DODAJ FILM MP-4 LUB WPROST Z Y.T F.B lub inny
EDYTUJ SWÓJ FILM LUB USUŃ
ZOBACZ WSZYSTKIE SWOJE FILMY
    UWAGA !! WAŻNE - Poglądy i opinie zawarte w artykule mogą być niezgodne ze stanowiskiem redakcji. Zamieszczane artykułu są w wiekszości re- publikacjami materiałów z innych stron - REDAKCJA NIE INGERUJE W ICH TREŚCI W CELU ZACHOWANIA BEZSTRONNOŚCI , A CELEM PUBLIKACJI JEST PODDANIE TYCH MATERIAŁÓW POD OSĄD I KRYTYKĘ CZYTELNIKÓW W KTÓRE OPINIE NIE MOŻE INGEROWAĆ AUTOR MATERIAŁU W FORMIE MODERACJI LUB CENZURY

M-forum A.V Live.

WESPRZYJ DOWOLNĄ KWOTĄ ROZWÓJ JEDYNEJ W POLSCE NIEZALEŻNEJ STRONY INFORMACYJNEJ przycisk Przekaż darowiznę poniżej :-)

miejsce-na-reklame.

Wraz z narastającymi skargami prawnymi kryzys Boeinga zmienia się ze złego na gorsze

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Inwestorzy Boeinga – i jego dostawcy – powinni zacząć przyzwyczajać się do wizji długiego przestoju, zanim Max wróci w przestworza.

Boeing 737 MAX

Boeing 737 MAX

Kryzys Boeinga i jego 737 Max był w dużej mierze samookaleczeniem, ale teraz konsekwencje przechodzą także na jego dostawców.

Awaria Maxa z Ethiopin Airlines w marcu – zaledwie pięć miesięcy po tym, jak odrzutowiec Lion Air tego samego typu uległ awarii – sprawiła, że producent samolotów znalazł się w centrum politycznej, prawnej i coraz bardziej finansowej burzy, w której jest jego reputacja co do bezpieczeństwa stoi pod znakiem zapytania.

Poprawa systemu kontroli lotu, która uważana była za czynnik w obu wypadkach, trwa dłużej niż oczekiwano w trakcie kontroli, a Boeing nie może dostarczyć samolotów bez niego. I tak, firma ogłosiła w piątek, że ograniczy produkcję Max do 42 samolotów miesięcznie, w porównaniu z 52 produkowanymi do tej pory. Przed tym wszystkim Boeing planował zwiększenie produkcji Max do 57 na miesiąc, co było agresywnym celem, do którego przygotowywali się dostawcy, zatrudniając więcej pracowników i zwiększając moce produkcyjne. Boeing planuje współpracę z dostawcami, aby zmniejszyć wpływ finansowy tej zmiany. Spirit AeroSystems Holdings Inc. i CFM International, wspólne przedsięwzięcie General Electric Co. i Safran SA, powiedziały, że zamierzają utrzymać obecne tempo produkcji. Ale nie jest jasne, co zrobi Boeing z tym mocami. Im dłużej trwa uziemienie, tym mniej prawdopodobne jest, że dostawcy wyjdą z tej klęski bez szwanku. Ryzykują utratę przychodów w związku z niższym popytem a co za tym idzie płynności finansowej, jeśli ich inwestycje będą niepotrzebne. Wzrastają skargi prawne, a rzecznik konsumentów Ralph Nader wzywa do wycofania Maxa w imieniu jego wielkiej siostrzenicy, która zginęła w katastrofie linii lotniczych Etiopii. To nie będzie trwało w niekonczoność, ale w międzyczasie Ethiopian Airlines podało w piątek, że zastanawia się nad planami zakupu dodatkowych 25 samolotów Max z powodu „złej reputacji” tego modelu samolotu. PT Garuda Indonesia podjęła już kroki w celu anulowania zamówienia o wartości 4,8 mld USD, ponieważ jego klienci nie ufają samolotowi.

Śledczy powiedzieli w tym tygodniu, że piloci podczas lotu Ethiopian Airlines próbowali zastosować procedury, aby wyłączyć system kontroli lotów, które Boeing nałożył po katastrofie Lion Airlines. Piloci nie byli w stanie odzyskać kontroli,  co sugerowałoby, że procedura nie była tak prosta jak twierdził Boeing. Wydaje się, iż podcięło to poprzednie próby Boeinga odwrócenia od siebie uwagi i  zatarcia winy, gdy nalegano, ze samolot jest zdatny do lotu.

Raport śledczych wydaje się być dla Boeinga niemiłym przebudzeniem, który wydawal sie głuchy w odpowiedzi na awarie i oporny na krytyke wobec sugestii, że jego projekt samolotu lub procesy były wadliwe.

Dennis Muilenburg, dyrektor generalny Boeinga, podjął próbę rozliczenia się z tymi zarzutami w filmie opublikowanym w czwartek, przepraszając za ból spowodowany wypadkami, jednocześnie charakteryzując awarie jako wynik „łańcucha zdarzeń”. Wstępne zalecenia Boeinga były niewystarczające, przyznając jedynie, że błędna aktywacja oprogramowania „mogla byc dodatkowym czynnikiem, w tym co jest już ciezkim i trudnym do koncentracji środowiskiem pracy”.

Niezależnie od tego, Boeing naprawia oprogramowanie i  jest to skomplikowany proces. Firma podała na początku tego tygodnia, że ​​upłynie kilka tygodni, zanim będzie mogła przesłać aktualizację oprogramowania do Federalnej Administracji Lotnictwa w celu zatwierdzenia. To trochę niezręczne, bo tydzień wcześnie Boeing zorganizowal konferencje, aby sprzedać poprawki pilotom i dziennikarzom, i powiedział, że będzie miał ostateczną dokumentację do FAA do 29 marca. Oczywiście Boeing powinien mieć pewność, że wszystko zagra na czas.

Firma podobno odkryła problem z integracją poprawki z istniejącą infrastrukturą kontroli lotu w końcowym audycie i odkryła niepowiązany problem z oprogramowaniem. Podkreśla to jednak fakt, że jest to proces, którego nie można przyspieszyć, zwłaszcza że międzynarodowe organy regulacyjne czują się zmuszone do nałożenia na FAA własnych przeglądów bezpieczeństwa przy niewygodnych pytaniach dotyczących tego, czy organizacja była zbyt poblazliwa dla Boeinga, aby wychwycić te problemy wczesniej i im zapobiec.

Inwestorzy Boeinga – i jego dostawcy – powinni zacząć przyzwyczajać się do idei duzego opóźnienia, zanim Max powróci w przestworza.

https://www.business-standard.com/article/international/with-mounting-legal-complaints-boeing-s-crisis-goes-from-bad-to-worse-119040600428_1.html

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
miejsce-na-reklame.

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: