NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Lekarz przerywa milczenie: poważne skutki uboczne, dzieci i osoby starsze zagrożone
Program depopulacji szczepionek „potwierdzony” (video)
Sekcja zwłok – globalna bomba zegarowa – zaszczepiona przeciwko SARS-CoV-2
Informacje z RNA można wpisać z powrotem do DNA - CZYLI JAK PREPARAT mRNA - SZCZEPIONKA ZMIENI TWOJE DNA info agencyjne
   POLITYKA STRONY M-FORUM !!! - WSZYSTKIE ZAMIESZCZANE MATERIAŁY ORAZ PREZENTOWANE I PROPAGOWANE - Poglądy i opinie zawarte w artykułach mogą być niezgodne ze stanowiskiem redakcji. !!!! REDAKCJA M-FORUM AV LIVE MA NA CELU PUBLIKOWANIE WSZYSTKICH INFORMACJI KTÓRE SĄ CENZUROWANE BEZ WZGLĘDU NA ZABARWIENIA POLITYCZNE , RELIGIJNE I OBYCZAJOWE - ZA KOMENTARZE I WYPOWIEDZI CZYTELNIKÓW I WIDZÓW NIE BIERZE ODPOWIEDZIALNOŚCI , Z WYJĄTKIEM TREŚCI O CHARAKTERZE PRZESTĘPCZYM KTÓRE BĘDĄ USUWANE BEZ OSTRZEŻEŃ     UWAGA !! WAŻNE - Poglądy i opinie zawarte w artykule mogą być niezgodne ze stanowiskiem redakcji. Zamieszczane artykułu są w wiekszości re- publikacjami materiałów z innych stron - REDAKCJA NIE INGERUJE W ICH TREŚCI W CELU ZACHOWANIA BEZSTRONNOŚCI , A CELEM PUBLIKACJI JEST PODDANIE TYCH MATERIAŁÓW POD OSĄD I KRYTYKĘ CZYTELNIKÓW W KTÓRE OPINIE NIE MOŻE INGEROWAĆ AUTOR MATERIAŁU W FORMIE MODERACJI LUB CENZURY

M-forum A.V Live.

TO PORTAL NA KTÓRYM CODZIENNIE ZNAJDZIESZ PONAD 100 INFORMACJI INFO NIUS W TYM MATERIAŁY CENZUROWANE LUB ZABRONIONE NA INNYCH PORTALACH POPRAWNYCH POOLITYCZNIE

CZERWONE

Witaminy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu

Witaminy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu

Witaminy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wystarczy, że zabraknie chociaż jednej z nich, a pojawiają się różnego typu zaburzenia, manifestujące się szeregiem przeróżnych dolegliwości zdrowotnych. Każdy wie o tym, że to warzywa i owoce zawierają najwięcej witamin, jednakże nadal na talerzach wielu osób są one stosunkowo rzadko spotykane. Nic nam także po najróżniejszych potrawach z masą warzyw i owoców, jeśli będą one obrobione termicznie. Wysoka temperatura niszczy witaminy i to niemalże całkowicie. Należy także mieć na uwadze to, że nawet najdroższych suplementów witaminowych, organizm nie jest w stanie tak dobrze przyswoić, jak tych w formie naturalnej, czyli ze świeżego pożywienia. Wpływ witamin na organizm ludzki jest przeogromny.

Rola witamin w diecie i skutki ich niedoboru w organizmie

Witaminy to organiczne związki, które mają bezpośredni wpływ na przebieg ogromnej ilości różnych procesów metabolicznych, które zachodzą w organizmie bezustannie. Jako, że organizm nie jest w stanie sam wyprodukować witamin, muszą one być dostarczane z zewnątrz, czyli wraz z pokarmem. Oczywiście są pewne wyjątki, takie jak chociażby witamina D3, która jest w stanie przedostać się do organizmu przez skórę – powstaje ona w jej warstwach pod wpływem promieniowania słonecznego. Należy także mieć na uwadze, że witaminy dzielą się na dwie grupy, w zależności od tego, czy rozpuszczają się w wodzie czy też są rozpuszczalne tylko w tłuszczach. W przypadku tej pierwszej grupy znacznie trudniej jest o ich przedawkowanie, gdyż nadmiar wydalany jest z moczem. Gorzej jest z witaminami, których rozpuszczalnikiem jest tłuszcz. Wówczas może dojść do kumulowania się w tkankach, co w nadmiernej ilości może być niebezpieczne. Zarówno hiperwitaminoza, czyli nadmiar witamin, jak i awitaminoza – niedobór witamin, jest nieprawidłowością i może być niebezpieczne dla zdrowia czy nawet życia.

Bez witamin nie ma szans na zachowanie zdrowia na dłuższą metę. Niedobór którejkolwiek z nich może przyczynić się do wystąpienia wielu nieprzyjemnych dolegliwości i zaburzeń w funkcjonowaniu organizmu oraz do rozwoju bardzo poważnych schorzeń. Przy braku witaminy A grozi nam kurza ślepota, przy niedoborze witaminy D zwyrodnienie kości i osteomalacja, przy braku witaminy K problemy z krzepliwością krwi, przy niedoborze witamin z grupy B12 problemy skórne i zaburzenia ze strony układu nerwowego oraz niedokrwistość, przy braku witaminy B6 bezsenność, przy niedobrze witaminy E niemożność zajścia w ciążę, a przy braku witaminy C szkorbut i osłabienie odporności. Z braku witamin mogą wystąpić nawet problemy psychiczne. Bardzo często awitaminoza przyczynia się do stanów lękowych i depresyjnych, bezsenności czy chronicznego zmęczenia. Ten nieprawidłowy stan odczuwalny jest praktycznie przez wszystkie nasze organy. Witaminy biorą udział w niezliczonej ilości procesów zachodzących nieustannie w organizmie.

naturalne witaminy

Witaminy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowaniu wzroku, rozwoju kości, przepływu krwi, wzrostu i odporności. Odpowiadają one za stan naszej psychiki i koncentrację. Za wytwarzanie energii odpowiedzialne są przede wszystkim koenzymy witaminy B1, witaminy B2, witaminy B3 i witaminy B5. Z kolei za krążenie i produkcję krwi – przede wszystkim witaminy B1 i B12 oraz witaminy B6, E i witamina K. Do prawidłowego wzrostu kości niezbędne są przede wszystkim witaminy D, K i A. To właśnie one odpowiadają za właściwą gospodarkę wapniową. Bez nich tkanka kostna jest słaba i podatna na złamania.

Znane rodzaje witamin

Witamin jest naprawdę sporo i nadal nie ma pewności co do tego, że wszystkie z nich zostały już odkryte. Dzieli się je na witaminy rozpuszczalne w tłuszczach i te rozpuszczalne w wodzie; tych pierwszych jest znacznie mniej, ale są tak samo ważne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dobrze znane są:

  • witamina C (kwas askorbinowy)
  • witaminy z grupy B (kompleks witamin z grupy B)
  • witamina B1 (tiamina)
  • witamina B2 (ryboflawina)
  • witamina B3 (niacyna, witamina PP, kwas nikotynowy)
  • witamina B5 (kwas pantotenowy)
  • witamina B6 (pirydoksyna)
  • witamina B7 (biotyna, witamina H)
  • witamina B9/B11 (kwas foliowy)
  • witamina B12 (cyjanokobalamina)
  • witamina P (mieszanina pochodnych flawonoidowych)
  • witamina A (retinol i jej pochodne)
  • witamina D (cholekalcyferol i pochodne)
  • witamina E (tokoferol)
  • witamina K (fitochinon, menadion)

Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach

Poniżej prezentujemy charakterystykę witamin, które rozpuszczają się w tłuszczach, a zatem należy rozważnie je stosować.

Witamina A

Witamina A występuje pod wieloma nazwami: retinol, beta-karoten, prowitamina A. Jest to witamina mająca duży wpływ na kondycję i wygląd skóry. Jest niezbędna do cieszenia się dobrym wzrokiem i silnym układem odpornościowym. Witamina ta wspomaga produkcję hormonów i jest niezbędna w procesach odpowiedzialnych za tworzenie kości. Zmniejsza ona ryzyko rozwoju chorób serca i nowotworów, a z kolei jej niedobór skutkuje suchością i rogowaceniem skóry, łamliwością paznokci i osłabieniem wzroku.

Witaminę A znajdziemy w produktach takich jak tran, tłuste ryby, pełne mleko, wątroba, żółtko, masło, jarmuż. Zawierają ją wszystkie warzywa i owoce o czerwonym, pomarańczowym i zielonym kolorze.

Witamina D

Witamina D to kalcyferol wpływający na stan kośćca i uzębienia. Przeciwdziała on krzywicy, osłabieniu kości, urazom i demineralizacji kości.

Witaminę D znajdziemy w produktach takich jak żółtka, wątroba, żółty ser, tłuste ryby i produkty mleczne.

Witamina E

Witamina E jest tokoferolem o silnym działaniu antyoksydacyjnym, zapobiegającym chorobom układu krążenia. Przeciwutleniacz ten stoi na straży pięknej skóry, młodego wyglądu i prawidłowego gojenia się ran. Niedobór tej witaminy skutkuje problemami ze snem, poronieniami, bezpłodnością, zmęczeniem i osłabieniem mięśni.

Witaminę E znajdziemy w produktach takich jak orzechy, kiełki, warzywa kapustne, pełnoziarniste pieczywo, migdały, mięso, pestki i nasiona.

Witamina K

Witamina K to filochinon, która bierze udział w procesach syntezy w wątrobie i metabolizmu całego układu kostnego. Wykazuje nawet działanie antygrzybiczne. Jej niedobór wiąże się z krwotokami i zaburzoną pracą jelit.

Witaminę K znajdziemy w produktach takich jak wątroba, warzywa liściaste, pomidory i truskawki.

Witaminy rozpuszczalne w wodzie

Zdecydowanie większą grupę stanowią witaminy, których rozpuszczalnikiem jest woda. Są bardziej bezpieczne w stosowaniu, gdyż ich nadmiar zostaje wydalony z moczem. Nigdy jednak nie przesadzajmy z dawkami witamin; trzymajmy się zaleceń umieszczonych na opakowaniu.

Witamina C

Witamina C jest jedną z najbardziej znanych witamin – to kwas askorbinowy niezbędny do prawidłowego funkcjonowania systemu immunologicznego. Chroni organizm przed infekcjami, ma wpływ na psychikę, działa antyalergicznie i przeciwnowotworowo. Witamina C redukuje poziom cholesterolu we krwi, działa wzmacniająco na zęby i dziąsła. W przypadku niedoboru kwasu askorbinowego szybko można zaobserwować obniżoną odporność organizmu i zwiększoną podatność na infekcje. Pojawiają się także owrzodzenia dziąseł, kruchość i pękanie naczyń krwionośnych, obrzmienie i bolesność stawów, nieprawidłowe zrastanie się kości, powolne gojenie się ran i zmęczenie.

Witaminę C znajdziemy w świeżych warzywach i owocach. Jej spore ilości obecne są w owocach dzikiej róży, papryce, kiwi, porze, malinach, pomarańczach i innych cytrusach, pomidorze, rzepie, brukselce i bzie.

Witamina B1

Witamina B1 to tiamina uczestnicząca w procesie tworzenia erytrocytów. Jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania włókien, z których składają się serce, mięśnie i układ nerwowy. Przy jej braku pojawiają się problemy z koncentracją oraz zaczynają rozwijać się choroby układu nerwowego i pokarmowego. Niedobór tiaminy przyczynia się do osłabienia i drżenia mięśni, bólów w stawach i braku łaknienia.

Witaminę B1 znajdziemy w produktach takich jak orzechy, płatki owsiane, pestki słonecznika, suszone owoce, orzechy, zboża, wątroba, wieprzowina, warzywa i drożdże.

Witamina B2

Mianem witaminy B2 określa się ryboflawinę niezbędną do silnego układu odpornościowego. Witamina ta stymuluje wzrost oraz wpływa na kondycję włosów, skóry i paznokci. Przy jej niedoborze pojawia się zmęczenie, wrażliwość na światło, pieczenie oczu i zapalenie skóry.

Witaminę B2 znajdziemy w rybach, jajach, warzywach strączkowych, zbożach, warzywach liściastych, grzybach i drożdżach.

Witamina B3

Witamina B3 to inaczej witamina PP, niacyna lub nikotynamid. Jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i pokarmowego; odpowiada za utrzymanie poziomu cholesterolu i cukru we krwi na odpowiednich poziomach. Bierze udział także w procesach redukcji i utlenienia. Przy braku witaminy B3 pojawiają się dolegliwości takie jak osłabienie mięśni, biegunka, zaburzenia psychiczne i paraliż kończyn.

Witaminę B3 znajdziemy w produktach takich jak: warzywa liściaste, suszone brzoskwinie, otręby pszenne, orzechy ziemne, wątroba, jaja, piwo, mleko, ziemniaki, drób, ryby, ser.

Witamina B5

Witaminą B5 nazywa się kwas pantotenowy, który stoi na straży dobrego wzorku i ładnych włosów. Redukuje stany zapalne w organizmie, opóźnia procesy starzenia się komórek i zapobiega powstawaniu zmarszczek. Niedobór kwasu pantotenowego przyczynia się do bezsenności i zmęczenia oraz do przedwczesnego siwienia, problemów z uczeniem się, sztywnienia stawów i zahamowania wzrostu u dzieci.

Witaminę B5 znajdziemy w produktach takich jak: zboża, jajka, wątroba, mleczko pszczele, orzechy, mięso i brokuły.

Witamina B6

Witamina B6 nazywana jest pirydoksyną i aderminą. Jest ona kluczowa do produkcji erytrocytów i limfocytów. Wykorzystywana jest także w przemianach białkowych mających miejsce w organizmie. W przypadku niedoboru tej witaminy obserwuje się mniejszy apetyt, stany zapalne skóry, zmęczenie, rozdrażnienie, stany depresyjne i nudności. Przy większych ilościach pirydoksyny zmniejsza się napięcie przedmiesiączkowe i łagodnieją dolegliwości związane z menstruacją.

fasola

Witaminę B6 znajdziemy w produktach takich jak: fasola, banany, awokado, ziarna zbóż, orzechy, drób, mleko, groch, wątroba, soja, ziemniaki, pomidory, drożdże, jajka.

Witamina B7

Witamina B7 to nic innego jak witamina H, która ma duży wpływ na kondycję skóry i kości. W przypadku jej niedoborów zaczynają pojawiać się zmiany skórne (łuszczenie się skóry, rumień), paznokcie są podatne na rozdwajanie się, a włosy zaczynają coraz bardziej wypadać. Obserwuje się także wzmożoną czynność gruczołów łojowych i bóle mięśni. Przy braku witaminy H może nastąpić podwyższenie stężenia cholesterolu we krwi.

Witaminę B7 znajdziemy w produktach takich jak: czekolada, soja, groch, wątroba, jajka.

Witamina B9 określana także mianem witaminy B11

Witamina B9 to inaczej witamina M, kwas foliowy lub folacyna. Bierze ona udział w procesach krwiotwórczych, które zachodzą w szpiku kostnym. Bez tej witaminy na próżno jest liczyć na prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego i nerwowego. Niedobór manifestuje się niedokrwistością, zwiększonym ryzykiem poronienia i rozwoju chorób sercowo-naczyniowych. Przy niedoborze witaminy B9 pojawiają się także zaburzenia trawienia w postaci biegunek i osłabionej wchłanialności składników pokarmowych w jelicie.

Witaminę B9 znajdziemy w produktach takich jak: brukselka, marchew, dynia, wątroba, morele, pomarańcze, drożdże.

Witamina B12

Witamina B12 nazywana jest także kobalaminą lub cyjanokobalaminą. Bez niej niemożliwe jest wyprodukowanie nowych erytrocytów i limfocytów. Wpływa także na koncentrację i pamięć oraz na cały układ nerwowy. Jej niedobór objawia się anemią, zmęczeniem, zwyrodnieniami układu nerwowego/trwałym uszkodzeniem układu nerwowego, a nawet zanikami czucia w kończynach.

Witaminę B12 znajdziemy w produktach takich jak: wieprzowina, wołowina, jajka, zielone warzywa liściaste, żółty sery, kiełki, ryż, drożdże.

Co jeszcze warto wiedzieć na temat witamin?

Nie zawsze możliwe jest dostarczenie organizmowi całego spektrum witamin w odpowiednich ilościach z pożywieniem. Wpływ na to ma wiele czynników – jakość i ilość jedzenia, wchłanialność składników odżywczych przez jelita, obróbka termiczna, narażenie na czynniki środowiskowe w postaci różnego typu toksyn i wiele innych. Czasami konieczne jest sięgnięcie po suplement diety zawierający witaminy. Najlepiej byłoby oczywiście zdecydować się na ten, który zawiera witaminy pochodzenia naturalnego, a nie sztucznie wytworzone w laboratorium. Chemiczne witaminy przyswajają się znacznie gorzej niż te z pokarmu. Znaczenie ma także to, kiedy są przyjmowane poszczególne witaminy i z jakimi pokarmami. Bardzo ważna jest również forma przyjmowanych witamin. Błędem jest przyjmowanie dużej ilości preparatów multiwitaminowych, co grozi ich przedawkowaniem. Nie sprawdza się tutaj zasada – im więcej, tym lepiej, gdyż niedobór tak samo jak i nadmiar witamin jest szkodliwy.

https://oliwka24.pl/

Polska służba zdrowia memy, gify i śmieszne obrazki facebook, tapety,  demotywatory zdjęcia

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
CZERWONE

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

ODBLOKUJ TREŚCI I STREAM KLIKAJĄC W PONIŻSZY OBRAZEK PEŁNA INSTRUKCJA  + MATERIAŁ FILMOWY !! 

Holler Box

KORZYSTASZ Z OGRANICZONEGO CZASOWO DOSTĘPU !!

DALSZE KORZYSTANIE ZE STRONY MOŻLIWE PO URUCHOMIENIU DOSTĘPU PREMIUM 

 

STREAM PONIEDZIAŁEK , WTOREK, ŚRODA , CZWARTEK 21.00 - SOBOTA 20.00

ABY TA BLOKADA STRONY BYŁA DLA CIEBIE NIE WIDOCZNA ZAŁÓŻ KONTO I ZALOGUJ SIĘ INSTR. FILMOWA PONIŻEJ :-)

ODBLOKUJ TREŚCI I STREAM KLIKAJĄC W PONIŻSZY OBRAZEK PEŁNA INSTRUKCJA  + MATERIAŁ FILMOWY !! 

Holler Box
%d bloggers like this: