loading...
loading...
LIVE SZOKUJĄCY TEMAT DNIA 20.0019 marca 2019
TRANSMISJA NA ŻYWO TRWA
KANAŁ FILMOWY WSZYSTKIE NOWE MATERIAŁ
STREAM LIVE – NA ŻYWO + CHAT + PRIV.

M-fo A.V Live. <<wróć do Nius<<rum

M-forum jest w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje.

Izraelskie media o aferze z antysemickim pismem w polskim Sejmie. „Uczą jak rozpoznać Żyda”

Our Reader Score
[Total: 0 Average: 0]

 

O aferze z antysemickim pismem w sejmowym kiosku, głośno jest już nie tylko w Polsce. Pisze o niej także izraelska prasa, w tym największy izraelski dziennik „Haaretz”

Afera z pismem Leszka Bubla w sejmowym kiosku dotarła do Izraela

Afera z pismem Leszka Bubla w sejmowym kiosku dotarła do Izraela (WP.PL)

Podczas środowej konferencji prasowej Michał Kamiński (PSL-UED) pokazał tygodnik „Tylko Polska” z hasłem „Jak rozpoznać Żyda” na okładce. „Nazwiska, cechy antropologiczne, sposób wysławiania się, prezencja, cechy charakteru, metody działania, działanie dezinformacyjne. Jak ich zwyciężyć? Tak dalej być nie może!” – napisano w materiale.

– To jest skandal, że tego typu pismo jest rozprowadzane w polskim Sejmie – powiedział Wirtualnej Polsce poseł Michał Kamiński.

Informacja o tygodniku wydawanym przez Leszka Bubla, który sam siebie nazywa „naczelnym antysemitą RP”, w sejmowym kiosku wywołała burzę w Polsce. Ale nie tylko. Już w środę, jak przyznał w rozmowie z WP Michał Kamiński, dzwonili do niego w tej sprawie dziennikarze z Izraela.

Znalezione obrazy dla zapytania leszek bubel zdjecia

Okładka polskiego pisma uczy ‚jak rozpoznać Żyda’ – poinformowała izraelska agencja prasowa JTA.

Depeszę przedrukował największy i najstarszy izraelski dziennik „Haaretz”. Gazeta, zamieszczając depeszę na swojej stronie internetowej, podlinkowała do niej poprzednie artykuły o Polsce i antysemityzmie. Pod zdjęciem okładki z pisma „Tylko Polska” możemy więc przeczytać, że „Historyk może w Polsce usłyszeć zarzuty za napisanie, że Polacy zabijali Żydów w czasie II wojny światowej”, „Tak, Polacy wchłonęłi antysemityzm z mlekiem matki” oraz „Polski premier dla Haaretza: Dziesiątki tysięcy Polaków pomagało Żydom. Nie poddamy się kłamstwom”.

Ta sama depesza została także opublikowana przez inny izraelski dziennik „The Times of Israel”.

W środę, po wybuchu afery z pismem Bubla w sejmowym kioski reporter WP Michał Wróblewski zwrócił się do Kancelarii Sejmu z pytaniami: 1) Kto jest odpowiedzialny za zamawianie prasy do Sejmu i dlaczego w sejmowym kiosku znajduje się pismo „Tylko Polska”? 2) Czy zgadzacie się Państwo, że w gazecie „Tylko Polska” znajdują się treści antysemickie? 3) Czy planowane jest wycofanie gazety z sejmowej sprzedaży?.

Po kilku godzinach otrzymał odpowiedź od szefa Centrum Informacyjnego Sejmu Andrzeja Grzegrzółki, z której wynikało, że sejmowy kiosk prowadzi RUCH S.A. „Oznacza to, że to ta firma odpowiada za dobór tytułów prasowych oraz sposób ich ekspozycji. Warto też podkreślić, że osoby sprzedające prasę w punktach na terenie Parlamentu nie są pracownikami Kancelarii Sejmu ani osobami zatrudnianymi przez tę instytucję na podstawie umów cywilnoprawnych” – czytamy w piśmie skierowanym do redakcji WP.

Grzegrzółka zwrócił też uwagę, że „zgodnie z art. 54 ust. 2 Konstytucji cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane”. Dodał także, że „organ rejestracyjny może zawiesić wydawanie dziennika lub czasopisma na czas określony, nie dłuższy niż rok, jeżeli w ciągu roku co najmniej trzykrotnie w tym dzienniku lub czasopiśmie zostało popełnione przestępstwo”.

„Z powyższego wynika, że właściwym adresatem ewentualnych wniosków w tym zakresie powinny być organy ścigania, a nie Kancelaria Sejmu” – zakończył odpowiedź na pytania WP szef Centrum Informacyjnego Sejmu.

Po kolejnych kilku godzinach Andrzej Grzegrzółka zmienił zdanie i znalazł inne rozwiązanie sprawy sprzedaży na terenie Sejmu czasopisma zawierającego antysemickie treści. „Kancelaria Sejmu będzie wnioskowała o usunięcie z zestawu prasy dostarczanej przez RUCH S.A. periodyku z antysemickimi artykułami. Jednocześnie zostanie sprawdzona całościowo lista tytułów, które są udostępniane przez kolportera w Parlamencie” – poinformował szef CIS na swoim profilu na Twitterze

Andrzej Grzegrzółka@AndrGrzegrzolka

Kancelaria Sejmu będzie wnioskowała o usunięcie z zestawu prasy dostarczanej przez RUCH S.A. periodyku z antysemickimi artykułami. Jednocześnie zostanie sprawdzona całościowo lista tytułów, które są udostępniane przez kolportera w Parlamencie.

zrodlo:https://wiadomosci.wp.pl/izraelskie-media-o-aferze-z-antysemickim-pismem-w-polskim-sejmie-ucza-jak-rozpoznac-zyda-6359373064103553a

 

 

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

loading...
LIVE AKTYWNY KLIKNIJ ABY WYŚWIETLIĆ
TRANSMISJA ZAKOŃCZONA
%d bloggers like this: