Nissan inwestuje w produkcję, aby przygotować się na erę elektryczną
Ostatnie wpisy Lala Koniecpolska (zobacz wszystkie)
- „Japońska metoda sprawi, że zbędny tłuszcz z brzuszka szybko zniknie. Jest bardzo prosta!!!” - 28 lutego 2021
- „Aby pójść do przodu, musisz opuścić własne więzienie!!!” - 28 lutego 2021
- „Domowe sposoby na zmęczone oczy – co zrobić, gdy nasze oko jest zmęczone???” - 28 lutego 2021
- „Im więcej radości w twoim życiu, tym mniejsze kłopoty z pamięcią na starość!!!!” - 28 lutego 2021
- „Rozejrzyj się, coś cię nie zastanawia ???” - 28 lutego 2021
YOKOHAMA, Japonia (AP) – Nissan zainwestuje 33 miliardy jenów (303 miliony dolarów) w swój flagowy zakład samochodowy w japońskiej prefekturze Tochigi w pierwsze wdrożenie systemu produkcyjnego przeznaczonego dla pojazdów elektrycznych.
Hideyuki Sakamoto, wiceprezes Nissan Motor Co., powiedział w czwartek, że metody produkcji muszą ulec zmianie, ponieważ pojazdy coraz częściej mają silniki hybrydowe i elektryczne oraz nowe części do łączności i usług sztucznej inteligencji.
Sakamoto powiedział, że zmiany produkcyjne, które mają zostać zakończone w przyszłym roku, wykorzystują robotykę i czujniki w celu zmniejszenia obciążenia fizycznego pracowników linii montażowej. Są one dostosowane do siły roboczej w coraz większym stopniu obsługiwanej przez starszych pracowników i kobiety.
Wśród innowacji dla tak zwanej „inteligentnej fabryki” Nissana jest system montażu układu napędowego, który pozwala zainstalować co najmniej 27 konfiguracji w jednej procedurze.
Części, w tym akumulator do pojazdów elektrycznych, są układane na jednej „palecie” lub fundamencie, aby ułatwić instalację w pojeździe.
Kolejna innowacja obejmuje zaprogramowanie rzemiosła pracownika w robotyce. Ruchy są tak precyzyjnie dostrojone w procesie automatycznego uszczelniania, że delikatne kąty i dotyk człowieka są powielane.
Zaletą takiego systemu jest to, że praca robota jest konsekwentna i niestrudzona, przy zachowaniu jakości wykonania według Nissana.
„Konkurencyjność producenta samochodów leży w produkcji, a także w projektowaniu i rozwoju technologii”, powiedział dziennikarzom Sakamoto.
Metody produkcji automatycznej pozostały zasadniczo takie same od początku XX wieku. Ale samochody stają się coraz bardziej złożone, ponieważ w zależności od pojazdu należy zainstalować technologię wspomagającą kierowcę, systemy hybrydowe i różnego rodzaju akumulatory, powiedział Sakamoto.
Metody produkcji zostaną później wdrożone w zakładach Nissana w Japonii i na całym świecie, ale szczegóły są nierozstrzygnięte.
Nissan z siedzibą w Jokohamie, który sprawia, że samochód elektryczny Leaf, March subcompact i luksusowe modele Infiniti, chętnie przekazuje wiadomość o innowacjach, walcząc z poważnym ryzykiem dla swojej reputacji pośród spadających zysków i sprzedaży.
Carlos Ghosn, były prezes Nissana, czeka na proces w sprawie różnych zarzutów dotyczących niewłaściwego postępowania finansowego. Nissan potwierdził uchybienia w zakresie ładu korporacyjnego.
Nowy dyrektor naczelny obejmuje urząd w przyszłym tygodniu. Hiroto Saikawa, następca Ghosna, również ustąpił, przyznając się do niewłaściwego postępowania finansowego.
Wszyscy inni światowi producenci samochodów pracują nad pojazdami inteligentnymi, połączonymi i elektrycznymi. Ale Nissan ma przewagę w wielu innowacjach, zwłaszcza w pojazdach elektrycznych, głównie dzięki Ghosn.
Ghosn mówi, że jest niewinny i oskarża innych w Nissanie o zmowę, aby pozbyć się go i zablokować pełniejszą integrację z francuskim partnerem sojuszu Renault SA.
zrodlo:apnews.com