DODAJ FILM MP-4 LUB WPROST Z Y.T F.B lub inny
EDYTUJ SWÓJ FILM LUB USUŃ
ZOBACZ WSZYSTKIE SWOJE FILMY

M-forum A.V Live.

WESPRZYJ DOWOLNĄ KWOTĄ ROZWÓJ JEDYNEJ W POLSCE NIEZALEŻNEJ STRONY INFORMACYJNEJ przycisk Przekaż darowiznę poniżej :-)

miejsce-na-reklame.

Deloitte: Polska rodzina na Boże Narodzenie wyda średnio ponad 1,5 tys. zł

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

W tym roku na Boże Narodzenie polska rodzina wyda średnio ponad 1,5 tys. zł – wynika z badania firmy doradczej Deloitte ‚Zakupy świąteczne 2019’. Blisko 70 proc. świątecznego budżetu Polacy zostawią w sklepach stacjonarnych – dodano.

Jak wskazali autorzy opublikowanego dziś badania, połowa polskich respondentów deklaruje, że po prezenty uda się do sklepów stacjonarnych. Wydatki w sklepach stacjonarnych stanowią wciąż większość świątecznego budżetu Polaków (68 proc.), przy czym wzrosły one o 6,1 proc. w porównaniu do zeszłego roku.

Deloitte: Polska rodzina na Boże Narodzenie wyda średnio ponad 1,5 tys. złTegoroczne święta będą droższe niż przed rokiem. (Fot. Getty Images)

„E-commerce rośnie w Polsce wolniej niż w pozostałych badanych krajach. W Polsce jest to 2,7 proc. w porównaniu do 4,8 proc. w Europie. Kanał online, który stanowi 32 proc. wszystkich świątecznych wydatków w ośmiu badanych krajach urósł o 5 pp. w porównaniu do ubiegłego roku” – wyliczyła Patrycja Venulet z Deloitte.

Polska rodzina na tegoroczne Boże Narodzenie, jak wyliczono, wyda średnio 1 521 zł, z czego 32 proc., czyli 489 zł trafi do sprzedawców online.

Według badania. Polacy chętnie szukają inspiracji prezentowych w internecie (49 proc.). Jedna trzecia klientów obdaruje bliskich upominkami kupionymi w sklepach internetowych, które mają przynajmniej jeden oddział stacjonarny, a 28 proc. skorzysta z platform e-commerce. Szczególnie dotyczy to elektroniki.

Polacy chętniej kupują prezenty w sklepach stacjonarnych. (Fot. Getty Images)

Zdaniem ekspertów Deloitte, wyniki tegorocznego badania pokazują, że na internetowym rynku wciąż dużo do zrobienia mają sprzedawcy żywności. „Tylko 15 proc. ankietowanych deklaruje, że kupi żywność za pośrednictwem internetu, a 72 proc. preferuje sklepy stacjonarne” – dowiadujemy się.

W tradycyjny sposób Polacy wolą też kupować kosmetyki i perfumy oraz produkty zdrowotne. Aby nabyć produkty z tej kategorii, 62 proc. Polaków uda się do sklepów stacjonarnych. Z kolei kupowanych na prezenty książek będą szukać głównie w tradycyjnych punktach sprzedaży (45 proc.) oraz online, ale w sklepach, które mają oddziały stacjonarne (38 proc.).

W sklepach stacjonarnych za zakupy bożonarodzeniowe Polacy zamierzają płacić kartą płatniczą (66 proc.) oraz gotówką (53 proc.). „Karty użyje 70 proc. osób powyżej 55. roku życia. Z kolei w sklepach internetowych najczęściej również wybiorą kartę oraz cyfrowe portfele (po 40 proc.). Te ostatnie są szczególnie popularne wśród osób w wieku 35-54 lat” – wskazano.

zrodlo:londynek.net
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
miejsce-na-reklame.

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

na pierwszych stronach
%d bloggers like this: