KONTA AUTORÓW KLIKNIJ W WYBRANY BANER
KLIKNIJ W WYBRANY BANER
BLOGI I STRONY INTERNETOWE POLECANE PRZEZ M-FORUM

M-forum A.V Live.

TU ZNAJDZIESZ CODZIENNIE PONAD 150 INFORMACJI NIUS BEZ CENZURY !! ORAZ TRANSMISJE LIVE STREAM I MATERIAŁY AUDIO I WIDEO W ORYGINALE DOŁACZ SWOJĄ STRONĘ LUB BLOGA DO PROMOWANYCH I POLECANYCH STRON PRZEZ M-FORUM

CZERWONE

„Niedobór witamin może wywoływać stany lękowe, a nawet depresję”

Szczególne znaczenie mają w tym kontekście witamina D, B12, magnez i żelazo. Najlepszym wyborem jest oczywiście zadbanie o jakość tego, co jest w naszym menu. Suplementy nie przyswajają się tak dobrze.

Niedobór witamin może wywoływać stany lękowe, a nawet depresjęZbilansowana dieta to podstawa zdrowego ciała i ducha. (Fot. Getty Images)

Aby prawidłowo funkcjonować, potrzebujemy odpowiedniej ilości składników odżywczych. Niebagatelną rolę odgrywają witaminy i minerały, odpowiedzialne choćby za wygląd skóry, włosów i paznokci. Gdy brakuje nam witamin, cierpi jednak nie tylko ciało, ale i psychika. Niedobory cennych składników, takich jak witamina D, magnez czy żelazo, sieją spustoszenie w całym organizmie, przyczyniając się do pogorszenia nastroju oraz spadku energii i koncentracji.

Dlatego tak kluczowe znaczenie ma zbilansowana dieta. Choć dla większości z nas będzie ona wystarczającym źródłem potrzebnych witamin i mikroelementów, dużą rolę odgrywa także zdolność ich przyswajania, na którą wpływ mają nasze indywidualne predyspozycje.

Wśród dolegliwości związanych z niedoborem witamin i minerałów wymienić należy przede wszystkim te związane ze zdrowiem psychicznym. Jak wykazały badania naukowe może to powodować pogorszenie samopoczucia, stany lękowe i zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, w niektórych przypadkach prowadząc nawet do depresji.

Suplementy nie zastąpią zbilansowanego żywienia. (Fot. Getty Images)

Aby zachować zdrowie psychiczne, potrzebujemy zwłaszcza witaminy D. Wpływa ona na pamięć, nastrój, koncentrację, jakość snu, a także odpowiada za ochronę i syntezę neuronów. Objawy niedoboru witaminy D mogą obejmować stany lękowe, wzmożoną drażliwość i chroniczne zmęczenie. Podobną rolę odgrywa witamina B12.

Istotny z punktu widzenia zdrowej psychiki jest także magnez, który pomaga kontrolować reakcje na stres. Przez specjalistów uważany jest za jeden z naturalnych stabilizatorów nastroju. Objawami, które mogą wskazywać na niedobór magnezu, są zmęczenie, nudności, utrata apetytu i częste zmiany nastroju.

Żelazo natomiast bierze udział w równoważeniu substancji chemicznych regulujących nastrój, takich jak serotonina i dopamina. Niedobory żelaza grożą zwłaszcza osobom starszym, miesiączkującym kobietom oraz weganom, którzy nie stosują zbilansowanej diety”.

Warto zatem przyjrzeć się swojemu jadłospisowi w kontekście odpowiedniej zawartości witamin i minerałów. Prawidłowo skomponowane menu jest bowiem ważnym czynnikiem wspomagającym zdrowie psychiczne. Jeśli dostrzeżemy niepokojące objawy, takie jak częste bóle głowy, kłopoty z koncentracją, senność, drastyczne pogorszenie nastroju, a także nadmierne wypadanie włosów, warto zasięgnąć opinii specjalisty i wykonać potrzebne badania.

zrodlo:londynek

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

%d bloggers like this: