NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDANE
Poland matters
1158 views
POLITYKA 2019
778 views
JACK CALEIB BEZ BLOKADY
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Pfizer / BioNTech rozpoczyna eksperyment szczepień na 4000 ciężarnych kobiet ☀Autor Gabi☀
PIOTR RYBAK OCENIA SZANSE KANDYDATÓW NA POLITYKÓW
BARDZO WAŻNE: Andy Choinski "Zgadnij, co jest w szczepionkach" | Polski lektor oraz polskie napisy Cz. 1 do 3 ☀ OSTATNIE  VIDEO SZOKUJĄCE!! Autor Gabi☀
MARCIN BUSTOWSKI - JEGO PARTIA POLITYCZNA - CZYLI O CO WALCZYMY I Z KIM WALCZYMY
Mam to w d...! Tak lekarz skomentował szpitalny skandal. Chodzi o..  ☀Autor Gabi☀
Policjanci przerażeni widmem odszkodowań, które mogą być zmuszeni wyrokami sądowymi wypłacić !!  ☀Autor Gabi☀
!! 16.04.2020 pilne !!ZMIANY NA STRONIE !!! ODBLOKUJ TREŚCI I FILMY NA STRONIE M-FORUM -1 ROK , 90 DNI ,1 MIESIĄC ,1 TYDZIEŃ, 1 DZIEŃ-  INSTRUKCJA A.V
Polecieli do Meksyku, wycięto im organy? Jeden Polak zmarł, drugi jest w śpiączce  ☀Autor Gabi☀

M-forum A.V Live.

TO PORTAL NA KTÓRYM CODZIENNIE ZNAJDZIESZ PONAD 100 INFORMACJI INFO NIUS W TYM MATERIAŁY CENZUROWANE LUB ZABRONIONE NA INNYCH PORTALACH POPRAWNYCH POOLITYCZNIE WESPRZYJ DOWOLNĄ KWOTĄ ROZWÓJ JEDYNEJ W POLSCE NIEZALEŻNEJ STRONY INFORMACYJNEJ przycisk Przekaż darowiznę poniżej :-) Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników. PORTAL M-FORUM DZIAŁA W TAKIEJ FORMIE NA PODSTAWIE PRZEPISÓW KONSTYTUCJI Art. 54. Zasada wolności poglądów 1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. 2. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane. Dz.U.1997.78.483 – Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. W JAKI SPOSÓB MOŻESZ NAM POMÓC – ZOSTAŃ AUTOREM Witam zaproszenie dla Youtuberów , Dziennikarzy , Blogerów do współpracy , sporadyczne publikowanie na stronie M-forum – p.s bardzo ważne dla twórców z Y.T , F.B . VIMEO DAILMOTION – każdorazowe wejście w wasz materiał na naszej stronie , jest zaliczane na wymienionych platformach jako pełne wejście monetyzowene i zaliczane do ruchu na waszej głównej stronie działalnosci przekłada sie to na pozyskiwanie nowych widzów na waszych kanałach i REKLAMIE !

CZERWONE
miejsce-na-reklame.

Odpoczynek – niezbędny element aktywności

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Choć zachęcani jesteśmy, by ćwiczyć regularnie, zbyt częste trenowanie zwiększa ryzyko kontuzji oraz spadku motywacji. Istotnym elementem aktywności jest zatem odpoczynek, który zapewnia nam niezbędną regenerację.

Aktywność fizyczna to jeden z filarów zdrowego stylu życia. Nie dziwi zatem, że eksperci stale namawiają nas do tego, by regularnie ćwiczyć – bycie na co dzień aktywnym pozytywnie wpływa wszak na nasze zdrowie – tak fizyczne, jak i psychiczne.

Odpoczynek - niezbędny element aktywnościNa podstawie obserwacji własnego organizmu najlepiej dostosować ilość czasu wolnego od ćwiczeń do własnego naturalnego rytmu i potrzeb. (Fot. Getty Images)

Trenowanie bez wytchnienia może jednak mieć negatywne skutki. Istnieje wówczas zwiększone ryzyko kontuzji oraz spadku motywacji. Jak pokazują wyniki badań, przerwa od ćwiczeń jest nie tylko zalecana, ale wręcz konieczna. Dzień wolny od treningu może bowiem zmaksymalizować korzyści płynące z aktywności fizycznej, pozwalając ciału na zregenerowanie sił.

„Aktywność fizyczna to jeden z filarów zdrowego stylu życia” – przekonują eksperci. (Fot. Getty Images)

„Odpoczynek i regeneracja są nam absolutnie niezbędne” – przekonuje cytowany przez „Time” Hunter Paris, profesor medycyny sportowej na Pepperdine University w Kalifornii.

„Zmęczenie jest do pewnego stopnia korzystne, ponieważ oznacza, że robimy postępy i stajemy się silniejsi i bardziej sprawni. Ale przychodzi moment, w którym zmęczenie może się kumulować i zwyczajnie nas przytłoczyć” – wyjaśnia.

Potwierdzają to doniesienia naukowe. Badanie, którego rezultaty opublikowano w 2018 roku dowodzi, że istnieje „złota strefa” ćwiczeń – jest to obszar między zbyt małą aktywnością fizyczną (co wiąże się z wyższym ryzykiem chorób serca i nowotworów), a zbyt dużą, która, szczególnie dla osób w średnim wieku i starszych, również może skutkować zwiększonym ryzykiem wystąpienia problemów z sercem oraz przedwczesnej śmierci spowodowanej nadmiernym obciążeniem organizmu.

Odpoczynek i regeneracja są absolutnie niezbędne dla naszego organizmu. (Fot. Getty Images)

Uczeni radzą zatem, by nie przekraczać pięciu godzin intensywnego wysiłku fizycznego tygodniowo. Zalecają oni także przeznaczyć przynajmniej jeden dzień w tygodniu na odpoczynek.

Inne badania z 2017 roku sugerują, że przerwa od ćwiczeń może chronić przed urazami kości – co dotyczy szczególnie kobiet – i zapobiegać stanom zapalnym, które są czynnikiem ryzyka wielu chorób przewlekłych.

Poza tym zbyt częsty i intensywny trening pozbawia nasze mięśnie potrzebnego czasu na regenerację. A jednak uniwersalna recepta na uzyskanie balansu między aktywnością fizyczną i odpoczynkiem zdaje się nie istnieć.

Paris zaznacza, że każdy z nas ma inne uwarunkowania, rutynę ćwiczeń i stopień zaawansowania. Sportowiec na poziomie olimpijskim będzie miał inne potrzeby regeneracyjne niż ktoś, kto ćwiczy rekreacyjnie.

„Jeśli masz tylko minutę, którą możesz przeznaczyć na ruch, zrób to. To się liczy” – twierdzi ekspert. (Fot. Getty Images)

Zamiast formułować sztywne zasady, ekspert zaleca przyglądanie się swojemu organizmowi, który wysyła sygnały, takie jak zmęczenie, ból, spadek wydajności i na tej podstawie dostosować ilość czasu wolnego od ćwiczeń do własnego naturalnego rytmu i potrzeb.

Osoby przywiązujące do aktywności fizycznej dużą wagę mogą podczas dni wolnych od treningu mieć poczucie winy, że marnują czas i hamują swoje postępy. Przydatna może okazać się zmiana sposobu definiowania aktywności, zaznacza Paris.

Liczne badania dowodzą, że czynności, które tradycyjnie nie są uważane za „ćwiczenia” – takie jak spacery, sprzątanie, praca w ogrodzie czy wchodzenie po schodach – mogą istotnie pomóc nam zachować sprawność i długowieczność, niwelując ryzyko wielu chorób. „Jeśli masz tylko minutę, którą możesz przeznaczyć na ruch, zrób to. To się liczy” – konstatuje ekspert.

zrodlo:londynek.net
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
miejsce-na-reklame.
CZERWONE

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: