DZIŚ NA ŻYWO - 21.00 NARODOWE - PRAWICOWE PROTESTY ŻENUJĄCE NIE SKUTECZNE I NIE PROFESJONALNE - JAKA JEST TEGO PRZYCZYNA ?!16 listopada 2019
21.00 START LIVE STREAM

M-forum A.V Live.

Najnowsze informacje , Polska i świat artykuły przedruki filmy zdjęcia i dokumenty.Unikatowe informacje i materiały które na innych portalach są cenzurowane z przyczyn politycznej poprawności..Do dyspozycji czytelników i widzów chat obsługujący wszystkie formaty multimediów które można załączać w dyskusji.Ponadto możliwość zakładania indywidualnych imiennych kont z możliwością publikowania wszelkich materiałów i multimediów BEZ CENZURY

Pomyłka producenta leków wywołała „zespół wilkołaka” u dzieci

OCEŃ TEN WPIS !
DZIĘKUJĘ ZA OCENĘ

U dzieci po kilku tygodniach zaczęły rosnąć włosy, m.in. na ramionach, twarzy oraz na plecach (fot. Shutterstock/Nelly B)

images1

Ministerstwo zdrowia Hiszpanii wykryło pomyłkę u producenta leku dla dzieci, która u 17 z nich doprowadziła do hipertrichozy. Choroba – zwana też „zespołem wilkołaka” – powoduje nadmierne owłosienie m.in. na ramionach, twarzy i na plecach.

Bez tytułu 3

Z hiszpańskiego rynku wycofano 22 butelki ze środkiem na problemy trawienne dla dzieci, z głównym składnikiem o nazwie omeprazol. Wewnątrz opakowań z lekiem znajdował się wyprodukowany w Indiach minoksydyl, substancja stymulująca porost włosów u mężczyzn.

Liczba dzieci dotkniętych chorobą po spożyciu leku pod postacią syropu o nazwie Omeprazol Proclor, zawierającego niewłaściwy składnik, może być większa – wynika z ustaleń resortu. Farmaceutyk sprzedawany był jako lek na problemy żołądkowe.

„Spośród 17 potwierdzonych już przypadków hipertrichozy 10 dotyczy Kantabrii, cztery – Andaluzji, trzy – Walencji” – ujawniło hiszpańskie ministerstwo zdrowia.

W śledztwie w sprawie licznych przypadków rzadkiej choroby ujawniono, że do błędu w przygotowaniu leku doszło w firmie Farma-Quimica Sur S.L., która skierowała niewłaściwą partię farmaceutyku na rynek.

Hiszpańskie służby sanitarne potwierdziły podczas badań w zakładzie farmaceutycznym w Maladze, że choć jakość dostarczonego z Indii w ilościach hurtowych omeprazolu była wysoka, do pomyłki mogło dojść podczas przygotowania mniejszych opakowań leku.

U dzieci, które spożywały syrop z błędnej partii, po kilku tygodniach zaczęły rosnąć włosy, m.in. na ramionach, twarzy oraz na plecach.

Z informacji hiszpańskich służb sanitarnych, które twierdzą, że szkodliwy lek trafił do około 30 aptek w kraju, wynika, iż po zaprzestaniu spożywania syropu objawy hipertrichozy u dzieci powinny ustąpić.

źródło:

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

%d bloggers like this: