DODAJ FILM MP-4 LUB WPROST Z Y.T F.B lub inny
EDYTUJ SWÓJ FILM LUB USUŃ
ZOBACZ WSZYSTKIE SWOJE FILMY
KONTA AUTORÓW WPISÓW I FILMÓW
    UWAGA !! WAŻNE - Poglądy i opinie zawarte w artykule mogą być niezgodne ze stanowiskiem redakcji. Zamieszczane artykułu są w wiekszości re- publikacjami materiałów z innych stron - REDAKCJA NIE INGERUJE W ICH TREŚCI W CELU ZACHOWANIA BEZSTRONNOŚCI , A CELEM PUBLIKACJI JEST PODDANIE TYCH MATERIAŁÓW POD OSĄD I KRYTYKĘ CZYTELNIKÓW W KTÓRE OPINIE NIE MOŻE INGEROWAĆ AUTOR MATERIAŁU W FORMIE MODERACJI LUB CENZURY

M-forum A.V Live.

WESPRZYJ DOWOLNĄ KWOTĄ ROZWÓJ JEDYNEJ W POLSCE NIEZALEŻNEJ STRONY INFORMACYJNEJ przycisk Przekaż darowiznę poniżej :-)

miejsce-na-reklame.

Koronawirus: „Virgin Atlantic przyznaje się do latania w prawie pustych samolotach!!!”

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Virgin Atlantic potwierdziło, że został zmuszony do obsługi lotów prawie pustych po tym, jak rezerwacje zostały wgniecione przez wybuch koronawirusa.Obsługuje loty w celu utrzymania miejsc startowych i lądujących na głównych lotniskach, takich jak Heathrow.

Samolot Virgin Atlantic

Zgodnie z prawem europejskim, jeśli loty nie są obsługiwane, czasy na start lub lądowanie muszą zostać utracone.

Grant Shapps, sekretarz ds. Transportu w Wielkiej Brytanii, napisał do Komisji Europejskiej z prośbą o złagodzenie zasad przydzielania czasu na start lub lądowanie podczas epidemii.

Uważa się, że inni przewoźnicy podejmują podobne kroki – nawet podobno latają tak zwane „samoloty-widma” bez pasażerów na pokładzie, aby zabezpieczyć swoją obecność w głównych węzłach komunikacyjnych.

‚Wykorzystuj albo strać’

Liczba pasażerów linii lotniczych dramatycznie spadła w ostatnich tygodniach z powodu wybuchu koronawirusa. Na niektórych trasach zmniejszyły się o połowę, a przewoźnicy anulowali usługi .

Może to jednak stanowić poważny problem, zwłaszcza jeśli wylatują z dużych lub mocno zatłoczonych lotnisk. Zgodnie z międzynarodowymi wytycznymi zapisanymi w prawie europejskim miejsca na start i lądowanie na tych lotniskach są ograniczone.

W Wielkiej Brytanii przepisy dotyczą Heathrow, Gatwick, Stansted, Manchester, London Luton i London City.

Przydziały czasu na start lub lądowanie są przyznawane zgodnie z prawami historycznymi na tych lotniskach. Jeśli na przykład przewoźnik prowadził określony rozkład lotów w sezonie letnim w zeszłym roku, zachowuje prawo do tych samych czasów na start lub lądowanie tego lata.

Ale jest w tym haczyk. Zgodnie z zasadą „wykorzystaj lub strać” automaty muszą być wykorzystywane przez co najmniej 80% czasu. Jeżeli linia lotnicza nie osiągnie tego progu, czasy na start lub lądowanie są ponownie umieszczane w puli i przydzielane innym przewoźnikom.

Chociaż technicznie są one przyznawane za darmo, istnieje kwitnący rynek wtórny, na którym najbardziej pożądane automaty do gry mogą zmieniać ręce za znaczne sumy – dziesiątki milionów funtów w ciągu sezonu. Dlatego linie lotnicze bardzo niechętnie je tracą.

Zasada została już zawieszona na trasach do Chin i Hongkongu, ale nadal obowiązuje w innych miejscach.

„Zapotrzebowanie pasażerów na podróże lotnicze dramatycznie spadło z powodu Covid-19, aw niektórych przypadkach jesteśmy zmuszeni do latania prawie pustymi samolotami lub utraty naszych cennych miejsc”, powiedział Shai Weiss, dyrektor generalny Virgin Atlantic.

Jeden z brytyjskich przewoźników powiedział, że o ile przepisy się nie zmienią, będzie musiał obsługiwać 32 loty w ciągu najbliższych dwóch tygodni przy zajętym tylko 40% samolotu. Dzięki temu ponad 5000 miejsc będzie pustych.

„Marnowanie pieniędzy i paliwa”

Linie lotnicze intensywnie lobbują za złagodzeniem zasad.

Tim Alderslade, dyrektor naczelny organu branżowego Airlines UK, powiedział: „W tych wyjątkowych i trudnych okolicznościach nie ma sensu zmuszać linii lotniczych do latania pustymi samolotami, marnowania pieniędzy i paliwa oraz emisji dwutlenku węgla”.

Dodał: „Pilnie potrzebujemy tymczasowego zawieszenia tej zasady – jak to miało miejsce podczas kryzysu finansowego – aby linie lotnicze mogły reagować na popyt i efektywnie wykorzystywać swoje samoloty”.

Jeśli jednak zasady zostaną złagodzone, decyzja będzie musiała zostać podjęta w Brukseli. Chociaż Wielka Brytania oficjalnie wystąpiła z Unii Europejskiej (UE), nadal obowiązują przepisy UE dotyczące przydziału czasu na start lub lądowanie.

W poniedziałek sekretarz transportu Grant Shapps napisał do Komisji Europejskiej. Poprosił go o wprowadzenie „praktycznych i proporcjonalnych środków” w celu zaradzenia tej sytuacji, w tym ewentualnie „elastyczności z progiem 80%, wdrażanych na zasadach rynkowych lub szerzej”.

Airport Coordination Limited, organ bezpośrednio odpowiedzialny za przydzielanie czasu na start lub lądowanie w Wielkiej Brytanii, przyłączył się do innych organizacji z całej Europy, domagając się zawieszenia środka „wykorzystaj lub strać” w połowie lutego do końca czerwca.

zrodlo:bbc

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
miejsce-na-reklame.

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: