Na początku stycznia zaczęła się fala odejść ze stacji TVN. Pożegnało się z nią już wielu pracowników, a wśród nich także niektóre jej gwiazdy. Teraz kulisy pracy dla tej telewizji odsłonił jej były już operator Kamil Różalski. Stacja należąca obecnie do amerykańskiego właściciela miała od lat łamać wszelkie podstawowe standardy pracy, zaś Discovery niczego w tej sprawie nie zmieniło.

Różalski miał pracować dla TVN-u od początku istnienia stacji, czyli od września 1997 roku. Przez lata jako operator pracował przy jej największych produkcjach, które jak sam pisze na Facebooku miały przyczynić się do dynamicznego rozwoju telewizji. Do 2013 roku był etatowym pracownikiem TVN-u, lecz wówczas poprzez szantaż rozwiązano z nim umowę i stał się jedynie współpracownikiem lewicowo-liberalnego medium.

Właśnie od tego momentu w telewizji należącej do amerykańskiego koncernu sytuacja miała stale się pogarszać. On i jego koledzy z działu realizacji byli „traktowani jak ludzie drugiej kategorii”. Tym samym stali się ofiarami „mobbingu, współczesnego niewolnictwa, wykluczenia zawodowego, szantażu, odwetu”, stąd musieli często pracować nawet po 16-17 godzin dziennie.

– Nepotyzm, łapówki, łamanie prawa pracy, szantaż, poniżanie, łamanie RODO i inne patologie stały się chlebem powszednim w TVN. Nieprawdopodobnym jest to, że telewizja ta ma czelność pouczać innych w aspekcie etyki, sama nie przestrzegając u siebie podstawowych standardów i przepisów prawa – napisał Różalski. Dodał, że niezgodnie z prawem jeszcze do niedawna zatrudnionych było blisko 1,8 tys. osób.

– Grupa osób (której też jestem członkiem), zgodnie z procedurą informowała Discovery Inc. (właściciela TVN SA) o patologiach i łamaniu prawa. Co zrobili Amerykanie? Złamali procedury, które sami ustanowili. Naruszyli naszą anonimowość, narażając nas na działania odwetowe ze strony TVN – czytamy dalej w poście byłego pracownika TVN-u.

Najprawdopodobniej to jedynie początek lawiny oskarżeń wobec jednej z największych telewizji komercyjnych w naszym kraju. Zdaniem Różalskiego TVN nie tylko łamał prawo pracy, ale dodatkowo wprowadzał w błąd swoich inwestorów i nie płacił podatków w Polsce. Operator zapowiada, że byli pracownicy TVN będą informować prasę o podwójnych standardach Discovery i TVN-u.

Na podstawie: facebook.com, wtv.pl.