NA ŻYWO DZIŚ !! 21.00 ALEKSANDER JABŁONOWSKI - WOJCIECH OLSZAŃSKI23 października 2019
-45986 sekund temu.

M-forum A.V Live.

Najnowsze informacje , Polska i świat artykuły przedruki filmy zdjęcia i dokumenty.Unikatowe informacje i materiały które na innych portalach są cenzurowane z przyczyn politycznej poprawności.

30-letni skandal: czy włoski ksiądz spłodził kenijskiego chłopca?

OCEŃ TEN WPIS !
DZIĘKUJĘ ZA OCENĘ

SAMBURU, Kenia (AP) – Kiedy Sabina Losirkale zaczęła rodzić, jej siostra Scolastica wspomina, że księża i siostry zakonne wypełniły oddział porodowy, czekając na kolor skóry dziecka – i jeśli ich najgorsze obawy miną.

Scolastica i dziesiątki wieśniaków również zajrzało zza ogrodzenia kliniki.

Zakonnica krzyczała. Chłopiec był biały – „dziecko mzungu”, powiedziała Scolastica, używając slangu Kiswahili.

„Jak ukryjemy ten wstyd?” Siostry się martwiły, przypomniała sobie.

Wstyd, który sprowadził to dziecko na świat: jak twierdzi jej rodzina misjonarz z Włoch, zaimpregnowała tę kenijską dziewczynę, gdy miała zaledwie 16 lat. Zakonnice nie musiały się jednak martwić rozprzestrzenianiem skandalu.

Kapłan – który do dziś zaprzecza ojcostwu – został przeniesiony i znaleziono dla Kenijczyka Sabinę do zawarcia małżeństwa. Zostałby wymieniony jako ojciec w akcie urodzenia chłopca.

Wysiłki Kościoła, by ukryć to, co tu się rzekomo wydarzyło, trwałyby ponad trzy dekady – świadectwo niezwykłego sposobu, w jaki urzędnicy kościelni radzili sobie z oskarżeniami, że księża w krajach rozwijających się uprawiają seks z dziewczynami i młodymi kobietami. Tutaj kryzys wykorzystywania seksualnego w Kościele katolickim dopiero zaczyna wymuszać rozrachunek.

Chłopiec, który urodził się w Sabinie Losirkale w tym dniu w 1989 r., Był przez całe życie wyrzutkiem. Wysoki i jasnoskóry, z falującymi włosami, Gerald Erebon, obecnie 30-letni, niczym nie przypomina ciemnoskórego Kenijczyka, o którym mówiono mu, że jest jego ojcem, lub jak jego czarna matka i rodzeństwo.

„Według mojego aktu urodzenia mam wrażenie, że żyję złym życiem, kłamstwem” – powiedział. „Chcę tylko mieć swoją tożsamość, swoją historię”.

Wśród potoku oskarżeń o wykorzystywanie seksualne, które wstrząsnęły kapłaństwem, niewiele uwagi poświęcono ciążom wynikającym z tych nielegalnych czynów. I nigdzie nie jest to bardziej rażący problem niż w Afryce.

Chociaż nie ma oficjalnych statystyk, eksperci wskazują na „kulturę ciszy i kompromisu”, która pozwoliła na wszelkiego rodzaju nadużycia w afrykańskim społeczeństwie, powiedziała Augusta Muthigani, odpowiedzialna za edukację na konferencji biskupów Kenii.

„Kwestie seksualności nie są dyskutowane otwarcie” – powiedziała.

Kontynent od dawna pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi, Europą i Australią, jeśli chodzi o problem księży uprawiających seks z dziećmi, biorąc pod uwagę, że priorytety Kościoła koncentrują się na walce z ubóstwem, konfliktami i handlarzami, którzy sprzedają dzieci na wojnę lub do pracy.

Ostatnio biskupi wschodnioafrykańscy ustanowili regionalne standardy i wytyczne dotyczące ochrony dzieci, aby zapobiegać wykorzystywaniu seksualnemu dzieci. W niektórych częściach Frankofonu w Afryce Zachodniej Kościół katolicki uruchomił programy ochronne dla całego społeczeństwa.

Te inicjatywy są jednak stosunkowo nowe, rozproszone i niedofinansowane. I osiem miesięcy po tym, jak papież Franciszek wezwał biskupów z całego świata na szczyt, aby nalegać, aby zapobieganie wykorzystywaniu seksualnemu duchowieństwa było priorytetem dla powszechnego kościoła w przyszłości, biskupi afrykańscy nie wspomnieli o tym w swojej ostatecznej deklaracji po zgromadzeniu na całym kontynencie Lipiec. Wszyscy w regionie, w którym zwolennicy twierdzą, że duchowieństwo katolickie rutynowo narusza śluby celibatu, w tym z dziećmi.

Wielebny Mario Lacchin spotkał Sabinę Losirkale, kiedy była uczennicą szkoły podstawowej Gir Gir w Archer’s Post, zakurzonym miasteczku na autostradzie do Etiopii. Szkoła została założona przez zakon misjonarzy Consolata, który przybył do Archer’s Post, aby szerzyć wiarę wśród pół-nomadycznych plemion północnej Doliny Rift w Kenii.

Dorastając w latach 70. i 80. dziewczynki z Losirkale i dwóch kuzynów często pozostawiono same sobie; ich rodzice byli biednymi pasterzami i spędzali dni z dala od domu, szukając zwierząt w buszu.

Na około rok przed ukończeniem 16 lat Sabina zrezygnowała z zajęć po szkole, aby udać się do kwater księży, aby wykonać prace domowe, gotować i sprzątać dla proboszczów. Scolastica wspomina, że czasami widziała, jak Sabina i Lacchin ściskają się na pożegnanie.

Innym razem, powiedziała Scolastica, Sabina wracała z domu Lacchina płacząc i prosząc Scolasticę o wodę, żeby mogła się wykąpać. Pewnych nocy w ogóle nie wracała do domu.

W tym czasie kapłan miał 50 lat.

„Myślę, że ojciec Mario wykorzystał moją siostrę”, powiedziała 45-letnia wdowa, przeglądając rodzinne zdjęcia w swoim domu z cegły z cegły. „Przekupił ją prezentami, jedzeniem, ubraniami. Kupował nam nawet książki. Moja siostra przychodziła z książkami, długopisami i wszystkim, czego potrzebowaliśmy. ”

Pewnej nocy Sabina zwymiotowała. To była pierwsza wskazówka, że jest w ciąży.

Ich rodzice byli zszokowani i wściekli. Domagali się, kim jest ojciec.

Lacchin został po cichu przeniesiony do pobliskiej misji; jego kierowca i katecheta w Archer’s Post, Benjamin Ekwam, został wybrany do poślubienia Sabiny.

Niemniej jednak ludzie rozmawiali.

„Wiesz, to było bardzo haniebne w społeczności” – powiedział Scolastica. „Jeśli ktoś chciał mieć dziecko, dziewczynę, po prostu się pobrali. Było to więc zawstydzenie dla całej społeczności. ”

Sabina miała zaledwie 16 lat, kiedy urodziła 12 marca 1989 r. Poczęła kilka tygodni po swoich 16 urodzinach. W Kenii ustawowy wiek zgody wynosił i wynosi 18 lat.

Pełny zasięg:  rozliczanie

Watykan nie publikuje statystyk dotyczących liczby księży, którzy mieli dzieci. Stolica Apostolska tylko publicznie przyznała, że jest to problem w tym roku i tylko dlatego, że była zmuszona uznać, że opracowała wewnętrzne wytyczne, aby sobie z tym poradzić.

Osobą odpowiedzialną za ujawnienie informacji był Vincent Doyle, irlandzki psychoterapeuta i syn księdza, który w 2014 r. Uruchomił internetowy serwis Coping International, aby pomóc dzieciom księży.

Od tego czasu Doyle był cierniem po stronie Watykanu, starając się podnieść w mediach świadomość trudnej sytuacji tych dzieci, które często cierpią emocjonalnie i psychicznie. Zaczął również opowiadać się za ich matkami, z których niektóre były tylko dziewczętami, gdy rodziły.

W ostatnich miesiącach przekazał Watykanowi trzy takie przypadki: sprawy Erebona i dzieci urodzonych przez 17-latka w Kamerunie i 15-latka w Wielkiej Brytanii.

Podsumowując, Doyle uważa, że dzieci księży są w tysiącach, biorąc pod uwagę, że dzisiaj żyje 415 000 duchowieństwa katolickiego i nauczanie Kościoła, które zabrania sztucznego antykoncepcji i aborcji. Doyle ocenia, że około 5% tych porodów jest wynikiem seksu między kapłanem a nieletnim, chociaż ma on tylko niepotwierdzone dowody.

Wielebny Stephane Joulain, wiodący ekspert w zapobieganiu wykorzystywaniu seksualnemu duchownych w Afryce, powiedział, że większość przypadków wykorzystywania seksualnego nieletnich w Afryce dotyczy zagranicznych księży misyjnych. Powiedział jednak, że istnieje poważny problem lokalnych afrykańskich księży ojcujących dzieci, w tym młodych matek, z powodu norm kulturowych: „Stajesz się mężczyzną tylko wtedy, gdy masz dzieci”.

Wielu księży powołuje się na presję ze strony rodziny lub plemienia, aby wyjaśnić, dlaczego mieli potomstwo. Joulain powiedział, że inni księża racjonalizują swoje zachowanie, mówiąc, że celibat jest importowaną „zachodnią” tradycją, w której nie ma miejsca w Afryce, gdzie dziewczynki są często uważane za dorosłych po osiągnięciu dojrzałości płciowej, niezależnie od prawa.

Lekceważenie ślubów celibatu wśród duchowieństwa afrykańskiego nie jest tajemnicą dla Watykanu. Niemal za każdym razem, gdy grupa biskupów afrykańskich odwiedzała Watykan podczas papieża Benedykta XVI, przypominał im o potrzebie szkolenia swoich kapłanów, by „przyjmowali dar celibatu”, przypomnienie to nie jest często przekazywane na konferencjach innych biskupów, według przeglądu jego przemówień na kilkunastu konferencjach biskupów afrykańskich.

Dziesiątki lat temu, podobnie jak w przypadku Erebona, biskupi i przełożeni religijni często przenosili obrażającego księdza i próbowali znaleźć mężczyznę, który zaakceptowałby kobietę i dziecko jako swoje własne, powiedział Joulain. Gdyby matka miała szczęście, zamówienie zapewniłoby im finansowe.

„Wszystkie zgromadzenia miały ten sam problem z tym samym problemem” – powiedział.

___

Gerald Erebon dorastał z misjonarzami Consolata, którzy zatrudniali jego matkę i jej męża, a wraz z włoskim zakonem zakonnic w Archer’s Post opłacali jego wykształcenie. Jako ministrant wstąpił do mniejszego seminarium po ukończeniu szkoły podstawowej Gir Gir, mając nadzieję, że dołączy do zakonu jako ksiądz.

Wiedział dobrze, że różni się od ciemnoskórego rodzeństwa i reszty mieszkańców Samburu i Turkana z tego regionu. Jego przyrodnia siostra, Lina Ben, 27 lat, przypomniała sobie, że jej rodzeństwo bezlitośnie drażniło Erebona, podobnie jak rodzina mężczyzny, którego znał jako swojego ojca. Nazywali go „sukinsynem”. Nawet nazwisko Erebona było inne i należało do jego dziadka ze strony matki.

Kiedy Lina miała 14 lat, zapytała matkę, dlaczego Gerald nie wygląda jak inne dzieci i dlaczego jego przyjaciele często nazywają go „mottem był Padre” – „dziecko księdza”.

Matka początkowo ją odepchnęła, ale ostatecznie powiedziała jej, że „Tata Geralda jest księdzem o imieniu Ojciec Mario i nie ma go tutaj”.

Scolastica powiedziała, że jej siostra w końcu powiedziała jej sekret w 2012 roku, dwa tygodnie przed śmiercią.

„Teraz, gdy moje dni już minęły”, powiedziała jej siostra, mogła wyjawić wszystko: „Kiedy Gerald zapyta cię, kto jest jego ojcem, po prostu powiedz mu: Ojciec Mario”.

W rzeczywistości sąsiedzi uznali dziedzictwo Erebon za coś oczywistego. „Mieszkańcy Archera wiedzieli, że to ojciec Mario. Ludzie wiedzieli, że ksiądz jest odpowiedzialny. Ponieważ nawet chłopiec – przypominał księdza, gdy się urodził – powiedział Alfred-Edukan Loote, który uczył Erebona w szkole podstawowej.

Młody Erebon często wdawał się w bójki, wściekając się na dzieci, które go drażniły. W końcu został wydalony z mniejszego seminarium po tym, jak roztrzaskał talerz gorącego jedzenia na głowie chłopca, który nazwał go synem białego człowieka.

Po śmierci matki Erebon zadał Scolastice pytanie, na które nigdy nie miał odwagi zadać swojej matce. Pamięta, jak słyszał, jak płacze przez telefon, kiedy mu powiedziała.

___

W połowie 2013 roku Erebon skontaktował się z Lacchinem, wysyłając mu serię e-maili w ciągu dwóch miesięcy, mając nadzieję na nawiązanie związku po śmierci matki. Do tej pory dwaj mężczyźni wyglądali uderzająco do siebie, wysocy i szczupli z ostrymi kośćmi policzkowymi.

„Odkąd poznałem cię jako mojego prawdziwego biologicznego ojca, nie mogłem przestać zadawać sobie pytań, dlaczego urodziłem się tak, jak się urodziłem, co w konsekwencji naraziło mnie na twoją nienawiść” – napisał Erebon.

Ale powiedział, że od tamtej pory zmienił zdanie i teraz mu wybaczył. „Kocham cię, ojcze” – napisał. „Nie pozwólmy, aby przeszłość wpłynęła na naszą teraźniejszość i przyszłość.” Podpisał e-mail „Twój syn Gerardo” – włoskie imię, które widnieje na jego akcie urodzenia.

Po tym, jak Erebon nie otrzymał żadnej odpowiedzi, powiedział, że próbował osobiście spotkać się z Lacchinem w Marsabit, gdzie Lacchin pracował jako administrator kościoła. Erebon powiedział, że Lacchin otrzepał uwerturę. Mówiony przez kapłana, by skierować skargę do biskupa, nie zrobił tego.

Pięć lat później Erebon – wówczas student studiujący edukację na Katolickim Uniwersytecie Wschodniej Afryki, którego czesne częściowo opłacił anonimowy dawca – skontaktował się z irlandzkim psychoterapeutą Doyle’em.

Doyle natychmiast skontaktował się z rzymskim przełożonym misjonarzy Consolata, ks. Stefano Camerlengo, który wysłał najwyższego urzędnika w celu zbadania sprawy. W ciągu ostatniego roku zakon zorganizował trzy spotkania między Erebonem i Lacchinem w Nairobi, a to, co powiedział Camerlengo Doyle, było próbą ułatwienia dialogu między nimi.

Według protokołu z 15 stycznia spotkania przygotowanego przez księdza Consolata, który uczestniczył, Lacchin odmówił ojcostwa. Odmówił wykonania testu DNA „ponieważ oznaczałoby to, że prawdopodobnie jest on ojcem, podczas gdy on wie, że nie jest ojcem”.

Wielebny James Lengarin, zastępca przełożonego Consolata, który zbadał sprawę i pochodzi z miasta niedaleko posterunku Archera, powiedział, że zakon uważa, że nie może zmusić Lacchina do wykonania testu DNA i że powolny proces pojednania był najlepszy kierunek.

„Nie uważaliśmy, że powinien być do tego zmuszony przez posłuszeństwo, przez siłę posłuszeństwa” – powiedział Lengarin, zauważając, że Lacchin ma teraz 83 lata.

Dodał, że w archiwach Consolata nie było żadnego odniesienia do jakiegokolwiek problemu z Lacchinem w posterunku Archera, chociaż oficjalna historia zakonu w Kenii zawiera tajemnicze odniesienie do niego we wpisie o skandalach z udziałem niektórych misjonarzy.

Po miesiącach impasu Doyle udał się bezpośrednio do Watykanu i Interpolu po uzyskaniu świadectw urodzenia zarówno Erebona, jak i jego matki, co świadczyło o tym, że właśnie skończyła 16 lat, kiedy poczęła.

Nie jest znane postępowanie karne przeciwko Lacchinowi w Kenii w wyniku raportu Doyle’a dla Interpolu.

Podczas gdy akty urodzenia nie dowodzą kanonicznej zbrodni napaści seksualnej na nieletnich – w 1988 roku wewnętrzny kodeks kościoła nie uważał 16-latka za nieletniego w sprawach o wykorzystywanie seksualne – siostra Sabiny i inni wieśniacy twierdzą, że ta dwójka byli zaangażowani w związek seksualny na długo przed ukończeniem 16 lat.

W dzisiejszych czasach w wielu krajach takie udokumentowane informacje doprowadziłyby do natychmiastowego usunięcia z posługi kapłana w oczekiwaniu na kanoniczne śledztwo, które mogłoby doprowadzić do jego zerwania. Lacchin kontynuuje posługę, głosząc kazanie w kościele Resurrection Gardens w Nairobi jeszcze tego lata.

Lengarin powiedział, że zakon planował kontynuować dochodzenie, i miał nadzieję, że Lacchin zostanie przekonany do zaakceptowania testu na ojcostwo, ale teraz oczekuje na rozkazy z biura watykańskiego, które zajmuje się zakonami, jak postępować.

Watykan potwierdził, że urząd bada Lacchina, ale odmówił dalszego komentarza.

Próby skontaktowania się z Lacchinem w celu uzyskania komentarza zakończyły się niepowodzeniem. Nie odpowiadał na e-maile, SMS-y i telefony. Po tym, jak był świadkiem, jak odprawiał Mszę św. W parafii Resurrection Gardens w lipcu, AP wrócił do kościoła i w tym tygodniu powiedziano mu, że odwiedza chorą siostrę we Francji i będzie miał urlop przynajmniej do końca października.

W odpowiedzi z 2 sierpnia skierowanej do Doyle’a, podsekretarza kongregacji ds. Zakonów, wielebny Pier Luigi Nava skrytykował Doyle’a i poprosił o dodatkowe informacje, mówiąc, że nie jest jasne, czego chciał Erebon lub czy zamierzał uruchomić sprawa karna w sądach kenijskich lub kościelnych.

Erebon powiedział, że chce pomocy Lacchina w uzyskaniu obywatelstwa włoskiego dla siebie i dwojga dzieci. Co więcej, chce życia opartego na prawdzie.

„Stworzyli coś, co nie jest moją prawdziwą tożsamością” – powiedział. „Chcę tylko mieć swoją tożsamość, moją historię, aby moje dzieci mogły mieć to, czym naprawdę są: swoje dziedzictwo, historię i wszystko”.

___

Nicole Winfield relacjonowała z Rzymu. Producent AP Khaled Kazziha wniósł swój wkład z Nairobi.

 

zrodlo:apnews.com

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

%d bloggers like this: