KONTA AUTORÓW KLIKNIJ W WYBRANY BANER
KLIKNIJ W WYBRANY BANER

M-forum A.V Live.

TU ZNAJDZIESZ CODZIENNIE PONAD 150 INFORMACJI NIUS BEZ CENZURY !! ORAZ TRANSMISJE LIVE STREAM I MATERIAŁY AUDIO I WIDEO W ORYGINALE

CZERWONE

„Największy bank w Polsce znów ostrzega klientów. Oszuści robią przelewy, pieniądze znikają z kont!”

PKO BP ostrzega swoich klientów przed popularnym oszustwem. Wystarczy jeden sms, by oszust wykonał przelew na wskazany przez siebie numer rachunku odbiorcy. Klienci największego banku w Polsce mogą stracić pieniądze z konta.

PKO BP, największy bank w Polsce ostrzega klientów przed oszustwami

UWAŻAJ NA FAŁSZYWE SMSY Z LINKAMI DO WYKONANIA PRZELEWU – ostrzega na swojej stronie internetowej bank PKO BP.

Fałszywe smsy zawierają linki do realizacji przelewu i przenoszą do stron, które podszywają się pod stronę banku. Na fałszywej stronie imitującej stronę do logowania do serwisu iPKO nie zostanie wyświetlony wybrany przez Ciebie obrazek bezpieczeństwa z datą i godziną logowania. Podanie na tej stronie poufnych danych do bankowości elektronicznej i kodu z narzędzia autoryzacji skutkuje ich przejęciem przez przestępców – informuje bank.

Przestępcy przejmują dane do iPKO i kody z narzędzia autoryzacji.

Pod kogo mogą się najczęściej podszywać nadawcy fałszywych sms-ów?

  • firmy kurierskie i telekomunikacyjne
  • znane portale ogłoszeniowe, sprzedażowe i aukcyjne
  • instytucje państwowe, urzędy, itp.

Jaka może być treść fałszywych smsów?

  • prośba o dopłacenie niewielkiej kwoty za przesyłkę
  • informacja o konieczności spłaty zadłużenia, np. za zaległą fakturę
  • informacja o możliwości zapobieżenia przekazaniu pieniędzy do rezerw NBP w związku ze specustawą dotyczącą koronawirusa
  • informacja o konieczności dopłaty do podatku
  • informacja o konieczności odblokowania konta na danym portalu
  • informacja o konieczności zapłaty za przedłużenie aukcji/ogłoszenia

Oszuści przechwytują dane do logowania i kod z narzędzia autoryzacji. Co mu to daje? – Dzięki przechwyconym danym oszust może zyskać możliwość logowania się do Twojej bankowości elektronicznej i zlecania operacji, np.: utworzenia szablonu płatności bądź wykonania przelewu na wskazany przez siebie numer rachunku odbiorcy – tłumaczy PKO BP.

Bank PKO BP ostrzega swoich klientów i przypomina:
  • Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku – nie reaguj na nie, nie klikaj w linki, nie ujawniaj swoich danych.
  • Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
  • Sprawdzaj poprawność adresu strony w przeglądarce internetowej (poprawny adres to http://www.ipko.pl) oraz obrazka bezpieczeństwa.
  • Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj dokładnie treść otrzymanego SMS–a, żeby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru konta odbiorcy, kwotę przelewu).
  • W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

PKO BP podpowiada także, jak bronić się przed przestępcami:

  • Bank nie prosi o instalację żadnego dodatkowego oprogramowania w związku z wejściem w życie dyrektywy PSD2.
  • Nie otwieraj załączników z niepewnych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki.
  • Bank nigdy nie wymaga podania kodu jednorazowego w trakcie rozmowy telefonicznej nawiązanej przez pracownika Banku, chyba że kontakt telefoniczny następuje z Twojej inicjatywy.
  • Podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego jest niezbędne wyłącznie do zatwierdzenia zleconej przez Ciebie dyspozycji, np. zlecenia przelewu, założenia lokaty, zmiany danych korespondencyjnych, zdefiniowania płatności, zlecenia stałego i przeglądania historii.
  • Jeśli odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku i masz wątpliwości, czy powinieneś podawać dane, skontaktuj się z nami. Jeśli Twoje podejrzenia wzbudzi jakakolwiek inna sytuacja w czasie korzystania z aplikacji mobilnej lub serwisu transakcyjnego – również prosimy o informację.

Pojawiło się ostrzeżenie Google! Masz te aplikacje w swoim t…

ZOBACZ GALERIĘ(8 ZDJĘĆ)

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

%d bloggers like this: