DODAJ FILM MP-4 LUB WPROST Z Y.T F.B lub inny
EDYTUJ SWÓJ FILM LUB USUŃ
ZOBACZ WSZYSTKIE SWOJE FILMY

M-forum A.V Live.

WESPRZYJ DOWOLNĄ KWOTĄ ROZWÓJ JEDYNEJ W POLSCE NIEZALEŻNEJ STRONY INFORMACYJNEJ przycisk Przekaż darowiznę poniżej :-)

miejsce-na-reklame.

W jaki sposób najnowsze chińskie taryfy Trumpa mogą wycisnąć amerykańskich konsumentów

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

WASHINGTON (AP) – Najnowsze taryfy, które prezydent Donald Trump planuje nałożyć na chińskie towary, kosztowałyby amerykańskie gospodarstwa domowe średnio 200 USD rocznie, szacują niektórzy ekonomiści, i zaczęłyby gryźć konsumentów i sprzedawców detalicznych w momencie rozpoczęcia świątecznych zakupów.

Zgodnie z analizą Rezerwy Federalnej w Nowym Jorku koszt ten byłby dodatkiem do około 830 USD nałożonych na gospodarstwo domowe z istniejących taryf Trumpa.

Trump planuje opodatkować 300 mld USD chińskiego importu na poziomie 10% od września we wrześniu, aby przyspieszyć rozmowy handlowe z Pekinem, aby faworyzować Stany Zjednoczone. Nowe taryfy byłyby dodatkiem do taryf 25%, które Trump narzucił 250 miliardom dolarów na chińskie produkty. Są to głównie towary przemysłowe. Natomiast nowe taryfy byłyby ukierunkowane na produkty używane przez amerykańskich konsumentów, takie jak buty, odzież i telefony komórkowe.

Do piątku nowe planowane taryfy Trumpa wywołały obawy, szczególnie wśród detalistów, o konsekwencje. Sklepy detaliczne, z których wiele boryka się z trudnościami, musiałyby dokonać bolesnego wyboru, albo albo pochłonąć wyższe koszty z nowych taryf, albo narzucić je świadomym cenowo klientom.

Ponadto Chiny zasygnalizowały prawdopodobieństwo nałożenia anty-taryf na towary amerykańskie, które uderzyłyby w amerykańskich eksporterów. Rynek akcji gwałtownie sprzedał się w piątek, częściowo z powodu obaw o wpływ na zyski przedsiębiorstw.

Dla detalistów, którzy już odczuwają presję, wyższe ceny uderzyłyby mocno w momencie, gdy zaczynał się niezwykle ważny sezon zakupów świątecznych.

Niektóre firmy rozważają zwiększenie dostaw towarów przed wejściem w życie nowych taryf. Isaac Larian, dyrektor generalny MGA Entertainment z Los Angeles, która produkuje popularną lalkę LOL, powiedział, że firma przyspieszy dostawy z Chin do USA przed terminem 1 września – i zapłaci dodatkowe 300 do 400 USD więcej za wysyłkę pojemnik, aby to zrobić.

Przewiduje, że będzie musiał podnieść ceny o 10 procent w całej swojej linii zabawek.

„Wielu konsumentów nie stać na to, a popyt spadnie”, powiedział Larian.

Sprzedaż iPhone’ów byłaby również niekorzystna, gdyby konsumenci reagowali na taryfy, zachowując swoje istniejące urządzenia, aby uniknąć wyższych cen. Analityk Wedbush Securities Daniel Ives szacuje, że Apple sprzeda 6–8 milionów mniej iPhone’ów w Stanach Zjednoczonych, jeśli uwzględni taryfę w cenie sprzedaży.

Peter Bragdon, wiceprezes Columbia Sportswear, powiedział, że jego firma dywersyfikuje się z dala od Chin i obecnie produkuje produkty w ponad 20 krajach. Powiedział, że uważa, że firmy takie jak Columbia Sportswear będą radziły sobie lepiej niż mniejsi rywale outdoorowi.

„Większe firmy, które mają doświadczenie, będą w stanie przetrwać naprawdę złą politykę publiczną”, powiedział.

Waszyngton i Pekin są uwikłane w walkę o skargi, które Chiny kradną lub wywierają nacisk na firmy, by przekazały technologię. Administracja Trumpa martwi się, że amerykańskiemu przemysłowi mogą zagrozić chińskie plany stworzenia przez światowych konkurentów robotyki i innych technologii. Europa i Japonia przypominają skargi USA, że plany te naruszają zobowiązania Pekinu do otwarcia rynku.

Firmy już przesuwały się do dostawców spoza Chin w krajach takich jak Wietnam, aby uniknąć istniejących taryf na import chiński o wartości 250 miliardów dolarów. Jednak wiele firm odzieżowych i obuwniczych jest nadal podatnych na zagrożenia, a ogłoszenie prezydenta oznacza, że cały chiński import może podlegać opodatkowaniu.

Według American Apparel & Footwear Association, grupy handlowej, w 2018 r. 42% wszystkich sprzedawanych w USA ubrań zostało wyprodukowanych w Chinach. Ta liczba wynosi 69% w przypadku obuwia.

„Powoduje to kryzys pieniężny, wiele zamieszania i niepewności”, powiedział Steve Lamar, wiceprezes wykonawczy grupy handlowej. „Nie mogło przyjść w gorszym momencie.”

Administracja Trumpa publicznie zaprzeczyła, że taryfy poniosą znaczne szkody dla konsumentów.

„Jakikolwiek wpływ na konsumentów jest bardzo, bardzo mały” – powiedział w piątek dziennikarzom Larry Kudlow, dyrektor National Economic Council.

Ale w oparciu o szacunki z Oxford Economics planowane taryfy kosztowałyby 200 USD na gospodarstwo domowe. Stanowiłoby to dodatek do szacunkowych 831 USD na koszt gospodarstwa domowego z istniejących taryf.

Podsumowując, taryfy nie tylko zniweczyłyby oszczędności, które gospodarstwa domowe klasy średniej otrzymały z obniżek podatków dochodowych Trumpa w 2017 r. Przeciętny komisarz podatkowy zarabiający od 50 000 do 75 000 USD zapłacił w ubiegłym roku 841 USD mniej podatków, zgodnie z danymi Wspólnego Komitetu Podatkowego Kongresu.

Wielu ekonomistów przewiduje, że proponowane taryfy zmniejszyłyby o około 0,1% wzrost gospodarczy, ale realnym ryzykiem jest dalsza eskalacja i skutki uboczne, które mogą być katastrofalne.

Douglas Porter, główny ekonomista BMO Capital Markets, porównał działania prezydenta do błędów, które doprowadziły do zniszczenia podczas I wojny światowej.

Powiedział o I wojnie światowej: „Przywódcy byli nieustępliwie zbyt pewni perspektyw na zwycięstwo, w pełni przekonani, że każda wojna będzie krótka, niekompetentna w planowaniu i egzekucji, a także błędnie oszacowane straty ekonomiczne. W związku z tym wojna trwała ponad cztery lata przy strasznych, strasznych kosztach. Widzisz jakieś podobieństwa?

Odpowiadając na swoje pytanie, Porter zauważył, że Trump stwierdził, że wojny handlowe są „dobre” i „łatwe do wygrania”.

W piątek Chiny zagroziły odwetem w sposób, który może zwiększyć potencjalne szkody dla obu dwóch największych gospodarek świata. Akcje spadały na całym świecie, gdy inwestorzy dostosowali się do tego ryzyka.

Pekin oskarżył Trumpa o naruszenie jego czerwcowego porozumienia z prezydentem Xi Jinpingiem w celu wznowienia negocjacji mających na celu zakończenie kosztownej walki o nadwyżkę handlową Pekinu i ambicje technologiczne. Nowy ambasador ONZ w Chinach, Zhang Jun, zasugerował, że nowe taryfy mogą zatrzymać negocjacje, które powinny zostać wznowione w przyszłym miesiącu.

Później, poza Białym Domem, Trump powiedział dziennikarzom, że jego zdaniem Xi chce zawrzeć umowę, ale „szczerze mówiąc, nie porusza się wystarczająco szybko”.

„Chiny muszą zrobić wiele, aby to zmienić” – powiedział Trump. Podwyżka taryf „rozpoczyna się 1 września i szczerze mówiąc, jeśli tego nie zrobią, zawsze mogę ją znacznie zwiększyć”.

___

D’Innocenzio wniósł wkład z Nowego Jorku i McDonald z Pekinu. Autorzy AP Edith M. Lederer wnieśli wkład z Nowego Jorku i Michael Liedtke z San Francisco.

zrodlo:https://apnews.com

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
miejsce-na-reklame.

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

na pierwszych stronach
%d bloggers like this: