W odpowiedzi na wybuch koronawirusa w Chinach, gdzie dziesiątki tysięcy obywateli podejrzanych o zarażenie koronawirusem (COVID-2019) zostały zatrzymane i mimowolnie zabrane do obozów kwarantanny, 1 lutego 2020 r. USA wydały nakaz wykonawczy Departament Obrony (DoD), w tym Wspólni Szefowie Sztabu, kierujący dowództwem Północnym USA w celu wdrożenia Globalnego Planu Kampanii DoD dla Pandemii i Chorób Zakaźnych. 2)

12 lutego 2020 r. Wysłano rozkazy do US Marine Corps 3 i Navy 4 , polecając „dowódcom geograficznym bojowników, aby zrealizowali swoje plany pandemiczne w odpowiedzi na wybuch NCOV”.

Dyrektywa amerykańskiego korpusu morskiego nakazała dowódcom bojowym „przejrzeć, zaktualizować i zatwierdzić istniejące plany i polityki ograniczania chorób w celu wdrożenia procedur reagowania, izolacji, kwarantanny, ograniczeń przemieszczania się i interwencji na poziomie społeczności” oraz „zapoznać się z uprawnieniami do ogłaszać stan zagrożenia zdrowia publicznego, ograniczać przemieszczanie się, poddawać kwarantannie i izolować [oraz [koordynować z federalnymi, stanowymi, lokalnymi i wojskowymi placówkami leczniczymi oraz urzędnikami ds. zdrowia publicznego… ”

Dyrektywa US Navy stanowiła: „DoD będzie nadal postępować zgodnie z wytycznymi CDC i przestrzegać lokalnych władz zdrowia publicznego podczas tej epidemii”.

Według stanu na dzień 18 lutego 2020 r. Na całym świecie wykryto 75 198 przypadków COVID-2019 i 2 009 zgonów, przy czym wszystkie z wyjątkiem 1013 przypadków i 5 zgonów miało miejsce w Chinach. 5

Stany Zjednoczone mają obecnie 29 potwierdzonych przypadków leczonych w bazach wojskowych lub w ośrodku ochrony biologicznej.

Raporty chińskich naukowców rodzą pytania dotyczące pochodzenia koronawirusa

Jednocześnie w ciągu ostatniego tygodnia pojawiły się nowe pytania dotyczące tego, czy nowego koronawirusa (COVID-2019) można przypisać badaniom naukowym przeprowadzonym w laboratoriach Wuhan, temat ten był szeroko dyskutowany od stycznia po wybuchu epidemii w Chinach . 6

Według raportu z 16 lutego w Daily Mail , naukowcy z South China University of Technology napisali artykuł kwestionujący, czy badania nad nietoperzami i chorobami układu oddechowego w Wuhan Institute of Virology i Wuhan Center for Disease Control (WCDC) stworzyły nowy chimeryczny koronawirus zdolny do infekowania ludzi.

WCDC znajduje się zaledwie 300 metrów od rynku żywności dla ryb i dzikiej przyrody uważanej za źródło koronawirusa i przylega do szpitala Union, w którym pierwsza grupa lekarzy została zarażona. 7

15 lutego w „ The Lancet” opublikowany został artykuł przez chińskich naukowców „Cechy kliniczne pacjentów zakażonych nowatorskim koronawirusem 2019 w Wuhan w Chinach”.

Autorzy stwierdzili: „W grudniu 2019 r. W Wuhan, Hubei w Chinach pojawiła się seria przypadków zapalenia płuc o nieznanej przyczynie, z prezentacjami klinicznymi bardzo przypominającymi wirusowe zapalenie płuc” i opisali 41 przypadków hospitalizowanych do 2 stycznia 2020 r., Z czego 66 procent (27 osób) był narażony na rynek żywności, a 15 procent (6 osób) zmarło:

Większość zarażonych pacjentów stanowili mężczyźni (30 [73%] z 41); mniej niż połowa miała choroby podstawowe (13 [32%]), w tym cukrzycę (osiem [20%]), nadciśnienie tętnicze (sześć [15%]) i choroby sercowo-naczyniowe (sześć [15%]).

Mediana wieku wynosiła 49,0 lat (IQR 41 · 0–58 · 0). 27 (66%) z 41 pacjentów było narażonych na rynek owoców morza Huanan… Powikłania obejmowały zespół ostrej niewydolności oddechowej (12 [29%]), niedokrwistość RNA (sześć [15%]), ostre uszkodzenie serca (pięć [12%]) i wtórne zakażenie (cztery [10%]). 13 (32%) pacjentów przyjęto na OIOM, a 6 (15%) zmarło. 8

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) nadal utrzymuje, że nowy wirus spontanicznie skakał ze zwierząt, najprawdopodobniej nietoperzy, na ludzi na rynku w Wuhan, sprzedając owoce morza i zwierzęta dzikiej przyrody, i że spekulacje online to „dezinformacja”.

