DZIŚ NA ŻYWO - 21.00 ILE JESZCZE ZOSTAŁO POLSKI W POLSCE ? RZECZ O KOŃCÓWCE RABUNKU POLSKI !! SZOKUJĄCY TEMAT - stan na koniec roku 2019 !!19 listopada 2019
21.00 START LIVE STREAM

M-forum A.V Live.

Najnowsze informacje , Polska i świat artykuły przedruki filmy zdjęcia i dokumenty.Unikatowe informacje i materiały które na innych portalach są cenzurowane z przyczyn politycznej poprawności..Do dyspozycji czytelników i widzów chat obsługujący wszystkie formaty multimediów które można załączać w dyskusji.Ponadto możliwość zakładania indywidualnych imiennych kont z możliwością publikowania wszelkich materiałów i multimediów BEZ CENZURY

Poziom zagrożenia podniesiony do „krytycznego” dla statków brytyjskich na wodach Iranu

OCEŃ TEN WPIS !
DZIĘKUJĘ ZA OCENĘ

IRAN
images1

Wielka Brytania podniosła zagrożenie dla brytyjskiej żeglugi na wodach irańskich w Zatoce do najwyższego poziomu – gdzie ryzyko ataku jest „krytyczne”.

Bez tytułu 3

Krok został podjęty we wtorek, przy rosnących napięciach w regionie.

W środę, irańskie łodzie próbowały utrudnić brytyjskiemu tankowcowi w regionie – przed wypędzeniem przez okręt Royal Navy, MoD powiedział.

Iran zagroził odwetem za zajęcie jednego z własnych tankowców , ale odmówił jakiejkolwiek próby zajęcia.

Departament Transportu poinformował, że regularnie udziela porad dotyczących bezpieczeństwa brytyjskim statkom w obszarach wysokiego ryzyka.

Poziom zagrożenia oznacza, że ​​brytyjskie statki nie powinny wchodzić na wody Iranu, powiedział korespondent obrony BBC Jonathan Beale.

Łodzie przypuszczalnie należące do irańskiego Korpusu Strażników Rewolucji Islamskiej (IRGC) zbliżyły się do tankowca brytyjskiego dziedzictwa i próbowały go zatrzymać, gdy wyruszało z Zatoki do Cieśniny Ormuz.

HMS Montrose, brytyjska fregata śledząca tankowiec należący do BP, została zmuszona do przemieszczenia się między trzema łodziami i statkiem, powiedział rzecznik Ministerstwa Obrony.

Opisał działania Irańczyków jako „sprzeczne z prawem międzynarodowym”.

Karabiny na HMS Montrose były szkolone na irańskich łodziach, ponieważ kazano im się wycofać, donosiły media amerykańskie. Łodzie posłuchały ostrzeżenia i nie oddano strzałów.

W zeszłym tygodniu brytyjskie Royal Marines pomogły władzom Gibraltaru przejąć irańskiego tankowca z powodu dowodów, że przewozi on ropę do Syrii z naruszeniem sankcji UE.

Rzecznik policji Royal Gibraltar powiedział, że aresztowali kapitana i głównego oficera irańskiego tankowca w czwartek, podejrzewając naruszenie sankcji UE, ale żadna z nich nie została oskarżona.

British Heritage's route
Presentational white space

BBC zostało poinformowane, że British Heritage znajdowało się w pobliżu wyspy Abu Musa, kiedy zbliżyły się do niego irańskie łodzie.

Chociaż Abu Musa znajduje się na spornych wodach terytorialnych, HMS Montrose przez cały czas pozostawał na wodach międzynarodowych.

Sekretarz obrony Penny Mordaunt powiedziała, że ​​rząd był zaniepokojony incydentem i wezwał władze Iranu do „deeskalacji sytuacji”.

Minister spraw zagranicznych Jeremy Hunt dodał, że Wielka Brytania będzie monitorować sytuację „bardzo ostrożnie”.

Oficjalny rzecznik premiera Theresy May powiedział, że rząd „zobowiązał się do zachowania wolności nawigacji zgodnie z prawem międzynarodowym”.

Rzecznik Departamentu Stanu USA potępił działania Iranu i powiedział, że Waszyngton będzie nadal ściśle współpracował z Wielką Brytanią.

Morgan Ortagus powiedział: „Pochwalamy działania Royal Navy w zapewnieniu swobody nawigacji i swobodnego przepływu handlu przez tę niezwykle ważną drogę wodną”.

Dowódca Piątej Floty Stanów Zjednoczonych Jim Malloy opisał ten incydent jako „bezprawne nękanie” i powiedział, że flota będzie nadal ściśle współpracować z Royal Navy w celu obrony „swobodnego przepływu handlu”.

Co mówi Iran?

Marynarka irańskiego Korpusu Strażników Rewolucji Islamskiej zaprzeczyła, jakoby próbowała przejąć tankowiec, donosiły irańskie agencje informacyjne. Marynarka IRGC stwierdziła, że ​​w ciągu ostatnich 24 godzin nie doszło do konfrontacji z żadnymi obcymi statkami.

Minister spraw zagranicznych Iranu Mohammad Javad Zarif powiedział, że Wielka Brytania złożyła roszczenia „za tworzenie napięcia”.

„Twierdzenia te nie mają żadnej wartości” – dodał Zarif, według agencji prasowej Fars.

Dlaczego napięcia w Wielkiej Brytanii i Iranie nasilają się?

Stosunki między Wielką Brytanią a Iranem stają się coraz bardziej napięte, po tym jak Wielka Brytania powiedziała, że ​​irański reżim był „prawie na pewno” odpowiedzialny za ataki na dwa tankowce w czerwcu.

Napięcia wzrosły po przejęciu irańskiego tankowca przez władze na Gibraltarze, wspomagane przez brytyjskie Royal Marines.

W czwartek irański urzędnik powiedział BBC, że zajęcie było „niepotrzebną i niekonstruktywną eskalacją przez Wielką Brytanię” i wezwało do uwolnienia tankowca Grace 1.

Irański urzędnik powiedział wcześniej, że brytyjski tankowiec powinien zostać zajęty, jeśli Grace 1 nie zostanie zwolniony.

W środę prezydent Iranu Hassan Rouhani nazwał Wielką Brytanię „przestraszoną” i „beznadziejną” za użycie okrętów wojennych Royal Navy do podpalenia innego brytyjskiego tankowca w Zatoce.

„Ty, Wielka Brytania, jesteś inicjatorem niepewności, a później zdasz sobie sprawę z konsekwencji” – powiedział Rouhani.

Tytuł medialnyDlaczego Cieśnina Ormuz ma znaczenie?

Królewska marynarka wojenna ma fregatę, czterech poszukiwaczy min i pomocniczy okręt pomocniczy Królewskiej Floty, stacjonujący już w stałym ośrodku wsparcia morskiego w regionie, w Mina Salman w Bahrajnie.

To wystarczy, aby zapewnić, ale prawdopodobnie nie poradzić sobie z kryzysem, powiedział korespondent obrony BBC Jonathan Beale.

Graphic on HMS Montrose

Ministrowie będą teraz musieli rozważyć wysłanie kolejnego statku Royal Navy do regionu – ale to może jeszcze bardziej nasilić napięcia z Iranem, powiedział nasz korespondent.

Przedstawiciele MSZ powiedzieli, że utrzymują pozycję wojskową Wielkiej Brytanii w regionie w ciągłym przeglądzie, ale podkreślili, że nie chcą eskalacji napięć.

Presentational grey line

Analiza

Autor: Paul Adams, korespondent dyplomatyczny

Rząd twierdzi, że absolutnie nie chce zostać wciągnięty w konfrontację z Iranem, ale nie może ignorować faktu, że życie statków pływających pod banderą brytyjską w Zatoce staje się coraz bardziej niepewne. Stąd decyzja o podniesieniu poziomu ochrony statku do najwyższej kategorii – zasadniczo ostrzeżenie dla brytyjskich statków, aby nie wchodziły na wody Iranu.

To niezwykły, ale nie bezprecedensowy krok, odzwierciedlenie rosnących obaw rządu.

Z ograniczonymi zasobami wojskowymi w Zatoce (jedna fregata i cztery statki przeciwminowe), istnieje limit tego, ile ochrony Royal Navy może zaoferować brytyjskiej żegludze. W danym dniu w Zatoce znajduje się od 15 do 30 dużych brytyjskich statków, w tym tankowców naftowych i gazowych, z których jedna do trzech przepływa przez Cieśninę Ormuz.

Stany Zjednoczone starają się stworzyć koalicję, aby zapewnić swobodę nawigacji w Zatoce Perskiej, ale muszą jeszcze dzielić się szczegółami lub wysyłać prośby potencjalnych partnerów. Zważywszy, że USA i Iran są w ostrej dyspucie na temat przyszłości umowy nuklearnej z Iranem z 2015 r., Niektóre kraje, które już uczestniczą w 33-narodowej Combined Maritime Force z siedzibą w Bahrajnie, mogą być niechętne do większego zaangażowania.

Presentational grey line

Czy statki w okolicy mogą unikać wód irańskich?

Cieśnina Ormuz, przez którą muszą przepłynąć wszystkie statki, aby dostać się do Zatoki, jest tak wąska – zaledwie 21 mil morskich (39 km) w najwęższym miejscu – że wody terytorialne Iranu i Omanu spotykają się w środku, mówi korespondent bezpieczeństwa BBC Frank Gardner.

Tak więc zamiast pływać po wodach międzynarodowych, statki muszą przechodzić przez terytorium Iranu lub Omanu, które rozciągają się 12 mil morskich od swoich wybrzeży.

Statki robią to pod czymś, co nazywa się Prawami Przejścia Cieśniny – częścią konwencji ONZ, która daje statkom swobodny przepływ przez punkty światowe, takie jak Cieśnina Gibraltarska i Cieśnina Malakka.

W przypadku Cieśniny Ormuz żegluga odbywa się przez dwa pasy ruchu w przeciwnych kierunkach, każdy o szerokości dwóch mil morskich.

Nazywa się to schematem separacji ruchu.

Zarówno Iran, jak i marynarka wojenna USA rozmieszczają okręty wojenne do patrolowania tego obszaru i kilkakrotnie unikały konfrontacji.

Gdy statki przejdą przez Cieśninę Ormuz i wejdą do Zatoki, muszą uważać na sporny obszar wokół wysp Abu Musa i Większego i Małego Tunbu.

Twierdzą o tym zarówno Iran, jak i Zjednoczone Emiraty Arabskie, ale zajmują je wyłącznie siły irańskie.

Co wiemy o brytyjskim dziedzictwie

British Heritage tanker graphic

Rozumie się, że British Heritage nie przewoziło ładunków w czasie incydentu z irańskimi łodziami.

Statek jest zarejestrowany w porcie Douglas na wyspie Man.

Jakie są napięcia między USA a Iranem?

Stany Zjednoczone obwiniały Iran za ataki na sześć tankowców w maju i czerwcu.

W środę przewodniczący szefa sztabu wojskowego USA powiedział, że chce stworzyć wielonarodową koalicję wojskową w celu ochrony wód wokół Iranu i Jemenu .

Jednak Wielka Brytania i reszta Europy były bardziej ostrożne, obawiając się, że to nasili napięcia, powiedział korespondent dyplomatyczny BBC James Landale.

Wynika to z decyzji administracji Trumpa o wycofaniu międzynarodowego porozumienia w sprawie programu nuklearnego Teheranu i wzmocnieniu karania sankcji wobec Iranu .

Teheran zaczął przesuwać poziomy swojego wzbogaconego uranu poza granice porozumienia nuklearnego uzgodnionego z grupą światowych potęg .

Ambasador Iranu przy ONZ Majid Takht-Ravanchi powiedział, że Europejczycy z BBC muszą zrobić więcej, aby zrekompensować Teheranowi straty gospodarcze spowodowane sankcjami USA – lub Iran będzie nadal zwiększał swój program nuklearny.

 

 

Źródło : BBC

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

%d bloggers like this: