług monitoringu, o których mówiliśmy powyżej, czy ekipy ratunkowe, które w razie wypadku na pokładzie będą musiały przybyć na pokład w pełni autonomicznego statku.
Należy pamiętać, że dziś na świecie deficyt wykwalifikowanych marynarzy wynosi około 10-20%, a ten deficyt dopiero się powiększa.

Praca na morzu to ciężka praca, a liczba chętnych do niej systematycznie maleje. Autonomiczna nawigacja pomoże zmniejszyć ten deficyt, a tym samym sprawi, że żegluga będzie bezpieczniejsza i wygodniejsza dla większości pracowników tej branży.

sputniknews

CZERWONE

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

ODBLOKUJ TREŚCI I STREAM KLIKAJĄC W PONIŻSZY OBRAZEK PEŁNA INSTRUKCJA  + MATERIAŁ FILMOWY !! 

Holler Box

KORZYSTASZ Z OGRANICZONEGO CZASOWO DOSTĘPU !!

DALSZE KORZYSTANIE ZE STRONY MOŻLIWE PO URUCHOMIENIU DOSTĘPU PREMIUM 

 

STREAM PONIEDZIAŁEK , WTOREK, ŚRODA , CZWARTEK 21.00 - SOBOTA 20.00

ABY TA BLOKADA STRONY BYŁA DLA CIEBIE NIE WIDOCZNA ZAŁÓŻ KONTO I ZALOGUJ SIĘ INSTR. FILMOWA PONIŻEJ :-)

ODBLOKUJ TREŚCI I STREAM KLIKAJĄC W PONIŻSZY OBRAZEK PEŁNA INSTRUKCJA  + MATERIAŁ FILMOWY !! 

Holler Box
%d bloggers like this: