DODAJ FILM MP-4 LUB WPROST Z Y.T F.B lub inny
EDYTUJ SWÓJ FILM LUB USUŃ
ZOBACZ WSZYSTKIE SWOJE FILMY

M-forum A.V Live.

WESPRZYJ DOWOLNĄ KWOTĄ ROZWÓJ JEDYNEJ W POLSCE NIEZALEŻNEJ STRONY INFORMACYJNEJ przycisk Przekaż darowiznę poniżej :-)

miejsce-na-reklame.

Wieloletnie konflikty w basenie Morza Śródziemnego stają się „nową normą”

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

MEDIOLAN (AP) – Ocean Viking przewożący 356 osób, głównie Afrykanów, uratowanych w basenie Morza Śródziemnego u wybrzeży Libii zbliża się dwa tygodnie na morzu, nie otrzymując bezpiecznego portu do wyładowywania traumatycznych pasażerów – sytuację, którą pracownicy charytatywni potępiają jako „ nowa normalność ”, ponieważ Europa nie wypracowuje systematycznej reakcji.

To „całkowity wstyd. To nieludzkie ”, powiedział Jay Berger, koordynator projektu„ Lekarze bez granic na wikingach oceanicznych ”, powiedział przez telefon satelitarny w czwartek. „Potrzebne są konkretne działania. Nie tak ludzie powinni być traktowani ”.

Ocean Viking przeprowadził cztery akcje ratunkowe w Libii w dniach 9-12 sierpnia i jest w swoim 13 dniu bez pozwolenia na opuszczenie uratowanego ludu, zgodnie z prawem morskim. Statek o deklarowanej pojemności 200 pasażerów płynął między włoską wyspą Linosa a Maltą, pozostając poza zasięgiem wzroku, ponieważ to tylko podnieciłoby uratowanych ludzi.

Berger powiedział, że sytuacja na pokładzie jest „łatwa do opanowania”, ale narastają obawy o to, co się wydarzy. Powiedział, że pasażerowie coraz bardziej obawiają się, że zostaną przewiezieni z powrotem do Libii, gdzie wielu cierpiało tortury i przetrzymywanie.

„Im dłużej jesteśmy na morzu, tym trudniej jest nam zaufać” – powiedział. „Już dwa tygodnie to zdecydowanie za długo”.

Do tej pory nie było nagłych przypadków medycznych ani wybuchów napięcia, jak miało to miejsce w przypadku hiszpańskiego statku ratunkowego Open Arms, który zszedł ze statku we wtorek wieczorem na włoskiej wyspie Lampedusa po tym, jak prokurator zarządził zajęcie statku w ramach dochodzeń w sprawie ewentualnych zarzutów porwania, nieudzielenia pomocy i bezpiecznego portu.

W przeciwieństwie do oceanicznego wikinga, otwarte ramiona miały pozwolenie na wpłynięcie na wody włoskie po tym, jak sąd administracyjny orzekł, że ma dostęp do portu. Nadal oczekuje się na odwołanie od tego orzeczenia złożonego przez twardego ministra spraw wewnętrznych Włoch, Matteo Salviniego.

Podczas trwającego 20 dni starcia z otwartymi ramionami ewakuowano kilkadziesiąt z nagłych wypadków medycznych lub dlatego, że byli nieletni. Sytuacja wymknęła się spod kontroli po tym, jak statki zakotwiczyły w pobliżu Lampedusy, a 15 migrantów wskoczyło do morza we wtorek, próbując samodzielnie dotrzeć do lądu z frustracji. To wywołało rezolucję, gdy prokurator odwiedził statek, a Hiszpania wysłała statek marynarki wojennej, aby eskortować Otwarte Ramiona z powrotem do Hiszpanii.

83 migrantów, którzy pozostali na pokładzie do końca, zostanie przeniesionych do pięciu krajów UE, ale harmonogram pozostaje niejasny.

Berger powiedział, że Ocean Viking, działający w koordynacji z SOS Mediterranee, jest zdeterminowany do przestrzegania wszystkich przepisów i nie zamierza forsować swojej drogi „na jakiekolwiek wody terytorialne w jakimkolwiek stanie”. Tak było w przypadku niemieckiego statku obsługiwanego przez morze -Watch, który przedostał się na Lampeduzę po 17 dniach na morzu z 40 migrantami po ogłoszeniu stanu wyjątkowego na pokładzie.

„Dokładamy wszelkich starań, aby postępować zgodnie z prawem i właściwymi władzami, dlatego nie zmuszamy się do wejścia” – powiedział Berger. Dodał jednak, że jeśli warunki pogarszają się w sytuacji awaryjnej, kapitan powinien wezwać do wejścia do najbliższego portu.

Podczas gdy Malta odmówiła portowi Ocean Viking, Włochy nie odpowiedziały na jej prośby. Ale Salvini jasno stwierdził, że żaden statek humanitarny nie będzie dopuszczony do włoskiego portu, zdobywając poparcie parlamentarne dla surowszych ograniczeń, w tym grzywny w wysokości do 1 miliona euro za każdy statek, który mu się przeciwstawi. Ten ruch nastąpił na kilka dni przed tym, jak Salvini wywołał kryzys, który doprowadził do upadku populistycznego rządu Włoch.

Na pokładzie Ocean Viking Berger podkreślił, że podczas gdy statek czeka na port, w środkowej części Morza Śródziemnego nie ma żadnych humanitarnych statków ratowniczych, w których według danych Międzynarodowej Organizacji ds. Migracji zginęło około 580 osób.

Chociaż liczba ta jest niższa niż liczba ofiar śmiertelnych w ubiegłym roku, wynosząca 1130 od stycznia do sierpnia, według IOM wskaźnik zgonów na szacowane przejście jest wyższy.

„Jeśli nie będziemy ratować życia, ludzie umrą na morzu. To zamienia Morze Śródziemne w cmentarz – powiedział. „Pokazuje brak ostrożności, brak przyzwoitości i poziom apatii przewidywany przez państwa członkowskie UE”.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
miejsce-na-reklame.

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

na pierwszych stronach
%d bloggers like this: