DODAJ FILM MP-4 LUB WPROST Z Y.T F.B lub inny
EDYTUJ SWÓJ FILM LUB USUŃ
ZOBACZ WSZYSTKIE SWOJE FILMY

M-forum A.V Live.

WESPRZYJ DOWOLNĄ KWOTĄ ROZWÓJ JEDYNEJ W POLSCE NIEZALEŻNEJ STRONY INFORMACYJNEJ przycisk Przekaż darowiznę poniżej :-)

miejsce-na-reklame.

„Zatrzymanie produkcji 737 Max dotknie dostawców, linie lotnicze”

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Gdy Boeing przygotowuje się do zamknięcia dużej fabryki w pobliżu Seattle, w której buduje się uziemiony odrzutowiec 737 Max, hit gospodarczy odbija się echem w Stanach Zjednoczonych w takich miejscach jak Wichita, Kansas, Stamford, Connecticut i Cincinnati.

Miasta te są domem dla około 900 firm na całym świecie, które dostarczają części do niesprawnego samolotu, co zdaniem analityków jest największym wyprodukowanym produktem eksportowanym z USA.

Boeing nie planuje obecnie zwolnić żadnego z 12 000 pracowników w swojej fabryce w Renton w stanie Waszyngton. Jednak mniejsze firmy produkujące części, takie jak Spirit AeroSystems z Wichita, mogą nie mieć tego luksusu. Mogą być zmuszeni do cięcia pracowników, a niektórzy mogą nawet zostać wypchnięci z biznesu.

Zatrudniając 13 500 pracowników, Spirit jest największym pracodawcą w największym mieście Kansas. Połowę dochodów czerpie z produkcji kadłubów dla 737.

Mimo że produkcja Maxa uległa spowolnieniu na początku roku, Spirit i inni dostawcy nadal wykuwali części, umieszczając wielu z nich w magazynie. W piątek Spirit miał 90 kadłubów na rampie przylegającej do pobliskiej bazy sił powietrznych McConnell.

Max został uziemiony na całym świecie w marcu po drugiej z dwóch śmiertelnych wypadków w Indonezji i Etiopii, w których zginęło 346 osób. Przez miesiące Boeing wykorzystywał części do budowy około 400 samolotów Max, których nie mógł dostarczyć liniom lotniczym.

Miniatura wideo na YouTube
W poniedziałek firma z branży lotniczej ogłosiła, że ​​wstrzyma produkcję Maxa w styczniu bez daty wznowienia, co oznacza, że ​​organy regulacyjne nie zwolnią samolotu w najbliższym czasie.

Odzyskanie samolotu z powrotem w powietrze zależy w dużej mierze od Federalnej Administracji Lotniczej, która ocenia wysiłki Boeinga w zakresie naprawy oprogramowania do sterowania lotem, które było głównym czynnikiem w wypadkach. Badacze odkryli, że oprogramowanie zaprojektowane do zatrzymania przeciągnięcia aerodynamicznego stanowiło ogromny problem dla pilotów, a Boeing aktualizuje kod, aby był mniej agresywny.

FAA nie poda daty, kiedy Max może wrócić do nieba, aw zeszłym tygodniu agencja stwierdziła, że ​​Boeing ma nierealne oczekiwania co do ponownego uruchomienia samolotu. Nowy administrator FAA Stephen Dickson powiedział, że decyzja zapadnie według harmonogramu agencji, a nie Boeinga, wskazując, że potrwa to dłużej niż się spodziewał.

CFM International, wspólne przedsięwzięcie General Electric i francuskiej Safran SA, które produkuje silniki Max, również jest niepewne.

Firma z siedzibą w Cincinnati powiedziała we wtorek, że współpracuje z klientami i innymi dostawcami, „aby złagodzić wpływ tymczasowego wyłączenia produkcji 737 Max”.

Firma, która ma więcej niż 80 zakładów produkcyjnych na całym świecie i zatrudnia około 50 000 pracowników, powiedziała, że ​​może przenosić ludzi i produkcję w ramach wielu programów silnikowych. To może powstrzymać wszelkie zwolnienia. CFM produkuje inne silniki do samolotów komercyjnych i wojskowych.

Hexcel z siedzibą w Stamford, który wytwarza materiały kompozytowe stosowane w ramie i silnikach 737 Max, już zgłaszał niższą sprzedaż po tym, jak Boeing spowolnił tempo produkcji Max. We wtorek firma starała się brzmieć z nadzieją, mówiąc, że jest pewna długoterminowego sukcesu samolotu i oczekuje „powrotu do lotu i stopniowego zwiększania produkcji w 2020 roku”.

737 Max to tak duży produkt, że sama przerwa produkcyjna zmniejszy produkt krajowy brutto w USA o około 0,5% w pierwszych trzech miesiącach 2020 r., Prognozował ekonomista JP Morgan Michael Feroli.

To może obniżyć tempo wzrostu gospodarki USA o około jedną czwartą, do 1,5%.

Joseph Brusuelas, główny ekonomista RSM, firmy doradztwa podatkowego i konsultingu, przewidział zwolnienia przez dostawców i napisał w notatce, że niektórzy mogą mieć problemy z utrzymaniem działalności. Podczas imprezy, którą jego firma gościła w Wichita latem ubiegłego roku, jeden z dyrektorów średniej wielkości firmy wskazał, że jeśli uziemienie Max zamieni się w zatrzymanie produkcji, „będzie to ryzyko egzystencjalne” dla tej firmy.

„Nie można przecenić, jak ważne są krajowe i globalne łańcuchy dostaw związane z Boeingiem dla małych i średnich firm” – napisał Brusuelas.

Jeśli firmy dostarczające części zatrzymają produkcję, trudno będzie im szybko zrestartować fabryki, co może dodatkowo opóźnić uruchomienie linii montażowych Boeinga.

Dyrektor generalny Spirit AeroSystems, Tom Gentile, powiedział w październiku podczas Konferencji Perspektywy Gospodarczej w Kansas, że powrót produkcji zabrałby dużo czasu.

Sytuacja Boeinga jest tak ważna, że ​​została omówiona w Białym Domu, powiedziała w poniedziałek główna doradca prezydencka Kellyanne Conway.

Zapytana, czy prezydent Donald Trump może interweniować, powiedziała: „Boeing wie, że prezydent go obserwuje. Spotkał się z nimi. Oczywiście Departament Obrony spotkał się z nimi. Jestem pewien, że Departament Transportu się z nimi spotkał. Kiedy mówisz, że interweniuje i angażuje się, ma to na celu ochronę amerykańskich interesów. Bezpieczeństwo przede wszystkim w przypadku linii lotniczych. ”

Impulsowe efekty uziemienia Max już uderzyły w linie lotnicze, które zmuszone są opóźnić umieszczenie Max w rozkładzie lotów. To zmniejszyło liczbę dostępnych miejsc, podnosząc ceny. Ale analitycy twierdzą, że to także powstrzymało linie lotnicze od dodawania tras i ekspansji.

Southwest Airlines, które liczyły na to, że Max zaktualizuje swoją flotę, odrzuciły wszelkie nadzieje na przywrócenie samolotu do eksploatacji o pięć tygodni, do kwietnia. American Airlines zrobiły to samo w zeszłym tygodniu. United, który już wyciągnął Max z harmonogramów do 4 marca, powiedział, że będzie monitorował proces, aby określić, kiedy samolot będzie mógł bezpiecznie latać ponownie.

___

Heather Hollingsworth w Kansas City, Kansas, Pat Eaton-Robb w Hartford, Connecticut oraz Darlene Superville i Christopher Rugaber w Waszyngtonie przyczynili się do powstania tego raportu.

zrodlo:apnews.com

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
miejsce-na-reklame.

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: