NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDANE + NAJNOWSZE
Poland matters
1163 views
POLITYKA 2019
778 views
JACK CALEIB STREAM + FILMY KINOWE
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
POSEŁ MAJKA UJAWNIA - KULISY SEJMOWE R.P III - SZANTAŻE , KORUPCJA , KARIERY
"Nie daj się dźgnąć szczepionką COVID-19!!!!!, dopóki tego nie przeczytasz!!!!!!
AKCJA PUBLICZNEGO ZADAWANIA PYTAŃ - POLITYKOM - "POLAK PYTA POLITYKA"
To oni zniechęcają Polki i Polaków do szczepień! ☀Autor Gabi☀
"Oto, jak możesz uniknąć masek i nakazów szczepień!!!!"
Szokujące nagrania z Wuhan! Ten materiał miał nie ujrzeć światła dziennego [VIDEO] Włącz napisy PL ☀Autor Gabi☀
Posłuchaj tego doktora i byłego profesora szkoły medycznej o spisku kryminalnym i eksperymentalnych szczepionkach ☀Autor Gabi☀
Złe wieści dla milionów Polaków.. ☀Autor Gabi☀

M-forum A.V Live.

TO PORTAL NA KTÓRYM CODZIENNIE ZNAJDZIESZ PONAD 100 INFORMACJI INFO NIUS W TYM MATERIAŁY CENZUROWANE LUB ZABRONIONE NA INNYCH PORTALACH POPRAWNYCH POOLITYCZNIE WESPRZYJ DOWOLNĄ KWOTĄ ROZWÓJ JEDYNEJ W POLSCE NIEZALEŻNEJ STRONY INFORMACYJNEJ przycisk Przekaż darowiznę poniżej :-) Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników. PORTAL M-FORUM DZIAŁA W TAKIEJ FORMIE NA PODSTAWIE PRZEPISÓW KONSTYTUCJI Art. 54. Zasada wolności poglądów 1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. 2. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane. Dz.U.1997.78.483 – Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. W JAKI SPOSÓB MOŻESZ NAM POMÓC – ZOSTAŃ AUTOREM Witam zaproszenie dla Youtuberów , Dziennikarzy , Blogerów do współpracy , sporadyczne publikowanie na stronie M-forum – p.s bardzo ważne dla twórców z Y.T , F.B . VIMEO DAILMOTION – każdorazowe wejście w wasz materiał na naszej stronie , jest zaliczane na wymienionych platformach jako pełne wejście monetyzowene i zaliczane do ruchu na waszej głównej stronie działalnosci przekłada sie to na pozyskiwanie nowych widzów na waszych kanałach i REKLAMIE !

CZERWONE
miejsce-na-reklame.

Feminizm, sport i seriale, czyli moda mijającej dekady

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Od feministycznych haseł na koszulkach Diora, poprzez fascynację zdrowym, aktywnym stylem życia, aż po ekologiczny trend. W mijającej dekadzie moda się zradykalizowała, będąc w dużej mierze zwierciadłem społecznych zmian i niepokojów.

Moda od zawsze stanowiła efemeryczny świat naszych marzeń, aspiracji. Była przeciwieństwem tego, co przyziemne i zwyczajne. Do czasu. W ostatnich latach bowiem moda zaczęła się sobie przyglądać z większym krytycyzmem, a designerzy chętniej niż dotąd zstępowali z piedestału, by zamiast czarować nas fantazjami, wejść w polemikę z tym, co dookoła nas.

Feminizm, sport i seriale, czyli moda mijającej dekadyUpływa czas i zmienia się społeczeństwo. Tylko czy zawsze na lepsze? (Fot. Getty Images)

Pokazy mody coraz częściej odzwierciedlały zmiany zachodzące we współczesnych społeczeństwach, a projektanci poruszać zaczęli tematy związane z polityką czy ekologią. Moda przestała być ulotna. W mijającej dekadzie zeszła na ziemię i stała się częścią naszego życia.

Feminizm na wybiegu

Moment, w którym Maria Grazia Chiuri jako pierwsza kobieta w historii marki stanęła za sterami Diora, był niewątpliwie przełomowy. Designerka postanowiła, zgodnie z przewidywaniami części obserwatorów, już na początku wyraźnie zaznaczyć, że będzie realizować własną, autorską wizję kierowania Diorem.

Moda społecznie zaangażowana? Oczywiście! (Fot. Getty Images)

Pamiętnym pozostaje pokaz marki z 2016 roku, kiedy na wybiegu zadebiutowały kultowe już T-shirty z hasłem “Wszyscy powinniśmy być feministami” zaczerpniętym z eseju nigeryjskiej pisarki Chimamandy Ngozi Adichie.

“Jeśli Dior reprezentuje kobiecość, to powinien reprezentować całość kobiecego doświadczenia, a nie tylko estetykę” – powiedziała wówczas Chiuri, wyznaczając tym samym nowy kierunek w modzie, która stawała się odtąd bardziej społecznie zaangażowana.

Moda w służbie ekologii

O tym, że stoimy obecnie na progu katastrofy klimatycznej, nie trzeba specjalnie nikogo przekonywać. Spore grono osób ma także świadomość, że branża modowa należy do największych winowajców degradacji planety. Od kilku lat obserwujemy stale zwiększającą się świadomość ekologiczną – także w branży modowej. Wielcy gracze przemysłu odzieżowego podejmują kroki mające na celu zniwelowanie negatywnego wpływu produkcji ubrań na środowisko.

A wpływ ów jest ogromny. Dość wspomnieć, że w rankingu na najbardziej zanieczyszczające świat obszary przemysłu, branża modowa plasuje się na niechlubnym drugim miejscu. Od jakiegoś czasu moda skłania się więc ku funkcjonalności. Topowe luksusowe marki odzieżowe, takie jak Michael Kors, Prada czy Versace rezygnują z naturalnych futer, a do produkcji odzieży coraz częściej używane są materiały pozyskiwane z recyklingu.

Przemysł odzieżowy podejmuje kroki mające na celu zniwelowanie negatywnego wpływu produkcji ubrań na środowisko. (Fot. Getty Images)

Obsesja na punkcie ciała

Mijająca dekada to czas zmiany kanonu kobiecej urody. Prezentowane dotychczas na wybiegach i w kolorowych czasopismach wychudzone modelki zostały zastąpione przez nowy wzorzec. Teraz najbardziej pożądana jest smukła, wysportowana sylwetka. Obsesja na punkcie ciała jest jedną z wyraźniejszych tendencji ostatnich lat.

Kluczowymi składnikami naszego stylu życia stały się zdrowa dieta i aktywność fizyczna, które mają przybliżyć nas do ideału. zaś w ostatniej dekadzie były choćby wysportowane modelki Victoria’s Secret, które przyczyniły się do wykreowania nowego trendu. Ten zaś w naszym kraju rozwinął się za sprawą Ewy Chodakowskiej i zastępu jej naśladowczyń.

Idea bycia fit znalazła odzwierciedlenie również w modzie. Popularność sportowej odzieży sięgnęła w ostatnich latach zenitu – sneakersy, bluzy z kapturem i dres przeniknął do modowego mainstreamu, na nowo definiując casual.

Obsesja na punkcie ciała jest jedną z wyraźniejszych tendencji ostatnich lat. (Fot. Getty Images)

Spódnica midi zamiast mini

Jedną z ciekawszych zmian, które zaszły w modzie ostatniego dziesięciolecia, było wydłużenie spódnic. Wylansowana pod koniec lat 50. spódniczka mini, która od tamtej pory święciła triumfy na pokazach i w naszych szafach, zaczęła ustępować miejsca nieco bardziej zachowawczemu, żeby nie powiedzieć skromnemu fasonowi. Spódnice z ponętnej długości sięgającej przed kolano wydłużyły się mniej więcej do połowy łydki.

Triumfalny powrót tego fasonu datuje się na 2013 rok, gdy podczas wrześniowego tygodnia mody w Nowym Jorku “Vogue” zwrócił uwagę na wszechobecność spódnic midi, przewidując, że „noszenie tej pełnej wdzięku nowej długości będzie sensacją przyszłego lata”. Tak też się stało. Gdy później na pokazie Burberry w Londynie Cara Delevingne przespacerowała się po wybiegu w prostej, ołówkowej spódnicy midi, trend ów stał się oficjalny.

Współczesne stylizowanie uznawanej dotychczas za konserwatywną i mało atrakcyjną spódnicę midi nie ma wszelako zbyt wiele wspólnego z estetyką lat 20. XX wieku, kiedy została wylansowana. Dziś spódnicę o tym fasonie śmiało łączymy ze sportowym obuwiem i kontrastową górą.

Dziś spódnicę midi śmiało łączymy z kontrastowymi dodatkami. (Fot. Getty Images)

Serialowa gorączka

W mijającej dekadzie oglądanie telewizji z niewinnej rozrywki przeistoczyło się w deklarację, a wręcz symbol statusu i przynależności do określonej grupy. Dużą rolę odegrały tu platformy streamingowe, które zmieniły nasze podejście w tym temacie.

Pojawianie się coraz to nowych, znakomicie zrealizowanych telewizyjnych produkcji sprawiło, że oglądanie seriali stało się jedną z najpopularniejszych rozrywek, a kostiumy bohaterów zawładnęły masową wyobraźnią. Nie dziwi zatem fakt, że moda natychmiast zareagowała na tę zmianę.

W kolekcjach znanych marek pojawiać zaczęły się specjalne kolekcje dedykowane fanom takich serii jak “Stranger Things”, “Gra o tron” czy “Przyjaciele”, obsesja na punkcie których wróciła po latach, gdy serial wylądował na Netfliksie.

Oglądanie seriali stało się jedną z najpopularniejszych rozrywek, a kostiumy bohaterów zawładnęły masową wyobraźnią. (Fot. Getty Images)

Feminizm, ekologia, sport i seriale – oto eklektyczny zbiór inspiracji, które w największym stopniu wpłynęły na modę ostatniej dekady. Czym zaskoczą nas projektanci w nadchodzącym dziesięcioleciu? Spoglądając wstecz, nie sposób nie zauważyć, jak chętnie moda wraca do tego, co już było. Być może więc czeka nas kolejny powrót do przeszłości i odświeżanie minionych trendów.

Pozostaje jednak mieć nadzieję, że designerzy nie przestaną angażować się w to, co dzieje się we współczesnym świecie. Jak przyznała w jednym z wywiadów Maria Grazia Chiuri, “moda to nie tylko wybieg, to scena świata”.

zrodlo:londynek.net

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
miejsce-na-reklame.
CZERWONE

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: