Facebook projektuje bransoletkę, która pozwoli Ci obsługiwać rozszerzoną rzeczywistość
bZIK
Ostatnie wpisy bZIK (zobacz wszystkie)
- Charkowscy nacjonaliści zapowiadają wiece w celu odparcia rosyjskiego ataku - 13 kwietnia 2021
- Armia rusza na poligon - 13 kwietnia 2021
- Beata Szydło ma nowe stanowisko - 13 kwietnia 2021
- Szef ONZ wzywa do opodatkowania majątku tych, którzy skorzystali podczas COVID - 13 kwietnia 2021
- Turcja i Libia ponawiają zobowiązanie do zawarcia spornej umowy morskiej - 13 kwietnia 2021
Facebook zaprezentował koncepcję inteligentnej opaski zaprojektowanej do „czytania myśli” użytkownika, pozwalając mu obsługiwać obiekty rozszerzonej rzeczywistości lub pisać tekst na wirtualnej klawiaturze.
Przeglądając różne źródła danych wejściowych dla okularów wirtualnej rzeczywistości, programiści z FRL Research, działu Facebooka zajmującego się technologiami rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, zdecydowali się na nadgarstek jako miejsce, w którym nosimy zegarek, co oznacza, że może on rozsądnie pasować do codziennego życia i kontekstów społecznych, ze względu na bliskość rąk, które pozwalają nam na interakcję ze światem.
Działanie bransoletki opiera się na elektromiografii, która umożliwia przekształcenie sygnałów elektrycznych z nerwów ruchowych biegnących do ręki na polecenia cyfrowe, które mogą być wykorzystane do sterowania funkcjami urządzenia. Zapewnia to stopień kontroli, który jest wysoce konfigurowalny i może być dostosowany do wielu sytuacji.
Sygnały są tak wyraźne, że system może wykryć jednomilimetrowy ruch palca lub nawet samą próbę poruszenia palcem, wyjaśnia FRL Research.
W początkowej fazie opaska będzie wykrywała proste polecenia, takie jak naciskanie kciuka na palec wskazujący. Jednak w miarę udoskonalania systemu sterowanie będzie stawało się coraz bardziej skomplikowane, aż do momentu, gdy będzie on mógł obsługiwać interfejsy użytkownika i wirtualne obiekty w rzeczywistości rozszerzonej, a nawet zdalnie sterować wirtualnymi obiektami.
Firma przewiduje, że w przyszłości będziemy mogli nawet naciskać nieistniejące przyciski na wirtualnej klawiaturze, szybko wpisując tekst na stole lub na kolanach.
Koncepcja przewiduje również włączenie inteligentnych kliknięć i interfejsów, które dostosowują się do użytkownika i jego kontekstu w czasie rzeczywistym. Na przykład, jeśli użytkownik zamierza pójść pobiegać, sztuczny intelekt, bazując na wcześniejszych zachowaniach, może zasugerować mu, że może chcieć posłuchać muzyki, a na okularach pojawi się menu z pytaniem, czy chce, aby aktywowano jego playlistę muzyczną. Użytkownik musiałby po prostu zaakceptować lub odrzucić propozycję.
„Celem interfejsów neuronowych jest obalenie długiej historii interakcji człowiek-komputer na rzecz tego, by ludzie mieli większą kontrolę nad maszynami niż maszyny nad nami” – mówi Thomas Reardon, dyrektor ds. interfejsów neuromotorycznych w FRL Research. „Chcemy, aby doświadczenia obliczeniowe, w których człowiek jest absolutnym centrum całego doświadczenia” – podkreśla.