Masywne wąskie gardła w transporcie w Kalifornii
bZIK
Ostatnie wpisy bZIK (zobacz wszystkie)
- Ile kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego w domu? - 17 kwietnia 2021
- Awar El Beyt – projekt architektoniczny - 17 kwietnia 2021
- Zmarła na covid w szpitalu we Włocławku. Nie pożegnała się z rodziną, bo… na oddziale jej telefon zniknął - 17 kwietnia 2021
- Chiny wycofują się, gdy Filipiny i Stany Zjednoczone wysyłają imponującą flotę na Morze Filipińskie Zachodnie - 17 kwietnia 2021
- W tym roku Chiny wydobyły już prawie miliard ton węgla - 17 kwietnia 2021
Zatory w żegludze w następstwie blokad nie są dla mnie zaskoczeniem.
W rzeczywistości, jeden z wiodących światowych właścicieli i dostawców kontenerowców, Costamare, był jednym z największych zwycięzców w rekomendacjach portfela EPJ Daily Alert w 2020 roku.
Już w maju ubiegłego roku pisałem na łamach ALERTU:
Spodziewam się silnej inflacji cenowej po drugiej stronie blokad. Zakłócenia w dostawach i produkcji w całej gospodarce są ekstremalne.
Cóż, jesteśmy po drugiej stronie blokad. Są one łagodzone i spodziewam się znacznej inflacji cenowej z powodu ogromnej ilości pieniędzy wydrukowanych przez Rezerwę Federalną w ciągu ostatnich 12 miesięcy oraz z powodu wąskich gardeł podaży w całej gospodarce.
Inflacja cenowa, mierzona rządowymi indeksami cen konsumpcyjnych, jest prawdopodobnie nie więcej niż kilka miesięcy od nas.
Tutaj jest więcej z The Wall Street Journal na wąskich gardeł żeglugi:
W poniedziałek rano, 24 kontenerowce … zakotwiczyły u wybrzeży [południowej Kalifornii] czekając na miejsce w portach Los Angeles i Long Beach, według Marine Exchange of Southern California, która prowadzi obserwację statków i kieruje ruchem statków.
Statki przewożą dziesiątki tysięcy skrzyń z wartymi miliony dolarów pralkami, sprzętem medycznym, elektroniką użytkową i innymi towarami, które składają się na globalny handel oceaniczny, a wszystko to stoi bezczynnie na wodach w zasięgu wzroku doków, które są zapchane jeszcze większą ilością kontenerów.
Jeden z nich czekał już 12. dzień w pozornie niekończącej się kolejce. A statków wciąż przybywa.
Zapasy zaczęły się tworzyć pod koniec zeszłego roku, kiedy sprzedawcy i producenci próbowali odbudować zapasy, które zostały uszczuplone w pierwszych miesiącach pandemii koronawirusa…
Te dwa porty razem obsługują ponad jedną trzecią amerykańskiego importu kontenerowego, a opóźnienia są częścią globalnego bałaganu w łańcuchu dostaw, który trwa nawet po rozładowaniu statków…
http://www.economicpolicyjournal.com