Biały Dom rozważa wprowadzenie podatku od przebiegu pojazdów w celu finansowania infrastruktury
bZIK
Ostatnie wpisy bZIK (zobacz wszystkie)
- Według najnowszych badań, ludzie ufają teraz algorytmom bardziej niż sobie nawzajem - 18 kwietnia 2021
- Pokazuje koncentrację rosyjskich okrętów wojennych u wybrzeży Krymu - 18 kwietnia 2021
- „Ryzyko przelania się na kubański kryzys rakietowy 2.0”: Die Welt o sytuacji na granicy rosyjsko-ukraińskiej - 18 kwietnia 2021
- Ukraina może zabiegać o broń nuklearną, jeśli pozostanie poza NATO: dyplomata - 18 kwietnia 2021
- Kapusta kiszona chroni przed koronawirusem? Wyniki badań zaskoczyły nawet samych naukowców - 18 kwietnia 2021
Administracja Bidena rozważa nałożenie podatku od przebiegu pojazdów na Amerykanów – jako sposób na sfinansowanie wielomiliardowego planu infrastrukturalnego, który ma zostać ogłoszony przez prezydenta Bidena, powiedział w piątek sekretarz transportu Pete Buttigieg.
Jeśli wierzymy w tak zwaną zasadę „użytkownik płaci”, ideę, że część tego, jak płacimy za drogi, to płacimy na podstawie tego, ile jeździmy” – powiedział Buttigieg w wywiadzie dla CNBC.
„Podatek od gazu był kiedyś oczywistym sposobem na zrobienie tego; już nie jest… Tak więc, tak zwany podatek od przejechanych mil lub podatek milowy, jakkolwiek chcesz go nazwać, mógłby być sposobem na zrobienie tego.”
Podatek opodatkowałby kierowców od liczby mil, które pokonują, w przeciwieństwie do ilości benzyny, którą zużywają, co nie jest już niezawodnym strumieniem dochodów przy tak wielu samochodach elektrycznych na drogach.
„Słyszę dużo apetytu, aby upewnić się, że istnieją zrównoważone strumienie finansowania,” Buttigieg powiedział.
„Słyszycie tu wiele 'być może', ponieważ wszystkie te rzeczy muszą być zrównoważone i mogą być częścią mieszanki,” zastrzegł sekretarz, mówiąc, że podatek milowy jest w tej chwili tylko przedmiotem rozważań.
Buttigieg dodał następnie, że Biały Dom rozważa również przywrócenie Build America Bonds, które są specjalnym rodzajem obligacji komunalnych wprowadzonych po raz pierwszy przez administrację Obamy, które mają koszty odsetek pokrywane przez Skarb Państwa USA.
Powiedział, że obligacje te pokazują „wiele obietnic, jeśli chodzi o sposób, w jaki wykorzystujemy ten rodzaj finansowania”.
Jego komentarze pojawiły się dzień po pierwszej konferencji prasowej Bidena, na której ogłosił on plany odsłonięcia w przyszłym tygodniu w Pittsburghu ustawy infrastrukturalnej o wartości 3-4 bilionów dolarów.
Prezydent przekonywał, że odbudowa amerykańskiej infrastruktury fizycznej i technologicznej jest kluczowym priorytetem, aby nie tylko pobudzić spowolnioną gospodarkę, ale także zachować konkurencyjność wobec zagranicznych rywali, takich jak Chiny.
Buttigieg powiedział, że plan odbudowy dróg, mostów i dróg wodnych przyniesie znaczący zwrot z inwestycji.
„Kiedy myślisz o infrastrukturze, jest to klasyczny przykład inwestycji, która ma zwrot z tej inwestycji” – powiedział CNBC były kandydat na prezydenta.
„To jeden z wielu powodów, dla których uważamy, że jest to tak ważne. Jest to wizja miejsc pracy w takim samym stopniu, jak wizja infrastruktury, wizja klimatu i nie tylko.”
Dzień wcześniej Buttigieg wezwał Komisję Transportu i Infrastruktury Izby do dokonania „inwestycji pokoleniowej” w celu poprawy infrastruktury przy jednoczesnym zwalczaniu zmian klimatycznych i nierówności rasowych.
„Istnieje niemal powszechne przekonanie, że szersze ożywienie gospodarcze będzie wymagało narodowego zaangażowania w naprawę i transformację amerykańskiej infrastruktury” – powiedział sekretarz.