EV startup Canoo planuje wprowadzić na rynek amerykańskiego, podobnego do strąka elektrycznego pickupa w 2023 roku
bZIK
Ostatnie wpisy bZIK (zobacz wszystkie)
- Rosjanie tworzą latający samochód „Cyclocar” - 16 kwietnia 2021
- Funkcjonariusz Służby Ochrony Państwa spowodował stłuczkę pod wpływem alkoholu - 16 kwietnia 2021
- Wódka od rosyjskich naukowców: euforia i słaby kac - 16 kwietnia 2021
- Nowy zestaw pszenicy wzbogaconej cynkiem do globalnej ekspansji w celu zwalczania niedożywienia - 16 kwietnia 2021
- Czekasz na zwrot od skarbówki? Nie musisz już iść do okienka - 16 kwietnia 2021
DETROIT (Reuters) – Startup pojazdów elektrycznych Canoo Inc w środę powiedział, że wprowadzi amerykańskiej produkcji pod-podobny elektryczny pickup truck w 2023 roku, idąc w ślady kilku rywali również wchodzących w najpopularniejszy segment amerykańskiego rynku motoryzacyjnego.
Prezes wykonawczy Canoo, Tony Aquila, ujawnił termin wprowadzenia ciężarówki na rynek przed czwartkowym wydarzeniem Automobility LA. Powiedział, że firma z siedzibą w Los Angeles rozpocznie przyjmowanie zamówień wstępnych w drugim kwartale 2021 roku.
Aquila powiedział Reutersowi, że jego celem jest wprowadzenie na rynek zaokrąglonej, pyskatej ciężarówki w pierwszym kwartale 2023 roku, a Canoo zbuduje pojazd w amerykańskiej mikrofabryce, którą zamierza otworzyć.
„To jest jak żadna ciężarówka, jaką kiedykolwiek widzieliście” – powiedział w wywiadzie. „Jest wielkości Forda Rangera, może przyjąć ładowność pełnowymiarowego pickupa i (ma) promień skrętu Priusa”.
Aquila powiedział Reutersowi w grudniu, że Canoo, które następnie weszło na giełdę poprzez odwrotną fuzję ze spółką akwizycyjną specjalnego przeznaczenia, zamierzało wprowadzić pickupa.
Pickupy są najlepiej sprzedającymi się pojazdami na amerykańskim rynku nowych pojazdów, z Ford Motor Co, General Motors Co i marką Ram Stellantis NV dominują w segmencie napędzanym benzyną i generują duże porcje zysków tych firm.
Podczas gdy GM i Ford planują wprowadzenie elektrycznych pickupów z zamiarem kontynuowania swojej dominacji, Canoo, Tesla ze swoim Cybertruckiem i inni wierzą, że mogą wyrzeźbić kawałek rynku w miarę wzrostu sprzedaży EV.
GM, Tesla oraz startupy Rivian i Lordstown Motors Corp planują wprowadzić elektryczne pickupy jeszcze w tym roku, a Ford w połowie 2022 roku.
Firma prognozująca AutoForecast Solutions szacuje, że elektryczne pickupy będą stanowiły nieco ponad 1% północnoamerykańskiej produkcji pickupów w 2022 r., a w 2028 r. ich udział wzrośnie do 5,7%.
Pikap Canoo dołączy do linii, która obejmuje przypominającego strąk, siedmiomiejscowego Canoo, który pojawi się w drugim kwartale 2022 roku, samochód dostawczy w tym samym roku oraz sportowego sedana w 2025 roku.
Pickup będzie skierowany zarówno do konsumentów, jak i klientów komercyjnych i ma potencjał, aby stać się pojazdem o dużej objętości, tworząc zapotrzebowanie na małą, wysoce zautomatyzowaną mikrofabrykę, powiedział Aquila.
Canoo negocjuje ze stanami na temat potencjalnej lokalizacji, a firma nadal będzie korzystać z usług producenta kontraktowego do budowy pojazdów produkowanych w mniejszych ilościach, powiedział.
Canoo opracował „deskorolkę” – platformę o niskiej wysokości, która łączy baterie i silniki elektryczne z takimi elementami podwozia jak układ kierowniczy, hamulce i koła – na której można zbudować różne typy nadwozi pojazdów.
Canoo powiedział, że jego pickup będzie miał moc do 600 koni mechanicznych i zasięg jazdy na napędzie elektrycznym ponad 200 mil (320 km). Aquila spodziewa się, że do czasu wprowadzenia ciężarówki na rynek zasięg jazdy będzie wynosił 300 mil lub więcej.
Pickup posiada dwumetrową (2 m) skrzynię ładunkową, która może być przedłużona do 8 stóp. Posiada również przednią przestrzeń ładunkową oraz składany stół roboczy z gniazdkami elektrycznymi, składane stoliki boczne i ukryty stopień umożliwiający przechowywanie i dostęp do skrzyni ładunkowej.