Gazoport w Świnoujściu / autor: wgospodarce.pl
Gazoport w Świnoujściu / autor: wgospodarce.pl

Terminal LNG w Wilhelmshaven w zachodnich Niemczech zaprosił firmy do zgłaszania wiążących zamówień na dostawy gazu. Wcześniej, w maju 2019 r. LTeW, operator terminala LNG, zbierał niezobowiązujące zamówienia od firm zainteresowanych odbiorem gazu z Wilhelmshaven

W ciągu następnych pięciu lat należący do Unipera operator terminala LTeW planuje oddać do użytku terminal, aby przeładowywać, składować i regazyfikować skroplone paliwo ze stacjonującej w porcie jednostki pływającej typu FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit). Planowana moc regazyfikacyjna pływającego terminalu w Wilhelmshaven jest planowana na 9,8 mld m sześc. błękitnego paliwa rocznie. Uniper bierze pod uwagę także możliwość przebudowy FSRU w stacjonarny terminal LNG.

Projekt FSRU w Wilhelmshaven to propozycja dalszej dywersyfikacji dostaw gazu do Niemiec, jak również zapewnienia bezpieczeństwa dostaw oraz długoterminowej konkurencyjności dostaw gazu do Niemiec i Europy, poinformował Uniper w oświadczeniu.

Poza regazyfikacją terminal FSRU zaoferuje także możliwość załadunku LNG na zbiornikowce i bunkierki LNG. Połączenie terminala w Wilhelmshaven z siecią istniejących gazociągów w Niemczech wymaga konstrukcji odcinka o długości zaledwie 30 km.

offshore-energy.biz/mt