Na początku lutego International Business Times poinformował, że WHO połączyło siły z Google, aby walczyć z „dezinformacją” online na temat epidemii. 9

Raport CNBC z 14 lutego ujawnił, że WHO była gospodarzem spotkania w Facebook Menlo Park w kampusie Kalifornii z Google, Amazon, You Tube, Twitter, Verizon i innymi dużymi firmami technologicznymi, aby omówić, jak „podrobić fałszywe informacje na temat koronawirusa. 10

CDC przygotowuje się do nowego koronawirusa, by „zdobyć przyczółek w USA”

Według Atlanta Journal Constitution , 12 lutego dr Nancy Messonnier, dyrektor Narodowego Centrum ds. Szczepień i Chorób Oddechowych CDC, powiedziała mediom podczas telekonferencji „możemy i powinniśmy być przygotowani na to, aby nowy wirus zyskał przyczółek w US ” 11

14 lutego amerykańskie Centers for Disease Control (CDC) ogłosiło, że w Los Angeles, San Francisco, Seattle, Chicago i Nowym Jorku agencja zaczęła monitorować Amerykanów z objawami grypopodobnymi, u których wynik testu na obecność grypy jest ujemny, dodatkowo laboratoryjnie testuje je na koronawirusa.

Według CNBC CDC zamierza w najbliższych tygodniach dodać więcej miast, starając się stworzyć system „krajowego nadzoru”, który działałby jako wczesne ostrzeżenie, że rozprzestrzenia się COVID-2019, co „spowodowałoby zmianę naszej strategii reagowania” – powiedział Messonnier. 12

Raport Reutersa stwierdził:

Obecna strategia CDC dotycząca zwalczania wirusa obejmuje kwarantanny i ograniczenia podróży, ale może się to zmienić, jeśli wirus przejmie kontrolę w Stanach Zjednoczonych i zacznie się rozprzestrzeniać. W tym scenariuszu CDC wdroży strategie „dystansowania społecznego”, takie jak anulowanie masowych spotkań, korzystanie z telemedycyny, teledukacja i praca zdalna w celu powstrzymania rozprzestrzeniania się wirusa. 13 [xiii]

Amerykanie na pozytywnym wyniku testu statku wycieczkowego Diamond Princess

Ponad 600 Amerykanów, którzy zostali ewakuowani z Wuhan w Chinach na początku lutego, zostało poddanych kwarantannie w USA, a niektórzy zostali już zwolnieni.

Inni Amerykanie podejrzewani o kontakt z COVID-2019 zostali poddani kwarantannie na statkach wycieczkowych. 16 lutego około 380 obywateli USA na statku wycieczkowym Diamond Princess poddanym kwarantannie w japońskim porcie, którzy nie otrzymali pozytywnego wyniku na koronawirus i byli wolni od objawów, otrzymali miejsca w rejsach czarterowych Departamentu Stanu USA, transportujących ich z powrotem do centrów kwarantanny na bazy wojskowe w Kalifornii i Teksasie.

Według CNBC około 300 Amerykanów zaakceptowało ofertę Departamentu Stanu dotyczącą powrotu z powrotem do USA, podczas gdy prawie 100 innych bez objawów choroby zdecydowało się pozostać na statku. 14

17 lutego Departament Stanu USA i Departament Zdrowia i Opieki Społecznej wydali wspólne oświadczenie, w którym potwierdzili, że 14 bezobjawowym amerykańskim ewakuowanym ze statku wycieczkowego Diamond Princess wolno było latać czarterowanymi lotami, pomimo pozytywnego wyniku testu na koronawirusa przed wejściem na samoloty . 15

Według USA Today, kiedy samoloty wylądowały w bazach wojskowych w Teksasie i Kalifornii, 13 pasażerów, którzy pozytywnie przebadali wirusa, zostało przewiezionych na leczenie do centrum kwarantanny i ochrony biologicznej w Omaha Uniwersytetu Nebraska.

Wszyscy Amerykanie powracający z Diamentowej Księżniczki pozostaną w kwarantannie przez 14 dni. 16

Do 18 lutego zdiagnozowano 542 przypadki COVID-2019 wśród 3700 pasażerów i załogi statków wycieczkowych. 17 Dr Anthony Fauci, dyrektor Narodowego Instytutu Alergii i Chorób Zakaźnych w National Institutes of Health, powiedział USA dzisiaj, że „proces kwarantanny nie powiódł się”. 18

Posse Comitatus Act z 1878 r

Zakres misji amerykańskich żołnierzy piechoty morskiej i amerykańskiej marynarki wojennej we wdrażaniu globalnego planu kampanii DoD w sprawie chorób pandemicznych i zakaźnych wśród ludności cywilnej nie jest jasny, ponieważ wydaje się, że plan ten nie został publicznie wydany przez DoD.

Zasadniczo jednak ustawa z 1878 r. O Posse Comitatus (PCA) zabrania użycia sił zbrojnych w trybie karte do cywilnego egzekwowania prawa w USA 19

Według eseju dla Encyclopedia Brittanica : 20

Umyślne użycie wojska lub sił powietrznych jako posse comitatus lub w inny sposób w celu wykonania prawa jest przestępstwem, chyba że użycie jest wyraźnie dozwolone przez Konstytucję lub akt Kongresu.

PCA dotyczy bezpośrednio wojska i sił powietrznych, nie wspominając o marynarce wojennej, korpusie morskim, straży przybrzeżnej czy Gwardii Narodowej.

Gwardia Narodowa podlega art. I ust. 8 Konstytucji: „W celu zapewnienia wzywania milicji do egzekwowania praw Unii, tłumienia powstań i odpierania inwazji”.

Gwardia Narodowa jest kontrolowana przez państwo, dopóki nie zostanie powołana do służby federalnej i jest upoważniona do egzekwowania prawa na wniosek gubernatora.

Ponieważ straż przybrzeżna pełni funkcję organów ścigania i nie jest kontrolowana przez Departament Obrony, nie podlega PCA.

Chociaż służba morska nie jest wymieniona w PCA, przepisy Departamentu Obrony rozszerzają PCA na marynarkę wojenną i Korpus Morski.

Ustanowienie dowództwa północnego USA po 11 września

Po zamachach terrorystycznych na kontynencie amerykańskim 11 września 2001 r. (11 września) amerykańskie dowództwo północne zostało ustanowione 1 października 2002 r.

Zgodnie z raportem Kongresu z 2008 r. Przedstawionym przez Congressional Research Service,

„W 2002 r. Prezydent Bush podpisał nowy zunifikowany plan dowodzenia (UCP) ustanawiający dowództwo północne Stanów Zjednoczonych (NORTHCOM) w celu zapewnienia dowodzenia i kontroli nad wysiłkami obrony wewnętrznej Departamentu Obrony (DOD) oraz koordynowania wsparcia wojskowego dla władz cywilnych”. 21

Obszar odpowiedzialności NORTHCOM obejmuje kontynentalne Stany Zjednoczone, Alaskę, Kanadę, Meksyk i wody otaczające do około 500 mil morskich, w tym Zatokę Meksykańską i Cieśninę Floryda.

Dowódca NORTHCOM z siedzibą w bazie sił powietrznych Peterson w Kolorado dowodzi także dowództwem obrony północnoamerykańskiej lotniczej. 22

Misją amerykańskiego dowództwa północnego jest powstrzymywanie, zapobieganie i zwalczanie gróźb i agresji wymierzonej w Stany Zjednoczone, ich terytoria i interesy. W tym celu przydzielono personel armii, marynarki wojennej, sił powietrznych, korpusu morskiego i straży przybrzeżnej do koordynowania ochrony Ameryki Północnej przed zagrożeniami zewnętrznymi, wykorzystując pełne możliwości wszystkich amerykańskich służb wojskowych, w tym Gwardii Narodowej i Straży Przybrzeżnej, jako niezbędne.

Ponadto komenda jest odpowiedzialna za udzielanie wsparcia obronnego władzom cywilnym po zatwierdzeniu przez Prezydenta lub Sekretarza Obrony. Dowództwo północne USA (USNORTHCOM) zapewnia również zasoby wojskowe i wsparcie władzom federalnym, stanowym i lokalnym. 23

Według strony internetowej USNORTHCOM „jak dotąd„ nie musiał reagować na zagrożenie na dużą skalę wzywające do interwencji wojskowej ”na terytorium USA.

Stosowano go przede wszystkim w odpowiedzi na klęski żywiołowe lub katastrofy spowodowane przez człowieka, takie jak huragany, powodzie, pożary, trzęsienia ziemi i ogromne wycieki ropy w Zatoce Meksykańskiej, podkreślając, że „filozofią stojącą za udziałem USNORTHCOM we wsparciu obronnym dla władz cywilnych przygotowani przez cały czas, ale tylko do działania na żądanie i odejścia, gdy tylko ich wsparcie nie będzie już potrzebne. ” 24

Wytyczne DoD z 12 lutego skierowane do Marynarki Wojennej i Korpusu Marynarki Wojennej wskazały, że urzędnicy Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych (HHS) zwrócili się z prośbą do DoD i USNORTHCOM o zaangażowanie się w przewidywanie powszechnych zakażeń koronawirusem w USA oraz wdrożenie przez dowódców kombatantów Globalny plan kampanii DoD dotyczący chorób pandemicznych i zakaźnych byłby zgodny ze wskazówkami HHS oraz urzędników państwowych i lokalnych służb zdrowia publicznego.

Stanowa ustawa o stanie zdrowia w stanach pogotowia modelowego z 9 września

Po atakach terrorystycznych na Nowy Jork i Waszyngton 11 września 2001 r. (9/11) oraz późniejszych doniesieniach o zagrożeniach związanych z wojną biologiczną przeciwko obywatelom USA, federalni urzędnicy ds. Zdrowia natychmiast rozpoczęli przygotowania do kampanii masowych szczepień przeciwko wąglikowi i ospie w USA

Jednocześnie w wielu stanach wprowadzono modelowe ustawodawstwo stanowe zatytułowane Modelowa ustawa o stanach zdrowia w nagłych wypadkach (MSEHPA), aby przepisać stanowe przepisy dotyczące zdrowia publicznego i dać federalnym i stanowym urzędnikom zdrowia publicznego przejęcie nowej władzy nad obywatelami, gdy wystąpiły „sytuacje kryzysowe” zdrowia publicznego zadeklarowany przez Sekretarza HHS i gubernatorów stanu.

CDC przekazało profesorowi Lawrenceowi Gostinowi z Centre for Law and the Public’s Health na Georgetown i Johns Hopkins University fundusze na opracowanie modelowego ustawodawstwa, dlatego MSEHPA można szybko wprowadzić w stanach miesiąc po 11 września . 25 Wśród swoich postanowień MSEHPA przyznała urzędnikom zdrowia publicznego uprawnienia do:

  • przejąć kontrolę nad wszystkimi drogami prowadzącymi do i z miast i stanów;
  • przejmować domy, samochody, telefony, komputery, żywność, paliwo, odzież, broń palną i napoje alkoholowe na własny użytek (i nie ponosić odpowiedzialności, jeśli działania te spowodują zniszczenie mienia osobistego);
  • aresztować, uwięzić i przymusowo zbadać, zaszczepić i leczyć obywateli bez zgody (i nie ponosić odpowiedzialności, jeśli działania te doprowadzą do śmierci lub obrażeń).

ACLU i inne organizacje pozarządowe broniące swobód obywatelskich, 26 27, w tym Krajowe Centrum Informacji o Szczepionkach, 28 29 sprzeciwiły się MSEHPA za udzielanie zbyt dużej władzy urzędnikom państwowym w celu zatrzymania, izolacji i przymusowego szczepienia oraz innych interwencji medycznych wobec obywateli bez ich dobrowolnej świadomej zgody . 30

ACLU opisała proponowane modelowe przepisy jako „przepełnione naruszeniami swobód obywatelskich” i nie „odpowiednio chroniące obywateli przed niewłaściwym wykorzystaniem ogromnych uprawnień, które w nagłych przypadkach udzieliłby [rządowym władzom zdrowia]”. 31

W sierpniu 2002 r. Profesor Gostin i jego koledzy z Georgetown i Johns Hopkins University poprosili o obowiązkową kwarantannę i leczenie osób w artykule dla Journal of the American Medical Association : 32

Kompetencje przymusowe są najbardziej kontrowersyjnymi aspektami każdego systemu prawnego… Podobnie może zaistnieć potrzeba sprawowania władzy nad jednostkami, aby zapobiec znacznemu zagrożeniu dla zdrowia publicznego. Szczepienia, testy, badania fizykalne, leczenie, izolacja i kwarantanna mogą pomóc ograniczyć rozprzestrzenianie się chorób zakaźnych. Chociaż zdecydowana większość ludzi prawdopodobnie zastosuje się dobrowolnie (ponieważ leży to w ich interesie i / lub jest pożądana ze względu na wspólny dobrobyt), niektóre obowiązkowe uprawnienia są konieczne dla tych, którzy nie będą przestrzegać.

W 2003 r. Gostin odpowiedział krytykom MSEHPA, wskazując, że „Departament Zdrowia i Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych (HHS) w Zdrowych Ludziach 2010 r., Podobnie twierdził, że silne przepisy prawa są istotnym składnikiem infrastruktury zdrowia publicznego i zalecił reformy państw ich nieaktualne ustawy ”.

Bronił ograniczenia wolności jednostki w służbie zdrowia publicznego: „Gdy rząd działa na rzecz ochrony zdrowia publicznego, może on ingerować w prawa własności (np. Swobodę zawierania umów, wykonywania zawodu lub prowadzenia działalności gospodarczej) lub prawa osobiste (np. autonomia, prywatność i wolność).

Historia zdrowia publicznego jest zaśmiecona ilustracjami kompromisów między zdrowiem publicznym a swobodami obywatelskimi . ” 33

Gostin zakwestionował amerykańskie wartości dotyczące „wolności osobistych i własnościowych” na przełomie XXI wieku, które sprzeciwiały się „znacznej obecności rządu w życiu społecznym i gospodarczym”, i wyraził opinię, że 11 września „rozbudził społeczność polityczną na wagę zdrowie publiczne:”

Wartości amerykańskie na przełomie XXI wieku można raczej określić jako indywidualizm. Wyraźnie orientowano się na wolności osobiste i majątkowe oraz na znaczną obecność rządu w życiu społecznym i gospodarczym. Ataki na World Trade Center i Pentagon oraz wybuchy wąglika ponownie rozbudziły społeczność polityczną na znaczenie zdrowia publicznego. Historycy spojrzą wstecz i zapytają, czy 11 września 2001 r. Był przelotnym strachem z tymczasowymi rozwiązaniami, czy też było to przełomowe wydarzenie.

Do 2011 roku 44 stany przeszły jakąś formę MSEHPA. 34

Po 11 września Kongres przyznał więcej władzy oddziałowi wykonawczemu

Po 11 września natychmiast pojawiły się zarzuty, że terroryści posiadali uzbrojoną ospę i wąglika, które można wykorzystać przeciwko ludności kontynentu amerykańskiego. Na Kongres wywierano presję, aby stworzyć ustawodawstwo chroniące społeczeństwo amerykańskie przed przyszłymi atakami bioterroryzmu.

Kongres minął, a prezydent George W. Bush podpisał szereg nowych ustaw w latach 2002–2006, które nadały rozszerzoną władzę organowi wykonawczemu rządu federalnego, a szczególnie wzmocniły autorytet HHS podczas zadeklarowanych sytuacji zdrowotnych związanych z kontrolą chorób.

Ustawa o bezpieczeństwie wewnętrznym z 2002 r.35 utworzyła Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego (DHS), który przejął władzę nad istniejącymi agencjami federalnymi, w tym amerykańską strażą przybrzeżną, federalną agencją zarządzania kryzysowego (FEMA), amerykańską służbą imigracyjną i celną (ICE), tajemnicą USA Usługi, Administracja Bezpieczeństwa Transportu (TSA), między innymi. DHS ściśle współpracuje z HHS w celu reagowania na sytuacje kryzysowe związane ze zdrowiem publicznym.

Krajowe centrum informacji o szczepionkach sprzeciwiło się niektórym przepisom ustawy o bezpieczeństwie wewnętrznym z 2002 r. 36

Ustawa o projekcie Bioshield z 2004 r. („Bioshield 1”) 37 38 oraz Ustawa o przygotowaniu na pandemię i wszystkie zagrożenia z 2006 r. („Bioshield 2”) 39 40 ustanowiła i sfinansowała publiczno-prywatne partnerstwo finansowe między prywatnymi firmami farmaceutycznymi a HHS w celu badań i opracować bioterroryzm i szczepionki pandemiczne do użytku przez amerykańskie populacje cywilne. Ustawa z 2006 r. Zmieniła ustawę o publicznej służbie zdrowia, aby wymagać od Sekretarza HHS kierowania wszystkimi federalnymi działaniami w zakresie zdrowia publicznego i opieki medycznej w nagłych przypadkach związanych ze zdrowiem publicznym.

Narodowe Centrum Informacji o Szczepionkach sprzeciwiło się części przepisów Bioshield z 2004 i 2006 r., Wzywając do odpowiedzialnego nadzoru kongresu nad rozszerzoną władzą przyznaną federalnym urzędnikom zdrowia publicznego przez Kongres po 9-11. 41 42

W ustawie Bioshield Act z 2004 r. Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) otrzymała zezwolenie na stosowanie w nagłych wypadkach (EUA) 43, które pozwala na szybkie śledzenie eksperymentalnych leków i szczepionek oznaczonych jako medyczne środki zaradcze (MCM) w celu uzyskania licencji podczas federalnego zdrowia publicznego nagły wypadek.

Ustawa o gotowości na wypadek pandemii i wszelkich zagrożeń z 2006 r. Ustanowiła Biomedyczny zaawansowany organ ds. Badań i rozwoju (BARDA) w ramach HHS jako centralny punkt władzy w rządzie federalnym odpowiedzialny za prowadzenie zaawansowanych badań w celu opracowania cywilnych medycznych środków zaradczych we współpracy z przemysłem farmaceutycznym.

BARDA jest chroniony przed wnioskami Freedom of Information Act (FOIA). Firmy farmaceutyczne są chronione przed odpowiedzialnością, jeśli leki lub szczepionki opracowane i stosowane w ogłoszonych przez HHS stanach zagrożenia zdrowia publicznego powodują obrażenia lub śmierć, podobnie jak osoby zmuszające ludność cywilną do korzystania z produktów. 44

W 2019 r. Kongres uchwalił ustawę o gotowości na wypadek pandemii i wszelkim zagrożeniom oraz postęp w zakresie innowacji, wzmacniając pierwotną ustawę z 2006 r. 45 Nowe prawo zwiększyło finansowanie programów HHS i badań BARDA w celu opracowania genetycznie modyfikowanych szczepionek w odpowiedzi na pojawiające się pandemie i oporność na środki przeciwdrobnoustrojowe. 46

Ponadto oficjalna rządowa lista „izoluj i poddaj kwarantannie” została rozszerzona w latach 2003–2014, aby uwzględnić wirusowe gorączki krwotoczne, takie jak wirus Ebola i zespół ciężkiej ostrej niewydolności oddechowej (SARS), 47  dodając grypę pandemiczną w 2005 r. 48

W 2014 r. W prezydenckim zarządzeniu nie wymieniono konkretnej choroby, która uzasadniałaby zatrzymanie i kwarantannę, po prostu opisała „choroby związane z gorączką oraz oznakami i objawami zapalenia płuc lub innych chorób układu oddechowego”, które mogą „wywołać pandemię” lub są „wysoce prawdopodobne, że spowodują śmiertelność lub poważną chorobowość, jeśli nie będą właściwie kontrolowane”. 49

W 2016 r., Korzystając z upoważnienia do wprowadzania zmian w ustawie o publicznej służbie zdrowia, HHS rozszerzył swoje uprawnienia policyjne w celu zatrzymania osób lub ich małoletnich dzieci wjeżdżających do USA lub podróżujących przez granice państwowe samolotem, statkiem, autobusem lub pociągiem oraz izolować je lub mimowolnie poddać je kwarantannie jeśli mają drobne objawy choroby, które mogą wskazywać „są zarażone chorobami zakaźnymi podlegającymi kwarantannie”. 50

W publicznym komentarzu do HHS Narodowe Centrum Informacji o Szczepionkach sprzeciwiło się części proponowanej poprawki, dając HHR więcej uprawnień do zatrzymywania, mimowolnej kwarantanny i zmuszania osób do poddania się szczepieniu jako warunek zwolnienia: 51

Urzędnicy ds. Zdrowia w amerykańskim Departamencie Zdrowia i Opieki Społecznej, Centrach Kontroli i Zapobiegania Chorób (CDC), mają więcej niż wystarczające uprawnienia zgodnie z Konstytucją Stanów Zjednoczonych i Ustawą o publicznej służbie zdrowia, aby zapobiec wprowadzeniu, przekazaniu i rozpowszechnieniu krótkiej listy poważne choroby zakaźne o bardzo wysokiej śmiertelności, takie jak gorączka krwotoczna.

Jednak ten NPRM ma na celu zrównanie chorób nie podlegających kwarantannie, takich jak odra i ospa wietrzna, z chorobami podlegającymi kwarantannie, takimi jak gruźlica i ospa. Rozszerza listę drobnych objawów chorobowych, które mogą spowodować użycie siły policyjnej przez urzędników państwowych w celu zatrzymania i mimowolnej kwarantanny osób, których można poprosić o zgodę na szczepienie jako warunek zwolnienia z aresztu rządowego.

Microsoft News: Szczepionka przeciwko koronawirusowi wyeliminuje potrzebę kwarantanny

6 lutego Fundacja Billa i Melindy Gatesów ogłosiła, że obiecuje do 100 milionów dolarów na zwalczanie koronawirusa i „pomoże znaleźć szczepionkę przeciw wirusowi, ograniczyć jego rozprzestrzenianie się oraz poprawić wykrywanie i leczenie pacjentów”.

Natychmiast 20 milionów dolarów trafi do amerykańskich centrów kontroli chorób i Światowej Organizacji Zdrowia. 52

Od czasu założenia Fundacji Gatesa w 2000 r., Której głównym celem jest finansowanie globalnych inicjatyw w zakresie zdrowia publicznego, na finansowanie globalnych programów szczepień przeznaczono ponad 3 miliardy dolarów. 53

Microsoft News, który jest własnością Microsoft, korporacji współzałożonej przez Billa Gatesa, stwierdził, że szczepionka koronawirusowa zakończy kwarantanny:

Po raz pierwszy pojawił się pod koniec grudnia 2019 r., Nowy koronawirus (zwany COVID-19) zdołał zabić prawie 1400 osób i zarazić kilka tysięcy innych w samych Chinach kontynentalnych w ciągu zaledwie dwóch miesięcy, sprawiając, że ludzie pokładali nadzieję w jednym z najbardziej skutecznych narzędzia do walki z chorobami: szczepionka.

Posiadanie takiego oznaczałoby, że nie byłoby już potrzeby poddawania ludzi kwarantannie, zamykania miast i monitorowania lotnisk, ponieważ ludzie byliby chronieni przed wirusem jeszcze przed ich ujawnieniem. 54

Przeczytaj cały artykuł na TheVaccineReaction.org

Bibliografia

1 Fisher BL. Chińczycy zabrani z domów przez policję do obozów kwarantanny koronawirusa. Reakcja na szczepionkę 12 lutego 2020 r.
2 Kime P. Wojsko USA przygotowuje się na pandemię koronawirusa . Military Times 13 lutego 2020 r.
3 Korpus Morski Stanów Zjednoczonych. Wskazówki dotyczące planowania gotowości do opanowania choroby dla nowatorskiego koronawirusa 2019 . 12 lutego 2020 r.
4 US Navy. Wytyczne DoD dotyczące monitorowania personelu powracającego z Chin podczas nowej epidemii koronawirusa . 12 lutego 2020 r.
5 Johns Hopkins University.   COVID-2019 Global Cases Dashboard . Johns Hopkins CSSE 18 lutego 2020.
6 Fisher BL, Parpia R. Coronavirus Szczepionki w trybie przyspieszonym, gdy WHO ogłasza globalny stan zdrowia . Reakcja na szczepionkę 18 lutego 2020 r.
7 Ibbetson R.  Czy koronawirus pochodzi z chińskiego laboratorium rządowego? Naukowcy uważają, że choroba zabójców mogła rozpocząć się w ośrodku badawczym 300 metrów od mokrego targu rybnego w Wuhan . Daily Mail 16 lutego 2020 r.
8 Huang C, Wang Y i in. Cechy kliniczne pacjentów zakażonych nowatorskim koronawirusem 2019 w Wuhan w Chinach . The Lancet 2020; 395 (10223): 497-506.
9 Aktualizacja Ghosh P. Coronavirus: WHO współpracuje z Google w walce z dezinformacją onlineInternational Business Times 3 lutego 2020 r.
10 Farr C. Facebook, Amazon, Google i inni spotkali się z WHO, aby dowiedzieć się, jak zatrzymać dezinformację koronawirusa . CNBC 14 lutego 2020 r.
11 Darnell T. 15 potwierdził przypadki koronawirusa w USA, przygotowując CDC do amerykańskiego przyczółka. Atlanta Journal Constitution 13 lutego 2020 r.
12 Feuer W. Urzędnicy służby zdrowia USA sprawdzą pacjentów z objawami grypopodobnymi pod kątem koronawirusa . CNBC 14 lutego 2020 r.
13 Urzędnicy ds. Zdrowia Steenhuysen J. w USA rozpoczynają testy na koronawirusa w pięciu stanach . Reuters 14 lutego 2020 r.
14 Wiadomości ABC. Amerykanie ewakuowani z kwarantanny na statku wycieczkowym dotkniętym przez koronawirusa w Japonii . 16 lutego 2020 r.
15 Departament Stanu USA i Departament Zdrowia i Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych. Repatriacja amerykańskich pasażerów z Diamond Princess Cruise Ship . 17 lutego 2020 r.
16 Yasharoff H, Deerwester J, Oliver D. Co wiemy o pasażerach rejsów Diamond Princess z koronawirusem, którzy wrócili do USA . USA Dzisiaj 18 lutego 2020 r.
17 Hines M. Diamond Princess kwarantanna statku wycieczkowego kończy się, ale Amerykanie będą musieli poczekać, aż wrócą do domu. USA Dzisiaj 18 lutego 2020 r.
18 Oliver D.Dlaczego USA przełamały koronawirusa Diamentowej Księżniczki? Coś poszło nie tak. USA dzisiaj 17 lutego 2020 r.
19 Dowództwo północne USA. Posse Comitatus Act. 23 września 2019 r.
20 Spak MI, Spak DF. Posse Comitatus Act (1878). Encyklopedia Brittanica 21 stycznia 2020 r.
21 Rycerz W. Bezpieczeństwo wewnętrzne: role i misja dowództwa północnego Stanów Zjednoczonych: Raport dla Kongresu . Congressional Research Service 28 stycznia 2008 r.
22 Dowództwo północne USA. O firmie USNORTHCOM.
23 Dowództwo północne USA. Krótka historia dowództwa północnego USA . 26 września 2019 r.
24 Tamże.
25 Gostin LO. Modelowa ustawa o stanach nadzwyczajnych uprawnień zdrowotnych przygotowana przez Center for Law and the Public’s Health at Georgetown i Johns Hopkins University for the Centres for Disease Control and Prevention we współpracy z National Governors Association, National Conference of Legislatures, Association of State and Territorial Urzędnicy ds. Zdrowia, Krajowe Stowarzyszenie Urzędników Zdrowia Miasta i Powiatu oraz Krajowe Stowarzyszenie Adwokatów Generalnych. 23 października 2001.
26 Blevins S. Model stanu zdrowia w nagłych wypadkach napędza atak na swobody obywatelskie w imię bezpieczeństwa wewnętrznego . The Heritage Foundation 10 czerwca 2002 r.
27Stowarzyszenie Amerykańskich Lekarzy i Chirurgów. Analiza AAPS: Stanowa ustawa o stanach wyjątkowych uprawnień zdrowotnych zamienia gubernatorów w dyktatorów . 3 grudnia 2001.
28 Fisher BL. Ospa i wymuszone szczepienia: co każdy Amerykanin musi wiedzieć . The Vaccine Reaction Winter 2002.
29 Krajowe centrum informacji o szczepionkach. Ustawa o bezpieczeństwie wewnętrznym może pozwolić DHHS na wymuszenie szczepienia przeciwko ospie, gdy nikt nie jest odpowiedzialny za szkodę . Komunikat prasowy NVIC 15 listopada 2002 r.
30 Perry R. Świadectwo w imieniu New York Civil Liberties Union przed Zgromadzeniem Stałym Komitetem ds. Zdrowia i Stałym Komitetem Zgromadzenia ds. Kodeksów dotyczącym Modelowej Ustawy o stanach wyjątkowychNYCLU 14 marca 2002.
31 American Civil Liberties Union (ACLU). Modelowa ustawa o stanach wyjątkowych uprawnień zdrowotnych.
32 Gostin LO, Sapsin JW i in. Modelowa ustawa o stanach wyjątkowych uprawnień zdrowotnych: planowanie i reagowanie na bioterroryzm i naturalnie występujące choroby zakaźne. JAMA 2002; 288 (5): 622–628.
33 Gostin LO. Modelowa ustawa o stanach nadzwyczajnych uprawnień zdrowotnych: zdrowie publiczne i wolności obywatelskie w czasach terroryzmu . Health Matrix: The Journal of Law-Medicine 2003; 13 (wydanie 1).
34 Contreras JL. Zdrowie publiczne a wolność osobista – niespokojny przypadek indywidualnego aresztowania, izolacji i kwarantannyThe Sci Tech Lawyer 2011; 7 (4).
35 Ustawa o bezpieczeństwie wewnętrznym z 2002 r .
36 Fisher BL. Władze federalne ustalają stan dla przymusowej szczepionki w Ameryce . Grudzień 2002.
37 Biały Dom. Prezydent Bush podpisuje projekt Bioshield Act z 2004 roku . Informacja prasowa 21 lipca 2004 r.
38 Russell PK. Projekt Bioshield: Co to jest, dlaczego jest potrzebne i jak dotąd jego osiągnięcia . Clin Infect Dis 2007; 45 (Suplement 1): 568–572.
39 Kongres Stanów Zjednoczonych. Ustawa o gotowości na wypadek pandemii i wszelkich zagrożeń z 2006 r. (PL109-417).
40Asystent sekretarza HHS ds. Gotowości i reagowania. Sprawozdanie z postępów w ustawie o gotowości na wypadek pandemii i wszystkich zagrożeń . Listopad 2007.
41 Fisher BL. List do Toma Davisa, przewodniczącego amerykańskiej komisji parlamentarnej ds. Reformy rządu w sprawie przesłuchań komisji: „Rok później: ocena skuteczności projektu Bioshield”. 13 lipca 2005 r.
42 Fisher BL. List do płk. Roberta Kadleta (USAF, ret.), Dyrektora sztabu, podkomisji Senatu USA ds. Bioterroryzmu i gotowości na zdrowie publiczne . 15 listopada 2005.
43 U.S. Food and Drug Administration (FDA). Autoryzacja na wypadek awarii (EUA) . 7 lutego 2020 r.
44 CNBC.Debata na temat szczepionki przeciwko grypie pandemicznej i ochrony przed odpowiedzialnością na temat „Zamykającego dzwonu” z udziałem Barbary Loe Fisher i dr Christophera Paula Milne’a . 22 grudnia 2005 r.
45 HHS. Nowe prawo nasila wysiłki USA na rzecz przygotowania, reagowania i powrotu do zdrowia po katastrofach: oświadczenie b. Dr Robert Kadlec, asystent sekretarza ds. Gotowości i reagowania . Komunikat prasowy HHS z 25 czerwca 2019 r.
46 Thompson CA, Tribble J. Pandemic and All-Hazards Preparedness and Advance Innovation Act of 2019 (Public 116-22).  Duke University SciPol 2019.
47 Biuro wykonawcze Prezydenta. Rozporządzenie wykonawcze 13295, 4 kwietnia 2003 r .  Rejestr Federalny  9 kwietnia 2003 r.
48Biuro Wykonawcze Prezydenta. Rozporządzenie wykonawcze 13375, 1 kwietnia 2005 r . Rejestr Federalny  5 kwietnia 2005 r.
49 Biuro Wykonawcze Prezydenta. Rozporządzenie wykonawcze 13674, 31 lipca 2014 r .  Rejestr Federalny  6 sierpnia 2014 r.
50 centrów kontroli i zapobiegania chorobom. Zawiadomienie o proponowanym tworzeniu reguł (NPRM): kontrola chorób zakaźnych .  Rejestr Federalny  15 sierpnia 2016 r.
51 Fisher BL. Krajowe Centrum Informacji o Szczepionkach Publiczny komentarz na temat zawiadomienia o proponowanych przepisach: kontrola chorób zakaźnych opublikowany przez Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom 15 sierpnia 2016 r. Rejestr Federalny. 14 października 2016 r.
52 Toh M. Fundacja Billa i Melindy Gatesów przekazuje 100 milionów dolarów na pomoc w koronawirusach . CNN 6 lutego 2020 r.
53 Fisher BL. WHO, Pharma, Gates and Government: Who’s Calling the Shots? Biuletyn NVIC, 29 stycznia 2019 r.
54 Aktualizacja Cortes J. Coronavirus: kiedy możemy spodziewać się szczepionki? Microsoft News, 17 lutego 2020 r.