Rosyjski potentat stojący za brytyjskim start-upem Arrival widzi wzrost bogactwa o 10 miliardów dolarów
bZIK
Ostatnie wpisy bZIK (zobacz wszystkie)
- Cały zarząd ZFPR podał się do dymisji. Branża zaskoczona - 11 kwietnia 2021
- Żołnierze Ukraińskiej Gwardii Narodowej będą szkoleni przez oficerów amerykańskich - 11 kwietnia 2021
- KRLD będzie nadal ulepszać swoją broń jądrową. Prace nad nowym atomowym okrętem podwodnym zakończone - 11 kwietnia 2021
- Biznes na wizach dla Ukraińców. Przetarg wart 170 mln zł i kontrowersyjny list - 11 kwietnia 2021
- Wadliwe liczniki prądu. Tauron żąda nawet kilku tysięcy dopłaty. Wezwania za kilka lat wstecz - 11 kwietnia 2021
Firma weszła na Nasdaq w Nowym Jorku w transakcji wycenianej na 13 miliardów dolarów.
Rosyjski założyciel brytyjskiego start-upu Arrival, zajmującego się produkcją elektrycznych vanów i autobusów, zobaczył, że jego majątek wzrósł o prawie 10 miliardów dolarów po tym, jak jego firma weszła na giełdę w Nowym Jorku w czwartek.
Arrival stał się największą w historii brytyjską spółką notowaną na giełdzie Nasdaq dzięki fuzji z CIIC Merger (Special Purpose Acquisition Company – SPAC), wyceniając firmę na ponad 13 miliardów dolarów.
Transakcja, która przyniosła około 660 mln dolarów, zapewniła założycielowi i dyrektorowi generalnemu Arrival, Denisowi Swierdłowowi, 9,8 mld dolarów, przy czym Rosjanin posiada 76 procent akcji nowej spółki publicznej.
„Wejście na giełdę jest szansą, która pozwoli nam kontynuować skalę globalną, przynosząc te produkty do coraz większej liczby miast i ludzi,” powiedział pan Sverdlow, potentat telekomunikacyjny i były rosyjski minister.
Firma, która ma siedzibę w Banbury w Oxfordshire, została założona przez pana Sverdlova w 2015 roku.
Planuje rozwijać pojazdy elektryczne przy użyciu własnych części, komponentów i technologii. Posunięcie to może pozwolić firmie na szybkie dostosowanie się do wszelkich zmian w popycie, obniżenie kosztów i zwiększenie marż.
Jej elektryczny van rozpocznie próby na drogach publicznych z niektórymi klientami tego lata, a pełna produkcja ma ruszyć w trzecim kwartale 2022 roku, Arrival powiedział wcześniej w tym miesiącu. Tymczasem jesienią autobus firmy przejdzie jazdę próbną z jednym z największych brytyjskich operatorów transportowych.
Na początku tego tygodnia Arrival powiedział, że zbuduje nowy zakład w Karolinie Północnej, a duża część jego produkcji pójdzie na realizację zamówienia firmy kurierskiej UPS na do 10 000 pojazdów.
Mikrofabryka” Arrival w Charlotte będzie drugim zakładem start-upu w USA i ma rozpocząć produkcję w trzecim kwartale 2022 roku. W październiku ubiegłego roku Arrival ogłosił plany dotyczące zakładu w Karolinie Południowej. Posiada również fabrykę w Anglii.
Gorączkowe zainteresowanie inwestorów znalezieniem następnej Tesli i wprowadzeniem jej na rynek poprzez SPACs objęło również start-up Canoo, zajmujący się komercyjnymi pojazdami elektrycznymi.
Zaostrzone cele dotyczące emisji CO2 w Europie i Chinach w połączeniu z ulepszoną technologią akumulatorów zapewniły większy zasięg przy niższych kosztach, dając komercyjnym pojazdom elektrycznym (EV) ich moment w słońcu po latach oczekiwania.
Pandemia koronawirusów zwiększyła również zapotrzebowanie na furgonetki do dostarczania towarów do konsumentów w domu.
Ford Motor powiedział na początku tego tygodnia, że następna wersja jego Transit van na rynek europejski wejdzie do produkcji w Turcji w 2023 roku, i obejmuje w pełni elektryczne i hybrydowe warianty wraz z wersją z silnikiem spalinowym.