Narodowy spis powszechny ludności i mieszkań w 2021 r.USTAWA z dnia 9 sierpnia 2019 r.
Enigma2021
Ostatnie wpisy Enigma2021 (zobacz wszystkie)
- Naukowcy opracowują szczepionki na epidemie przyszłości. Wirusa Mers, gorączki Lassa i wirusa Nipah ! - 22 kwietnia 2021
- Raport WHO. Wskaźnik zgonów zakażonych na 100 tys. osób: Polska przed Brazylią - 21 kwietnia 2021
- Edyta Górniak twierdzi, że Lady Gaga pije krew niemowląt! - 19 kwietnia 2021
- Korepetycje dla głupców zachęcających do “terapii genowej” - 19 kwietnia 2021
- Smiertelnosc w Niemczech mimo pandemii 0 11% nizsza niz w poprzednich latach. W Niemczech nie będzie selekcji pacjentów - 17 kwietnia 2021
Narodowy spis powszechny ludności i mieszkań w 2021 r.
Dz.U.2019.1775
| Akt obowiązujący
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Art. 2. [Definicje legalne]Użyte w ustawie określenia oznaczają:
Art. 3. [Osoby i obiekty objęte spisem powszechnym]Narodowym spisem powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r., zwanym dalej „spisem powszechnym”, obejmuje się:
Art. 4. [Osoby i obiekty wyłączone ze spisu powszechnego]Spisem powszechnym nie obejmuje się:
Art. 5. [Zakres informacji zbieranych w ramach spisu powszechnego]Zakres informacji zbieranych w ramach spisu powszechnego określa załącznik nr 1 do ustawy.
Art. 6. [Przetwarzanie danych związanych z pracami spisowymi]
Art. 7. [Wykorzystywanie danych zebranych w ramach prac spisowych]Dane zebrane w ramach prac spisowych są wykorzystywane do opracowań, zestawień i analiz statystycznych oraz do tworzenia i aktualizacji przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego operatu do badań statystycznych.
Art. 8. [Rozpowszechnianie danych zebranych w ramach spisu powszechnego]
Art. 9. [Uzupełniające stosowanie przepisów o statystyce publicznej]W sprawach nieuregulowanych ustawą stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej.
Rozdział 2
Organizacja prac spisowych
Art. 10. [Zadania Prezesa GUS]Do zadań Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego należy:
Art. 11. [Zakres prac spisowych]Prace spisowe obejmują:
Art. 12. [Prace przygotowawcze]
1. Prace przygotowawcze obejmują w szczególności przekazywanie danych przez podmioty prowadzące:
Art. 13. [Wymagania wobec systemu teleinformatycznego wykorzystywanego do przeprowadzenia spisu powszechnego]Spis powszechny przeprowadza się z wykorzystaniem bezpiecznych technologii informatycznych i komunikacyjnych, w szczególności w postaci elektronicznej, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego spełniającego minimalne wymagania dla systemów teleinformatycznych w rozumieniu art. 3 pkt 9 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848 i 1590) oraz zapewniającego interoperacyjność systemów na zasadach określonych w Krajowych Ramach Interoperacyjności w rozumieniu art. 3 pkt 21 tej ustawy, w sposób zapewniający poufność, integralność i dostępność informacji, z uwzględnieniem ich autentyczności, rozliczalności, niezaprzeczalności i niezawodności.
Art. 14. [Metoda przeprowadzenia spisu powszechnego]
Art. 14a. 2 [Metody przekazywania danych przez osoby objęte spisem powszechnym] Osoba fizyczna objęta spisem powszechnym w ramach spisu powszechnego przekazuje dane metodami:
3) wywiadu telefonicznego przeprowadzanego przez rachmistrza spisowego z wykorzystaniem:
– zwanego dalej „wywiadem telefonicznym”.
Art. 15. [Samospis internetowy]
Art. 16. [Obowiązek zapewnienia warunków umożliwiających przeprowadzenie samospisu internetowego]
3. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1, udostępnia się bezpłatnie w:
Art. 17. 7 (uchylony).
Art. 17a. 8 [Obowiązek przeprowadzenia samospisu internetowego a zbieranie danych innymi metodami]
Art. 17b. 9 [Rachmistrze spisowi przeprowadzający wywiady bezpośrednie i telefoniczne]
1. Wywiady bezpośrednie i wywiady telefoniczne przeprowadzają rachmistrze spisowi, którymi są:
Art. 17c. 10 [Decyzje w zakresie przeprowadzenia czynności spisowych w ramach wywiadów bezpośrednich i telefonicznych] Zastępca właściwego wojewódzkiego komisarza spisowego decyduje o sposobie, miejscu i czasie wykonywania przez rachmistrzów spisowych czynności spisowych, o których mowa w art. 17b, w zależności od aktualnych potrzeb.
Art. 17d. 11 [Wynagrodzenie rachmistrzów spisowych] Za wykonywanie czynności spisowych, o których mowa w art. 17b, rachmistrze spisowi otrzymują:
Art. 17e. 12 [Weryfikacja tożsamości rachmistrza spisowego] Osoba fizyczna objęta spisem powszechnym przed przeprowadzeniem przez rachmistrza spisowego wywiadu bezpośredniego lub wywiadu telefonicznego może zweryfikować tożsamość tego rachmistrza przez kontakt telefoniczny lub osobisty z gminnym lub wojewódzkim biurem spisowym. Informacja o sposobie weryfikacji tożsamości rachmistrza spisowego jest udostępniana na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego i urzędów statystycznych oraz w materiałach informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych popularyzujących spis powszechny.
Art. 18. [Przekazywanie danych dotyczących osób małoletnich i nieobecnych]Dane dotyczące osób nieobecnych i osób małoletnich przekazują osoby pełnoletnie wspólnie z nimi zamieszkałe.
Art. 19. [Przekazywanie danych o osobach przebywających w obiektach zbiorowego zakwaterowania]Dane o osobach przebywających w obiektach zbiorowego zakwaterowania przekazują zarządzający tymi obiektami, w zakresie posiadanej dokumentacji.
Art. 20. [Przekazywanie danych dotyczących budynków]Dane dotyczące:
Art. 22. [Badania uzupełniające]
Art. 23. [Dane przetwarzane w ramach spisu powszechnego]W ramach spisu powszechnego przetwarza się dane:
Art. 24. [Zadania gmin w ramach prac spisowych]
1. Zadania gmin w ramach prac spisowych obejmują następujące zadania z zakresu administracji rządowej:
2. Współpraca, o której mowa w ust. 1 pkt 7, 8 i 10, polega w szczególności na:
Rozdział 3
Spisy próbne
Art. 25. [Pierwszy spis próbny]
2. Do celów spisu próbnego, o którym mowa w ust. 1, zbiera się dane z terenu gmin:
2. Do celów spisu próbnego, o którym mowa w ust. 1, zbiera się dane z terenu gmin:
Rozdział 4
Obowiązki podmiotów biorących udział w pracach spisowych
Art. 27. [Obowiązek i nieodpłatność przekazywania danych]Przekazanie danych objętych:
– jest obowiązkowe i nieodpłatne.
Art. 28. [Obowiązek udzielania prawdziwych i wyczerpujących odpowiedzi]
Art. 29. [Tajemnica statystyczna]
Rozdział 5
Bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych
Art. 30. [Administrator danych osobowych zebranych w ramach prac spisowych]
Art. 32. [Wykorzystywanie i przetwarzanie danych zebranych w ramach spisu powszechnego]Dane osobowe zebrane w ramach prac spisowych mogą być:
Rozdział 6
Organizacja aparatu spisowego
Art. 33. [Generalny Komisarz Spisowy; wojewódzcy i gminni komisarze spisowi]
Art. 34. [Centralne Biuro Spisowe; wojewódzkie i gminne biura spisowe]
2. Do wykonywania prac spisowych:
– w drodze zarządzenia, określając skład i organizację pracy danego biura spisowego, mając na względzie konieczność zapewnienia prawidłowego i sprawnego wykonywania prac spisowych.
Art. 35. [Nabór i szkolenie kandydatów na rachmistrzów spisowych]
1. 20 Naboru kandydatów na rachmistrzów spisowych, o których mowa w art. 17b ust. 1 pkt 2, dokonuje się spośród osób:
Art. 36. [Powołanie, wynagrodzenie i ochrona prawna rachmistrza spisowego]
3. Umowa, o której mowa w ust. 2:
1) określa co najmniej:
4. 33 Wynagrodzenie rachmistrza spisowego, o którym mowa w art. 17b ust. 1 pkt 2, ustala się, w zależności od metody przeprowadzania przez niego wywiadów z osobami fizycznymi objętymi spisem powszechnym, jako iloczyn stawki w wysokości:
4b. 35 Jeżeli rachmistrz spisowy, o którym mowa w art. 17b ust. 1 pkt 2, rozpoczyna zbieranie danych od osoby fizycznej objętej spisem powszechnym metodą:
– wynagrodzenie przysługuje tylko za tę metodę wywiadu, w której nastąpiło zakończenie przekazywania danych przez osobę fizyczną objętą spisem powszechnym, skutkujące prawidłowym spisaniem tej osoby.
6. Identyfikator, o którym mowa w ust. 5, zawiera:
Art. 37. [Finansowanie prac spisowych]
Art. 38. [Wynagrodzenie osób wykonujących prace spisowe; dodatek spisowy; nagroda spisowa]
1. W ramach wydatków osobowych mogą być finansowane:
3. Maksymalna wysokość nagrody spisowej jest określona jako krotność przeciętnego wynagrodzenia i nie może być wyższa niż:
3) 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia – w przypadku:
4. 44 Dodatek spisowy lub nagroda spisowa, z wyłączeniem rachmistrzów spisowych, o których mowa w art. 17b ust. 1 pkt 1, są przyznawane przy uwzględnieniu:
5. 45 Dodatek spisowy rachmistrza spisowego, o którym mowa w art. 17b ust. 1 pkt 1, ustala się, w zależności od metody przeprowadzania przez niego wywiadów z osobami fizycznymi objętymi spisem powszechnym, jako iloczyn stawki w wysokości:
7. 47 Jeżeli rachmistrz spisowy, o którym mowa w art. 17b ust. 1 pkt 1, rozpoczyna zbieranie danych od osoby fizycznej objętej spisem powszechnym metodą:
– dodatek spisowy przysługuje tylko za tę metodę wywiadu, w której nastąpiło zakończenie przekazywania danych przez osobę fizyczną objętą spisem powszechnym, skutkujące prawidłowym spisaniem tej osoby.
11. 51 Do dodatków spisowych nie stosuje się przepisów:
Rozdział 7
Działania popularyzujące spis powszechny
Art. 39. [Działania zachęcające do udziału w spisie powszechnym]
2. Działania, o których mowa w ust. 1, mogą polegać w szczególności na:
Art. 40. [Audycje radiowe i telewizyjne popularyzujące spis powszechny]
Art. 41. [Czas rozpowszechniania audycji radiowych i telewizyjnych popularyzujących spis powszechny]
2. Ustala się następujący podział czasu antenowego, o którym mowa w ust. 1:
Rozdział 8
Przepisy dostosowujące i przepis końcowy
1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa na prace spisowe na lata 2019-2028 wynosi 386 mln zł, z tego w:
5. W przypadku:
– stosuje się mechanizm korygujący.
Art. 43. Ustawa wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem art. 34 ust. 1 i 2, które wchodzą w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
ZAKRES INFORMACJI ZBIERANYCH W NARODOWYM SPISIE POWSZECHNYM LUDNOŚCI I MIESZKAŃ
1. Charakterystyka demograficzna:
2. Aktywność ekonomiczna:
4. Niepełnosprawność:
5. Migracje wewnętrzne i zagraniczne:
6. Charakterystyka etniczno-kulturowa:
7. Gospodarstwa domowe i rodziny:
8. Stan i charakterystyka zasobów mieszkaniowych (mieszkania i budynki):
ZAŁĄCZNIK Nr 2
PODMIOTY OBOWIĄZANE DO PRZEKAZANIA PREZESOWI GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO DANYCH W RAMACH PRAC SPISOWYCH, A TAKŻE SZCZEGÓŁOWY ZAKRES DANYCH I TERMINY ICH PRZEKAZANIA
1. Minister właściwy do spraw finansów publicznych przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego następujące dane jednostkowe:
1) o osobach fizycznych prowadzących samodzielnie działalność gospodarczą i nieprowadzących jej, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 31 sierpnia 2020 r. (według stanu na dzień 30 czerwca 2020 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), gromadzone na podstawie ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2019 r. poz. 63, 730, 1018 i 1495):
l) adresy: miejsca zamieszkania, głównego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, miejsc prowadzenia działalności gospodarczej poza głównym miejscem, do korespondencji:
2) o osobach fizycznych prowadzących samodzielnie działalność gospodarczą i nieprowadzących jej, uzyskujących przychód, w terminie do dnia 29 maja 2020 r. (za rok podatkowy 2018), do dnia 26 lutego 2021 r. (za rok podatkowy 2019) oraz do dnia 10 września 2022 r. (za rok podatkowy 2020 i 2021), gromadzone na podstawie ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1387, z późn. zm.):
m) wybór sposobu opodatkowania:
3) o osobach prawnych i jednostkach organizacyjnych niemających osobowości prawnej, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), gromadzone na podstawie ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników:
h) adresy: siedziby, do korespondencji, miejsc prowadzenia działalności:
4) o podatnikach podatku dochodowego od osób fizycznych dotyczące osób prowadzących działy specjalne produkcji rolnej, w terminie do dnia 29 maja 2020 r. (dane za rok 2019), do dnia 31 sierpnia 2021 r. (dane za rok 2020) oraz do dnia 31 sierpnia 2022 r. (dane za rok 2021), gromadzone na podstawie ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych:
c) dane adresowe i terytorialne miejsc prowadzenia działów specjalnych produkcji rolnej:
2. Minister właściwy do spraw informatyzacji przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 31 sierpnia 2020 r. (według stanu na dzień 30 czerwca 2020 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), z rejestru PESEL, gromadzone na podstawie ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1397) następujące dane jednostkowe o osobach żyjących:
18) adres i data zameldowania na pobyt stały:
21) poprzednie adresy zameldowania na pobyt stały i czasowy wraz z datą zameldowania oraz datą wymeldowania:
22) adres i data zameldowania na pobyt czasowy oraz data upływu deklarowanego terminu pobytu i data wymeldowania z miejsca pobytu czasowego:
23) dane dotyczące wyjazdów poza granice Rzeczypospolitej Polskiej z zamiarem pobytu stałego oraz na pobyt czasowy trwający dłużej niż 6 miesięcy:
24) w przypadku cudzoziemca również informacje dotyczące jego statusu i dokumentu tożsamości:
a) status cudzoziemca oznaczony jako:
3. Minister właściwy do spraw rodziny przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), następujące dane jednostkowe:
1) o osobach występujących o przyznanie świadczenia wychowawczego, gromadzone na podstawie ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2018 r. poz. 2134, z późn. zm.):
h) adres siedziby instytucji, do której uczęszcza dziecko:
m) adres miejsca zamieszkania lub pobytu:
2) o świadczeniobiorcach świadczeń z funduszu alimentacyjnego, z centralnego rejestru danych, gromadzone na podstawie ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 670 i 730):
a) o osobach pobierających świadczenia:
– adres zamieszkania lub pobytu:
– adres siedziby instytucji, do której uczęszcza dziecko:
b) o członkach rodziny niepłacących alimentów:
– adres zamieszkania:
3) o członkach rodzin wielodzietnych, którym została przyznana Karta Dużej Rodziny, gromadzone na podstawie ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1390):
e) miejsce zamieszkania lub pobytu:
4) o świadczeniach rodzinnych, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), z systemów świadczeń rodzinnych, gromadzone na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2220, z późn. zm.):
a) dotyczące zasiłków rodzinnych:
– o osobie ubiegającej się o przyznanie zasiłku rodzinnego:
— adres zamieszkania:
– o dziecku, na które wnioskuje się o przyznanie zasiłku rodzinnego:
— miejsce zamieszkania:
– o pozostałych członkach rodziny:
b) dotyczące zasiłków pielęgnacyjnych:
– o osobie ubiegającej się o przyznanie zasiłku pielęgnacyjnego:
— miejsce zamieszkania:
– o osobie, której dotyczy wniosek o przyznanie zasiłku pielęgnacyjnego:
— miejsce zamieszkania:
c) dotyczące świadczeń pielęgnacyjnych:
– o osobie ubiegającej się o przyznanie świadczenia pielęgnacyjnego:
— miejsce zamieszkania:
— miejsce zamieszkania:
– o pozostałych członkach rodziny:
4. Minister właściwy do spraw pracy przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego następujące dane jednostkowe:
1) o cudzoziemcach, którym udzielono zezwolenia na pracę, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), gromadzone na podstawie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1482 i 1622):
i) adres miejsca wykonywania pracy:
t) adres do korespondencji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
2) o wnioskach o wydanie zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (typ zezwolenia S), w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), gromadzone na podstawie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy:
f) adres siedziby lub miejsca zamieszkania podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
m) miejsce wykonywania pracy sezonowej:
3) o oświadczeniach podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi o zgłoszeniu się cudzoziemca w celu wykonywania pracy sezonowej, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), gromadzone na podstawie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy:
l) adres zamieszkania cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
n) adres siedziby lub miejsca zamieszkania podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi:
4) o cudzoziemcach, którym udzielono zezwolenia na pracę sezonową (typ zezwolenia S), w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), gromadzone na podstawie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy:
o) adres siedziby/miejsca zamieszkania podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi:
5) o cudzoziemcach, dla których podmiot powierzający im wykonywanie pracy złożył oświadczenie, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), gromadzone na podstawie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy:
k) adres siedziby podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi:
q) adres miejsca wykonywania pracy:
6) o osobach bezrobotnych zarejestrowanych w powiatowych urzędach pracy, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.) oraz do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.), gromadzone na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy:
g) informacja o rejestracji bezrobotnego po:
i) adresy: zameldowania na pobyt stały, zameldowania na pobyt czasowy, zamieszkania lub inne:
q) informacje o ostatnim miejscu pracy:
5. Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego i nauki przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 15 kwietnia 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), ze Zintegrowanego Systemu Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on, gromadzone na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668, z późn. zm.) dane jednostkowe z następujących wykazów:
1) nauczycieli akademickich i innych osób prowadzących zajęcia, osób prowadzących działalność naukową oraz osób biorących udział w jej prowadzeniu:
g) podstawowe miejsce pracy i miejsce dodatkowego zatrudnienia:
2) osób ubiegających się o stopień doktora:
3) studentów:
6. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), z systemu informacji oświatowej, gromadzone na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1900 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 60 i 1287):
1) dane jednostkowe ze zbiorów danych o uczniach:
a) w przypadku ucznia posiadającego numer PESEL:
b) w przypadku ucznia nieposiadającego numeru PESEL:
2) dane dziedzinowe w związku z nauką ucznia w szkole:
a) miejsce zamieszkania ucznia:
c) dane szkoły lub placówki ucznia:
– adres szkoły lub placówki:
3) dane dziedzinowe w związku z nauką ucznia w kolegium pracowników służb społecznych:
a) miejsce zamieszkania ucznia:
4) dane dziedzinowe w związku z uczęszczaniem ucznia do przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej lub innej formy wychowania przedszkolnego:
a) miejsce zamieszkania ucznia lub adres placówki, do której uczęszcza uczeń:
b) dane szkoły ucznia:
– adres szkoły lub placówki:
5) dane jednostkowe ze zbiorów danych o nauczycielach, dyrektorach szkół i placówek oświatowych niebędących nauczycielami:
a) w przypadku osoby posiadającej numer PESEL:
b) w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL:
7. Minister Sprawiedliwości przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. oraz do dnia 30 kwietnia 2021 r., z systemu informacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości z centralnej bazy danych ksiąg wieczystych (w zakresie aktualnej treści księgi wieczystej), następujące dane jednostkowe:
1) oznaczenie nieruchomości:
2) spis spraw związanych z własnością:
3) własność:
a) właściciel:
– podrubryka 2.2.5 „osoba fizyczna”:
c) użytkownik wieczysty:
– podrubryka 2.4.6 „osoba fizyczna”:
d) uprawniony:
– podrubryka 2.5.5 „osoba fizyczna”:
8. Szef Urzędu do Spraw Cudzoziemców przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), z krajowego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców, następujące dane jednostkowe o cudzoziemcach, którzy posiadali ważny dokument, wydany w Rzeczypospolitej Polskiej, uprawniający do pobytu na jej terytorium:
18) ostatni deklarowany adres zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
9. Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego następujące dane jednostkowe:
1) z konta płatnika składek oraz Centralnego Rejestru Płatników Składek, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (dane za miesiąc grudzień 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (dane za miesiąc grudzień 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (dane za miesiąc marzec 2021 r.) oraz do dnia 31 maja 2022 r. (dane za miesiąc marzec 2022 r.), gromadzone na podstawie art. 45 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 300, z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 33 ust. 5 tej ustawy:
j) adresy: siedziby, zamieszkania, do korespondencji, prowadzenia działalności gospodarczej przez płatnika składek:
2) z konta ubezpieczonego oraz Centralnego Rejestru Ubezpieczonych, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (dane za miesiąc grudzień 2019 r.), do dnia 31 sierpnia 2020 r. (dane za miesiąc czerwiec 2020 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (dane za miesiąc grudzień 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (dane za miesiąc marzec 2021 r.) oraz do dnia 31 maja 2022 r. (dane za miesiąc marzec 2022 r.), gromadzone na podstawie art. 40 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych oraz przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 33 ust. 5 tej ustawy:
a) dane dotyczące płatnika lub płatników składek:
b) dane dotyczące ubezpieczonego:
– adresy: zameldowania, zamieszkania, do korespondencji:
3) dotyczące osób zgłoszonych przez ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego oraz ubezpieczonego zgłaszającego do ubezpieczenia zdrowotnego te osoby, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (dane za miesiąc grudzień 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (dane za miesiąc grudzień 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (dane za miesiąc marzec 2021 r.) oraz do dnia 31 maja 2022 r. (dane za miesiąc marzec 2022 r.):
a) dane identyfikacyjne ubezpieczonego zgłaszającego do ubezpieczenia zdrowotnego te osoby:
b) dane identyfikacyjne osób zgłoszonych przez ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego:
c) dane adresowe osób zgłoszonych przez ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego:
4) dotyczące osób uprawnionych do świadczeń z ubezpieczeń społecznych oraz świadczeń ustalanych i wypłacanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych na podstawie odrębnych przepisów, o których mowa w lit. e, oraz dane osób pobierających te świadczenia, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (dane za miesiąc grudzień 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (dane za miesiąc grudzień 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (dane za miesiąc marzec 2021 r.) oraz do dnia 31 maja 2022 r. (dane za miesiąc marzec 2022 r.):
d) adresy: zameldowania, zamieszkania, do korespondencji:
5) o osobach posiadających ważne zaświadczenie o ustawodawstwie dotyczącym zabezpieczenia społecznego mającym zastosowanie do osoby uprawnionej, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), z rejestru obsługi spraw unijnych:
6) z konta ubezpieczonego i konta płatnika składek, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), gromadzone na podstawie art. 40 i art. 45 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, dane o cudzoziemcach, którzy zostali zgłoszeni do ubezpieczenia społecznego lub zdrowotnego, oraz dane o płatnikach składek, którzy ich zgłosili do ubezpieczenia:
a) dane dotyczące cudzoziemca zgłoszonego do ubezpieczenia społecznego lub ubezpieczenia zdrowotnego:
– adresy: zameldowania, zamieszkania, do korespondencji:
b) dane dotyczące płatnika składek, który zgłosił do ubezpieczenia cudzoziemca:
10. Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 31 stycznia 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 31 sierpnia 2020 r. (według stanu na dzień 30 czerwca 2020 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), z systemu informacyjnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, gromadzone na podstawie ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2019 r. poz. 299 i 303) następujące dane jednostkowe:
1) o ubezpieczonych i płatnikach:
j) adresy zamieszkania, do korespondencji i miejsca prowadzenia działalności rolniczej:
k) rodzaj prowadzonej działalności:
s) liczba osób ubezpieczonych na koncie płatnika:
2) o świadczeniobiorcach:
h) adres zamieszkania:
11. Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 31 sierpnia 2020 r. (według stanu na dzień 30 czerwca 2020 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), z Centralnego Wykazu Ubezpieczonych, o osobach zarejestrowanych w Centralnym Wykazie Ubezpieczonych prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1373, 1394, 1590, 1694 i 1726) następujące dane jednostkowe:
8) adresy zamieszkania, zameldowania, do korespondencji:
10) dane dotyczące płatnika lub płatników:
12. Prezes Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (dane za miesiąc grudzień 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (dane za miesiąc grudzień 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (dane za miesiąc marzec 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (dane za miesiąc grudzień 2021 r.), z systemu informacyjnego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, gromadzone na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172, 1495 i 1696) następujące dane jednostkowe:
1) o pracodawcach i osobach zatrudnionych przez pracodawców, którzy otrzymali dofinansowanie z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych:
c) adres pracownika, jeżeli został podany przez pracodawcę:
f) dane identyfikacyjno-adresowe pracodawcy:
– adres wykazany przez pracodawcę:
2) o osobach niepełnosprawnych wykonujących działalność gospodarczą, które uzyskują refundację z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych:
h) adres wykazany przez osobę:
3) o niepełnosprawnych rolnikach lub rolnikach obowiązanych do opłacania składek za niepełnosprawnego domownika, którzy uzyskują refundację z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych:
e) adres wykazany przez rolnika:
13. Główny Geodeta Kraju przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego następujące dane:
3) zestawienie punktów adresowych – z państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju – w terminie do dnia 31 stycznia 2020 r. (według stanu na dzień 1 stycznia 2020 r.) oraz do dnia 31 stycznia 2021 r. (według stanu na dzień 1 stycznia 2021 r.), gromadzonych na podstawie ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 19 ust. 1a tej ustawy, obejmujące następujące dane jednostkowe:
14. Starostowie przekazują Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 31 stycznia 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 30 kwietnia 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.), z ewidencji gruntów i budynków w części opisowej oraz części opisowej i geometrycznej, prowadzonej na podstawie ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 26 ust. 2 tej ustawy, następujące dane jednostkowe:
1) o budynkach:
b) adres budynku, na który składają się:
2) o właścicielach i osobach władających budynkiem:
a) rodzaj podmiotu ewidencyjnego:
o) adres miejsca pobytu stałego lub adres siedziby:
3) o lokalach:
c) adres budynku:
4) o właścicielach i osobach władających lokalem:
a) rodzaj podmiotu ewidencyjnego:
o) adres miejsca pobytu stałego lub adres siedziby:
5) o pomieszczeniach przynależnych do lokalu:
a) adres pomieszczenia przynależnego do lokalu:
15. Powiatowe zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności przekazują Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), z Elektronicznego Krajowego Systemu Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności, gromadzone na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, następujące dane jednostkowe:
1) o osobach, które nie ukończyły 16. roku życia, którym wydano orzeczenie o niepełnosprawności:
k) dane o przedstawicielu ustawowym dziecka:
l) adresy: miejsca zameldowania, miejsca pobytu:
2) o osobach, które ukończyły 16. rok życia, którym wydano orzeczenie o stopniu niepełnosprawności:
f) adresy: miejsca zameldowania, miejsca pobytu:
16. Wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast) przekazują Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego następujące dane jednostkowe:
1) o podatkach i opłatach lokalnych, w terminie do dnia 31 stycznia 2020 r. (według stanu na dzień 1 stycznia 2020 r.), do dnia 30 kwietnia 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.), z ewidencji podatkowej nieruchomości prowadzonej na podstawie ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170):
a) o podatnikach podatku od nieruchomości dotyczącego budynków lub ich części:
– rodzaj płatnika:
– adres zamieszkania lub siedziby:
– rodzaj podmiotu:
b) o budynkach i ich częściach:
– samodzielny lokal:
2) o świadczeniobiorcach i osobach ubiegających się o przyznanie świadczeń, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.) oraz do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), z systemów pomocy społecznej, gromadzone na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1507, 1622 i 1690):
a) informacja o osobie składającej wniosek:
– adresy zamieszkania, pobytu czasowego z zameldowaniem, bez zameldowania:
– adres miejsca pracy:
– adres miejsca nauki:
b) informacje o rodzinie:
c) informacje o członkach rodziny:
– adres miejsca pracy:
– adres miejsca nauki:
3) w terminie do dnia 30 kwietnia 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.), dane o:
a) zamieszkanych pomieszczeniach mieszkalnych niebędących mieszkaniami wraz z liczbą osób zamieszkujących te pomieszczenia:
– adres budynku, w którym znajduje się pomieszczenie, lub adres pomieszczenia:
b) lokalizacji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków – adres nieruchomości, na której znajduje się zbiornik bezodpływowy lub przydomowa oczyszczalnia ścieków:
c) mieszkaniowym zasobie gminy – adres lokalu mieszkalnego:
4) dane zawarte w bazach danych ewidencji miejscowości, ulic i adresów, w terminie do dnia 30 kwietnia 2020 r. (według stanu na dzień 31 marca 2020 r.), gromadzone na podstawie ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 47b ust. 5 tej ustawy:
a) dotyczące ewidencji adresów budynków:
– numer porządkowy wraz z przyporządkowanym punktem adresowym opisanym następującymi danymi:
b) dotyczące ewidencji ulic i placów:
c) dotyczące ewidencji miejscowości:
17. Przedsiębiorcy wykonujący działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży lub dystrybucji energii elektrycznej przekazują Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 31 stycznia 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 31 lipca 2020 r. (według stanu na dzień 30 czerwca 2020 r.), do dnia 31 stycznia 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 lipca 2021 r. (według stanu na dzień 30 czerwca 2021 r.) oraz do dnia 31 stycznia 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), następujące dane jednostkowe o odbiorcach energii elektrycznej wykorzystujących energię elektryczną na potrzeby mieszkaniowe:
1) adres lokalu, do którego dostarczana jest energia elektryczna:
18. Spółdzielnie mieszkaniowe działające na podstawie ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2018 r. poz. 1285 oraz z 2019 r. poz. 730, 1080 i 1100) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 845 i 1230 oraz z 2019 r. poz. 1309) przekazują Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 31 stycznia 2020 r. (według stanu na dzień 1 stycznia 2020 r.) oraz do dnia 30 kwietnia 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.), następujące dane jednostkowe o osobach, którym przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego:
3) adres lokalu mieszkalnego:
4) rodzaj spółdzielczego prawa do lokalu:
19. Podmioty prowadzące działalność w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków i zbiorowego zaopatrzenia w wodę, w tym gminne jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej prowadzące tego rodzaju działalność, przekazują Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 31 marca 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.) oraz do dnia 30 kwietnia 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.), następujące dane jednostkowe:
2) adres punktu odprowadzenia lub dostarczenia usługi dla użytkownika indywidualnego:
20. Podmioty, których podstawową lub drugorzędną działalnością jest dystrybucja lub obrót paliwami gazowymi, dla których odbiorcą końcowym dokonującym zakupu paliwa gazowego z sieci są gospodarstwa domowe, przekazują Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 31 marca 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.) oraz do dnia 30 kwietnia 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.), następujące dane jednostkowe:
3) adres poboru gazu z sieci:
21. Podmioty, których podstawową lub drugorzędną działalnością jest obrót, przesył i wytwarzanie energii cieplnej, dla których odbiorcą końcowym dokonującym zakupu są gospodarstwa domowe, przekazują Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.) oraz do dnia 30 kwietnia 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.), następujące dane jednostkowe według rodzaju potrzeb cieplnych:
1) adres poboru ciepła:
2) adres poboru ciepłej wody użytkowej:
22. 52 Dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych przekazują Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), gromadzone na podstawie ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2019 r. poz. 2460 oraz z 2020 r. poz. 374, 695 i 875) następujące dane jednostkowe o abonentach publicznie dostępnych usług telefonicznych, będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą lub nieprowadzącymi takiej działalności:
6) w przypadku abonenta publicznie dostępnej usługi telefonicznej świadczonej w stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej – adres miejsca, w którym znajduje się zakończenie sieci udostępnione temu abonentowi:
7) w przypadku abonenta publicznie dostępnej usługi telefonicznej świadczonej w ruchomej publicznej sieci telekomunikacyjnej – adres miejsca zamieszkania i adres do korespondencji, jeżeli jest on inny niż adres miejsca zamieszkania:
23. Operator wyznaczony w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 oraz z 2019 r. poz. 1051 i 1495) przekazuje Prezesowi Głównego Urzędu Statystycznego, w terminie do dnia 28 lutego 2020 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r.), do dnia 26 lutego 2021 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2020 r.), do dnia 31 maja 2021 r. (według stanu na dzień 31 marca 2021 r.) oraz do dnia 25 lutego 2022 r. (według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r.), następujące dane adresowe w zakresie pocztowych numerów adresowych:
ZAŁĄCZNIK Nr 3 53
SPECYFIKACJA KOSZTÓW NARODOWEGO SPISU POWSZECHNEGO LUDNOŚCI I MIESZKAŃ
Lp. | Grupy wydatków | Koszt ogółem brutto w zł | Koszt brutto w zł według lat wydatkowania | ||||
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023-2028 | |||
1 | Przygotowanie operatów spisowych, wykazów adresowych, w tym zasobów mapowych | ||||||
Oprogramowanie tworzenia operatu spisowego na podstawie rejestrów urzędowych oraz systemów informacyjnych administracji publicznej | 147 900,00 | 147 900,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
Aktualizacja wojewódzkiego operatu spisowego w urzędach statystycznych | 111 780,00 | 0,00 | 111 780,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
Pozyskanie map cyfrowych i przystosowanie ich do potrzeb statystyki publicznej | 100 000,00 | 100 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
Razem | 359 680,00 | 247 900,00 | 111 780,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
2 | Szkolenia rachmistrzów spisowych, pracowników jednostek służb statystyki publicznej i pracowników jednostek samorządu terytorialnego | ||||||
Szkolenia pracowników jednostek służb statystyki publicznej i pracowników jednostek samorządu terytorialnego | 460 032,80 | 0,00 | 27 532,80 | 432 500,00 | 0,00 | 0,00 | |
Szkolenia rachmistrzów spisowych | 390 500,00 | 0,00 | 0,00 | 390 500,00 | 0,00 | 0,00 | |
Szkolenia informatyczne | 200 000,00 | 0,00 | 0,00 | 200 000,00 | 0,00 | 0,00 | |
Razem | 1 050 532,80 | 0,00 | 27 532,80 | 1 023 000,00 | 0,00 | 0,00 | |
3 | Rachmistrze spisowi, pracownicy jednostek służb statystyki publicznej oraz pracownicy jednostek samorządu terytorialnego – wydatki bezosobowe i osobowe | ||||||
Rachmistrze spisowi, pochodzący z naboru dokonywanego przez gminne biura spisowe – wydatki bezosobowe | 94 509 760,00 | 0,00 | 0,00 | 94 509 760,00 | 0,00 | 0,00 | |
Pozostali rachmistrze spisowi, pracownicy jednostek służb statystyki publicznej i pracownicy jednostek samorządu terytorialnego – wydatki osobowe | 111 813 580,00 | 3 735 764,00 | 5 184 371,20 | 98 946 876,80 | 3 946 568,00 | 0,00 | |
Razem | 206 323 340,00 | 3 735 764,00 | 5 184 371,20 | 193 456 636,80 | 3 946 568,00 | 0,00 | |
4 | Aplikacje spisowe i materiały wykorzystywane w ramach narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań | ||||||
Opracowanie aplikacji elektronicznej do zbierania danych | 91 890,00 | 30 630,00 | 61 260,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
Opracowanie centralnej aplikacji do zarządzania rachmistrzami spisowymi przy wykorzystaniu Geograficznego Systemu Informacyjnego (GIS) | 306 300,00 | 91 890,00 | 214 410,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
Opracowanie materiałów do nauki i testowania drogą elektroniczną (e-learning) | 306 300,00 | 91 890,00 | 214 410,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
Opracowanie i druk instrukcji, wytycznych, materiałów szkoleniowych, materiałów popularyzacyjnych oraz opracowanie i wysyłka listów Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego do respondentów | 34 132 960,00 | 66 560,00 | 1 216 400,00 | 32 850 000,00 | 0,00 | 0,00 | |
Razem | 34 837 450,00 | 280 970,00 | 1 706 480,00 | 32 850 000,00 | 0,00 | 0,00 | |
5 | Urządzenia mobilne do masowego zebrania danych spisowych oraz dostosowanie infrastruktury na potrzeby narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań | ||||||
Urządzenia mobilne do masowego zebrania danych spisowych oraz dostosowanie infrastruktury (inwestycje) | 12 026 200,00 | 1 094 200,00 | 1 332 000,00 | 9 600 000,00 | 0,00 | 0,00 | |
Razem | 12 026 200,00 | 1 094 200,00 | 1 332 000,00 | 9 600 000,00 | 0,00 | 0,00 | |
6 | Popularyzacja narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań | ||||||
Działania informacyjne, edukacyjne i promocyjne | 50 000 000,00 | 3 300 000,00 | 5 500 000,00 | 41 000 000,00 | 200 000,00 | 0,00 | |
Razem | 50 000 000,00 | 3 300 000,00 | 5 500 000,00 | 41 000 000,00 | 200 000,00 | 0,00 | |
7 | Opracowanie, analiza i udostępnianie wyników narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań | ||||||
Opracowanie, analiza i udostępnianie wyników narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań | 4 595 232,00 | 0,00 | 0,00 | 2 816 800,00 | 1 778 432,00 | 0,00 | |
Razem | 4 595 232,00 | 0,00 | 0,00 | 2 816 800,00 | 1 778 432,00 | 0,00 | |
8 | Pozostałe wydatki | ||||||
Utworzenie i działanie wojewódzkich biur spisowych – wydatki rzeczowe | 6 250 000,00 | 0,00 | 1 250 000,00 | 4 375 000,00 | 625 000,00 | 0,00 | |
Utworzenie i działanie gminnych biur spisowych – wydatki rzeczowe | 2 000 000,00 | 0,00 | 600 000,00 | 1 400 000,00 | 0,00 | 0,00 | |
Wydatki związane z przeprowadzaniem wywiadów telefonicznych – wydatki rzeczowe, telefony | 56 000,00 | 0,00 | 16 800,00 | 39 200,00 | 0,00 | 0,00 | |
Spisy próbne (szkolenia, zebranie informacji, opracowanie wyników) | 4 000 000,00 | 1 500 000,00 | 2 500 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
Delegacje, tłumaczenia, transport | 3 000 000,00 | 400 000,00 | 800 000,00 | 1 800 000,00 | 0,00 | 0,00 | |
Badania kontrolne i uzupełniające | 42 881 260,00 | 0,00 | 0,00 | 42 881 260,00 | 0,00 | 0,00 | |
Wydatki inne niż przewidziane powyżej | 18 620 305,20 | 1 441 166,00 | 3 971 036,00 | 10 758 103,20 | 2 450 000,00 | 0,00 | |
Razem | 76 807 565,20 | 3 341 166,00 | 9 137 836,00 | 61 253 563,20 | 3 075 000,00 | 0,00 | |
OGÓŁEM | 386 000 000,00 | 12 000 000,00 | 23 000 000,00 | 342 000 000,00 | 9 000 000,00 | 0,00 | |
Related
One thought on “Narodowy spis powszechny ludności i mieszkań w 2021 r.USTAWA z dnia 9 sierpnia 2019 r.”
Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !! Cancel reply
Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.
spis powszechny w angli w toku, to chyba ogolnoswiatowa akcja. tylko ze my polacy nic z tago spisu sie nie dowiemy. mosad bedzie mial dane, a ns beda duraczyc/buraczyc