NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDANE
Poland matters
1156 views
POLITYKA 2019
778 views
JACK CALEIB BEZ BLOKADY
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
MARCIN BUSTOWSKI - JEGO PARTIA POLITYCZNA - CZYLI O CO WALCZYMY I Z KIM WALCZYMY
Pfizer / BioNTech rozpoczyna eksperyment szczepień na 4000 ciężarnych kobiet ☀Autor Gabi☀
MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI - Z DNIA 18.02.2021 -DECYZJA W SPRAWIE JANA ZBIGNIEWA POTOCKIEGO
DZIŚ O 24.00 - POLSKA ZAMYKA SIĘ GRANICE ZAMKNIETE DLA NIE ZASZCZEPIONYCH OBCOKRAJOWCÓW
Policjanci przerażeni widmem odszkodowań, które mogą być zmuszeni wyrokami sądowymi wypłacić !!  ☀Autor Gabi☀
MACIEJ MACIAK - NOWA SIŁA POLITYCZNA "RUCH MACIAKA" - SZCZEGÓŁY PROJEKTU
GRANICA POL-DE - CZY DO PRZEKROCZENIA POTRZEBNE JEST ŚWIADECTWO ZASZCZEPIENIA
Gdy książę Filip umrze, rozpocznie się operacja „Forth Bridge” ☀Autor Gabi☀
CZERWONE

M-forum A.V Live.

TO PORTAL NA KTÓRYM CODZIENNIE ZNAJDZIESZ PONAD 100 INFORMACJI INFO NIUS W TYM MATERIAŁY CENZUROWANE LUB ZABRONIONE NA INNYCH PORTALACH POPRAWNYCH POOLITYCZNIE WESPRZYJ DOWOLNĄ KWOTĄ ROZWÓJ JEDYNEJ W POLSCE NIEZALEŻNEJ STRONY INFORMACYJNEJ przycisk Przekaż darowiznę poniżej :-) Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników. PORTAL M-FORUM DZIAŁA W TAKIEJ FORMIE NA PODSTAWIE PRZEPISÓW KONSTYTUCJI Art. 54. Zasada wolności poglądów 1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. 2. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane. Dz.U.1997.78.483 – Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. W JAKI SPOSÓB MOŻESZ NAM POMÓC – ZOSTAŃ AUTOREM Witam zaproszenie dla Youtuberów , Dziennikarzy , Blogerów do współpracy , sporadyczne publikowanie na stronie M-forum – p.s bardzo ważne dla twórców z Y.T , F.B . VIMEO DAILMOTION – każdorazowe wejście w wasz materiał na naszej stronie , jest zaliczane na wymienionych platformach jako pełne wejście monetyzowene i zaliczane do ruchu na waszej głównej stronie działalnosci przekłada sie to na pozyskiwanie nowych widzów na waszych kanałach i REKLAMIE !

CZERWONE
miejsce-na-reklame.

Jak uwolnić się od chronicznego zmęczenia?

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Nieprzemijające uczucie zmęczenia i osłabienia może być symptomem choroby. Aby odzyskać utracone siły witalne, czasem wystarczy jednak zmodyfikować codzienne nawyki – postarać się lepiej sypiać i wzbogacić jadłospis o zdrowe, pełnowartościowe produkty.

Jak uwolnić się od chronicznego zmęczenia?Może warto zmodyfikować codzienne nawyki – lepiej sypiać i wzbogacić jadłospis o pełnowartościowe produkty. (Fot. Getty Images)

Znużenie, senność, brak energii – te dolegliwości są nie tylko uciążliwe, ale też negatywnie wpływają na naszą efektywność w pracy oraz relacje z innymi ludźmi. Stale zmęczony i ospały człowiek z czasem ma trudności z codziennym funkcjonowaniem, wykonywaniem prostych czynności. Objawy chronicznego zmęczenia można jednak łatwo zwalczyć. Wystarczy zmienić nieco swój styl życia i nawyki.

Zmęczenie czy senność?

„Ważne jest, aby zauważyć, że istnieje różnica między zmęczeniem a sennością” – tłumaczy w rozmowie z „The Guardian” Hugh Selsick, badacz bezsenności i konsultant Royal College of Psychiatrists. Jak zatem objawia się zmęczenie? „Brakuje ci energii i koncentracji, jesteś drażliwy. Nie masz motywacji do działania” – wyjaśnia ekspert. I zaznacza, że łatwo pomylić ów stan ze zwykłą sennością. „Senność jest oznaką zaburzenia snu lub niewystarczającej jego ilości, podczas gdy zmęczenie może być spowodowane wieloma innymi czynnikami – najczęściej stresem, bólem, anemią lub problemami hormonalnymi. W takiej sytuacji warto zasięgnąć rady lekarza” – dodaje.

Dobrze wiedzieć jaka jest różnica między zmęczeniem a sennością… (Fot. Getty Images)

Gdy czujesz zmęczenie – idź spać

Specjaliści zgodnie twierdzą, że odpowiednia ilość snu to jeden z fundamentów zdrowego stylu życia. Zarywanie nocy dla serialu czy książki może mieć opłakane skutki. „Pozostawanie na nogach przez dodatkowe pół godziny, aby obejrzeć jeszcze jeden odcinek serialu, może sprawić, że będziemy czuć się zmęczeni przez 16 godzin następnego dnia.

Z drugiej strony, dodatkowe 30 minut snu może sprawić, że nasze samopoczucie w ciągu dnia ulegnie znacznej poprawie, a efektywność wzrośnie” – przekonuje Selsick. I dodaje, że gdy tylko poczujemy wieczorem zmęczenie i senność, powinniśmy udać się do łóżka. W ten sposób zwiększamy swoje szanse na szybkie zaśnięcie, co jest szczególnie istotne z perspektywy osób, które z zasypianiem mają kłopot.

Zarywanie nocy dla serialu może mieć opłakane skutki. (Fot. Getty Images)

Wieczorna rutyna warunkiem dobrego snu

Aby uniknąć zmęczenia w ciągu dnia, warto zadbać o wieczorną rutynę. „Unikaj przed snem alkoholu, nikotyny, kofeiny i innych używek, nie jedz też obfitych posiłków późnym wieczorem” – wylicza prof. Martin Marshall, przewodniczący Royal College of General Practitioners. Istotne jest także unikanie ekspozycji na niebieskie światło.

„Oglądanie wieczorem telewizji i korzystanie z urządzeń takich jak smartfony i tablety, może utrudniać zasypianie” – zauważa ekspert. Jeśli chcemy lepiej sypiać, powinniśmy też zacząć regularnie ćwiczyć. „Istnieją naukowe dowody na to, że ćwiczenia redukują stres, co może polepszyć jakość snu. Aktywność fizyczna zwiększa jednocześnie poziom energii, więc należy unikać treningów o zbyt późnej porze” – zastrzega Marshall.

Odpowiednia ilość snu to jeden z fundamentów zdrowego stylu życia – twierdzą naukowcy. (Fot. Getty Images)

Włącz do diety białko

Jednym z najistotniejszych elementów zdrowego stylu życia jest zbilansowana dieta. W jadłospisie, który doda nam sił, a zarazem pomoże zniwelować zmęczenie, powinno znaleźć się białko. „Dzięki niemu utrzymamy równowagę cukru we krwi i unikniemy kryzysu energetycznego, który pojawia się zwykle w godzinach popołudniowych” – wyjaśnia terapeutka żywieniowa Jackie Lynch.

Produkty bogate w białko często zawierają żelazo, które jest niezwykle cennym składnikiem, zwłaszcza w przypadku diety osób podatnych na anemię. Żelaza szukajmy przede wszystkim w mięsie i rybach. Wśród polecanych przez Lynch produktów są również jajka, orzechy, nasiona i rośliny strączkowe.

Choć zmiany stylu życia i większa dbałość o codzienne rytuały związane ze snem mogą istotnie pomóc nam uporać się z objawami chronicznego zmęczenia, warto pamiętać, że czasem bywa ono symptomem poważnej choroby.

Gdy zmęczeniu towarzyszy brak apetytu i ogólne osłabienie, być może mamy do czynienia z wirusowym zapalenia wątroby typu C, cukrzycą, anemią, chorą tarczycą lub niewydolnością nerek. Jeśli zatem dolegliwości te utrzymują się przez dłuższy czas, warto zasięgnąć opinii specjalisty i wykonać niezbędne do postawienia właściwej diagnozy badania.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
miejsce-na-reklame.
CZERWONE

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: