DODAJ FILM MP-4 LUB WPROST Z Y.T F.B lub inny
EDYTUJ SWÓJ FILM LUB USUŃ
ZOBACZ WSZYSTKIE SWOJE FILMY

M-forum A.V Live.

WESPRZYJ DOWOLNĄ KWOTĄ ROZWÓJ JEDYNEJ W POLSCE NIEZALEŻNEJ STRONY INFORMACYJNEJ przycisk Przekaż darowiznę poniżej :-)

miejsce-na-reklame.

CENY WODY W POLSCE W ROKU 2019 PO ZMIANACH USTAWY PRAWO WODNE !!

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

 

NAJPIERW WAŻNE OŚWIADCZENIE PAŃSTWOWEGO PRZEDSIĘBIORSTWA ” PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO WODNE – WODY POLSKIE „

nie bagatelizujcie obowiązku zgłaszania na formularzach poniżej wskazanych !!

bo się nie wypłacicie taryfikator kar jest dotkliwy…….

Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1722), która weszła w życie z dniem 20 września 2018 r., wprowadziła obowiązek składania oświadczeń za poszczególne kwartały przez podmioty obwiązane do ponoszenia opłat za usługi wodne. Oświadczenia te należy składać Zarządom Zlewni PGW Wody Polskie, jako jednostkom właściwym do ustalenia wysokości opłaty zmiennej oraz wysokości opłaty z tytułu chowu i hodowli ryb.

Zgodnie ze znowelizowanym art. 552 ustawy – Prawo wodne, oświadczenia należy składać w terminie 30 dni od dnia, w którym upływa dzień przypadający na koniec każdego kwartału. Po raz pierwszy podmioty złożą takie oświadczenia za czwarty kwartał 2018 r., w terminie  1 – 30 stycznia 2019 r. Wzory oświadczeń zostały dostosowane do rodzajów usług wodnych i są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Wód Polskich. Udostępniamy je w dwóch formatach .docx i .pdf, w zależności od sposobu ich wypełniania.

Wzory oświadczeń składanych przez podmioty obowiązane do ponoszenia opłat za usługi wodne:

  1. Pobór wód podziemnych do różnych celów – wzór docxwzór pdf
  2. Pobór wód powierzchniowych do różnych celów – wzór docxwzór pdf
  3. Wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi, w tym wód pochodzących z obiegów chłodzących elektrowni lub elektrociepłowni oraz wód zasolonych – wzór docxwzór pdf
  4. Odprowadzanie do wód – wód opadowych lub roztopowych ujętych w otwarte lub zamknięte systemy kanalizacji deszczowej służące do odprowadzania opadów atmosferycznych w granicach administracyjnych miast – wzór docxwzór pdf
  5. Wydobywanie kamienia, żwiru i piasku oraz innych materiałów z wód powierzchniowych, w tym morskich wód wewnętrznych wraz z wodami wewnętrznymi Zatoki Gdańskiej oraz wód morza terytorialnego, a także wycinanie roślin z wód lub brzegu – wzór docxwzór pdf
  6. Pobór wód podziemnych lub wód powierzchniowych na potrzeby chowu i hodowli ryb oraz innych organizmów wodnych – wzór docx, wzór pdf
  7. Wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi z chowu lub hodowli ryb w obiektach przepływowych, charakteryzujących się poborem zwrotnym – wzór docxwzór pdf

https://www.kzgw.gov.pl/index.php/pl/zalatw-sprawe/wzory-oswiadczen-oplat-za-uslugi-wodne

A TERAZ CENY WÓD W POSZCZEGÓLNYCH WOJEWÓDZTWACH DLA ODBIORCÓW INDYWIDUALNYCH 

Województwo dolnośląskie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 10,76 zł
Najwyższa cena – Szklarska Poręba: 33,13 zł za metr sześcienny (!)
Najniższa cena – Oleśnica: 8,49 zł za metr sześcienny
Cena dla Wrocławia – 11,11 zł za metr sześcienny

Województwo kujawsko-pomorskie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 9,33 zł
Najwyższa cena – Aleksandrów Kujawski: 13,27 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Cekcyn i Kęsowo: 6,16 zł za metr sześcienny
Cena dla Bydgoszczy – 10,64 zł za metr sześcienny
Cena dla Torunia – 8,58 zł za metr sześcienny

Województwo łódzkie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 9,34 zł
Najwyższa cena – Sieradz: 16,07 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Pajęczno: 6,43 zł za metr sześcienny
Cena dla Łodzi – 8,55 zł za metr sześcienny

Województwo lubelskie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 8,16 zł
Najwyższa cena – Zwierzyniec: 11,97 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Biała Podlaska i Zamość: 6,56 zł za metr sześcienny
Cena dla Lublina – 8,91 zł za metr sześcienny

Województwo lubuskie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 11,14 zł
Najwyższa cena – Lubsko: 14,52 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Bytom Odrzański: 4,83 zł za metr sześcienny
Cena dla Gorzowa Wielkopolskiego – 11,60 zł za metr sześcienny
Cena dla Zielonej Góry – 11,49 zł za metr sześcienny

Województwo małopolskie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 12,77 zł
Najwyższa cena – Maków Podhalański: 21,16 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Miechów: 6,74 zł za metr sześcienny
Cena dla Krakowa – 10,15 zł za metr sześcienny

Województwo mazowieckie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 11,08 zł
Najwyższa cena – Stare Babice: 21,15 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Przasnysz: 6,76 zł za metr sześcienny
Cena dla Warszawy – 9,85 zł za metr sześcienny

Województwo opolskie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 11,07 zł
Najwyższa cena – Głuchołazy: 15,09 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Baborów: 7,34 zł za metr sześcienny
Cena dla Opola – 7,82 zł za metr sześcienny

Województwo podkarpackie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 10,03 zł
Najwyższa cena – Jedlicze: 16,18 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Leżajsk: 6,78 zł za metr sześcienny
Cena dla Rzeszowa – 8,08 zł za metr sześcienny

Województwo podlaskie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 7,18 zł
Najwyższa cena – Orlikowo: 18,22 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Nowogród: 6,77 zł za metr sześcienny
Cena dla Białegostoku – 7,13 zł za metr sześcienny

Województwo pomorskie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 8,17 zł
Najwyższa cena – Gmina Władysławowo: 13,54 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Lębork: 6,37 zł za metr sześcienny
Cena dla Gdańska/Sopotu – 9,38 zł za metr sześcienny

Województwo śląskie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 10,44 zł
Najwyższa cena – Ustroń/Cisownica: 24,02 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Bielsko-Biała: 9,14 zł za metr sześcienny
Cena dla Katowic – 14,11 zł za metr sześcienny

Województwo świętokrzyskie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 12,77 zł
Najwyższa cena – Gmina Rytwiany: 17,85 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Łopuszno: 6,37 zł za metr sześcienny
Cena dla Kielc – 9,42 zł za metr sześcienny

Województwo warmińsko-mazurskie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 10,50 zł
Najwyższa cena – Gmina Miłki: 22,15 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Działdowo: 6,63 zł za metr sześcienny
Cena dla Olsztyna – 9,78 zł za metr sześcienny

Województwo wielkopolskie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 10,25 zł
Najwyższa cena – Wieleń: 23,23 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Koło: 7,26 zł za metr sześcienny
Cena dla Poznania – 11,29 zł za metr sześcienny

Województwo zachodniopomorskie

Średnia cena metra sześciennego wody i ścieków dla całego województwa – 8,90 zł
Najwyższa cena – Sławobrze: 22,57 zł za metr sześcienny
Najniższa cena – Nowogard: 7,18 zł za metr sześcienny
Cena dla Szczecina – 11,09 zł za metr sześcienny

STAWKI ZA POBÓR WODY ZE  STUDNI WŁASNEJ OBOWIĄZUJĄCE NA TERENIE CAŁEJ POLSKI 

1, 64 grosze za 1 m sześcienny 

STAWKI ZA POBÓR WODY POWIERZCHNIOWEJ OBOWIĄZUJĄCE NA TERENIE CAŁEJ POLSKI 

0.84 groszy za 1 m sześcienny 

  • wody powierzchniowe stawy , jeziora, rzeki , i inne cieki wodne włącznie z rowami melioracyjnymi

DORZUCAM FILM PANA KUDLIŃSKIEGO KTÓRY JEST ROLNIKIEM I NAŚWIETLI WAM JAKIE KONSEKWENCJE NIESIE POWYŻSZE DLA ROLNICTWA I HODOWCÓW … A W FINALNYM EFEKCIE DLA LUDNOŚCI MIEJSKIEJ .

5 minut z sensem ……… reszta …… masakra szkoda bo temat poważny .. docedcie pierdolenie od sensu …….

TO JEST DOPIERO POCZĄTEK JAK WIDZICIE WSZYSTKIE ZASOBY WODY W POLSCE STAŁY SIĘ WŁASNOŚCIĄ PRYWATNĄ !! BO INACZEJ TEGO NAZWAĆ NIE MOŻNA ..

ZATEM WODA ZOSTAŁA OBJĘTA MONOPOLEM NA DYSTRYBUCJĘ I SPRZEDAŻ

STAŁA SIĘ TOWAREM HANDLOWYM

JAKIE SKUTKI NASTĄPIĄ NIEBAWEM ……… POLECAM MÓJ FILM PONIŻEJ

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
miejsce-na-reklame.

13 thoughts on “CENY WODY W POLSCE W ROKU 2019 PO ZMIANACH USTAWY PRAWO WODNE !!

  1. Ja tam dostałem rachunki za gaz, rok naprzód, (jak juz od wielu lat tak jest) tyle że choć mnie w domu nie ma pół roku to o całe 2 zł mniejsze niż zwykle znaczy 22 zł miesiecznie

  2. A jakie są przesłanki do wyliczenia ceny wody na prywatnych studniach i na jakiej podstawie naliczone ? Mnie kojarzy się tylko z jednym … woda nie jest twoja, chcesz to ją kup !! bo partycypowaniem w rozwój żadnej dotyczącej infrastruktury nie można tego nazwać . Jeszcze trochę i krowom, świniom a nawet wróblom na płocie i bocianom w gniazdach każą pozakładać liczniki !! Banda złodziei i tyle .

    1. NO …. a na jakiej podstawie każą płacić opłatę klimatyczną w miastach uzdrowiskowych …… to zwykła opłata za oddychanie powietrzem zresztą robiłem film o tym że za chwilkę opłata za oddychanie będzie wdrożona jako opłata klimatyczna JEST TAKI PROJEKT GOTOWY MYŚLĄ ŻE WDROŻĄ W 2020 ROKU ……. JAK CHCECIE TO WAM WRZUCĘ TEN FILM MAM GDZIEŚ W ARCHIWUM Z ZESZŁEGO ROKU

  3. Taryfę za wodę przygotowuje przedsiębiorstwo wodno-kanalizacyjne. Ale żeby zaczęła ona obowiązywać, musi ją zatwierdzić uchwałą rada gminy.
    Zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków jest zadaniem własnym gminy. Może ono być realizowane przez związek międzygminny lub w ramach porozumienia międzygminnego. Gmina musi ustalić kierunki rozwoju sieci wodociągowej i ściekowej w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

    NAJPIERW ZEZWOLENIE
    Na zbiorowe zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków wymagane jest zezwolenie. Wydaje je wójt (burmistrz, prezydent miasta) na czas nieoznaczony, chyba że samo przedsiębiorstwo wnioskuje o zezwolenie na czas oznaczony. Obowiązku uzyskania zezwolenia nie mają gminne jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, prowadzące działalność na obszarze własnej gminy.

    Wójt (burmistrz, prezydent miasta) uprawniony jest do kontroli działalności przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego w zakresie zgodności wykonywanej działalności z zezwoleniem. Jeśli zostaną w tym zakresie stwierdzone nieprawidłowości, które nie zostaną usunięte w określonym czasie, to sytuacja taka może być jedną z przyczyn cofnięcia zezwolenia.

    WSZYSTKO W REGULAMINIE
    Rada gminy, po przeprowadzeniu analizy projektów regulaminów dostarczania wody i odprowadzania ścieków opracowanych przez przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne, uchwala ostatecznie taki regulamin, który jest aktem prawa miejscowego.

    Powinien on określać prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz odbiorców usług, w tym m.in.:

    – minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo przy dostarczaniu wody i odprowadzaniu ścieków,

    – szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług,

    – sposób rozliczeń na podstawie cen i stawek opłat ustalonych w taryfach,

    – warunki przyłączania do sieci.

    Przykład

    Rada miejska podjęła uchwałę w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków. Prokurator rejonowy zarzucił jej rażące naruszenie prawa. Zastrzeżenia dotyczyły m.in.: nieuzasadnionego nałożenia na odbiorcę wymagań związanych z przystąpieniem do wykonania robót przyłączeniowych, nieuprawnionego określenia w uchwale elementów, jakie powinna zawierać umowa o dostarczanie lub odprowadzanie ścieków, oraz nieuprawnionego określenia negatywnych przesłanek przyłączenia nieruchomości do sieci, a także odmiennego niż w przepisach ustalenia sposobu obliczania ilości odprowadzonych ścieków.

    Ponieważ rada gminy nie zgodziła się z zarzutami prokuratora, sprawa trafiła do wojewódzkiego sądu administracyjnego. Zdaniem sędziów kwestie trwałości umowy powinna rozstrzygać sama umowa i rada gminy nie jest upoważniona do przyjmowania takich rozwiązań w regulaminie. Przepisy wyczerpująco określają zasady, według których ustalana jest ilość dostarczanej wody oraz odprowadzane są ścieki, a także obowiązki ponoszenia kosztów niezbędnych do tego. Rada gminy nie posiada kompetencji, by w regulaminie dostarczania wody i odprowadzania ścieków odmiennie ustalać sposób obliczania ilości odprowadzonych ścieków.

    Na podstawie wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z 19 września 2013 r., sygn. IV SA/Po 425/13

    TARYFA DO ZATWIERDZENIA
    To przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne określa taryfę opłat za dostarczaną wodę i odprowadzane ścieki. Może ona obowiązywać przez rok.

    Taryfę ustala się na podstawie niezbędnych przychodów, po dokonaniu ich alokacji na poszczególne taryfowe grupy odbiorców usług. Ceny i stawki opłat określone w taryfie są różnicowane dla poszczególnych grup odbiorców usług na podstawie udokumentowanych różnic kosztów zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków. Szczegółowe uregulowania w tej sprawie zawiera rozporządzenie ministra budownictwa z 28 czerwca 2006 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (patrz podstawa prawna).

    Przykład

    Rada gminy podjęła uchwałę w sprawie uzupełnienia zatwierdzonych już wcześniej taryf i stawek o opłatę za przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej. Nieważność uchwały stwierdził wojewoda, który stwierdził, że zgodnie z przepisami zatwierdzone przez radę gminy taryfy obowiązują jeden rok i poza wyjątkami związanymi z przedłużeniem taryfy nie istnieje możliwość skracania okresu obowiązywania taryfy ani jej uzupełnienia, czyli zmiany poprzez wprowadzenie nowych stawek opłat do obowiązującej taryfy.

    Rozpatrując sprawę, wojewódzki sąd administracyjny przyznał rację wojewodzie. Sąd przypomniał, iż zasadę jest obowiązywanie taryf i stawek opłat za przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej przez okres jednego roku. Nie ma możliwości jej zmiany w okresie obowiązywania przez wprowadzenie nowych stawek opłat. Tym samym rada gminy nie może kształtować treści ustalonej już na dany rok taryfy poprzez wprowadzenie korekt.

    Na podstawie wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z 9 lutego 2011 r., sygn. II SA/Rz 1223/10

    Taryfa za dostarczaną wodę i odprowadzane ścieki podlega zatwierdzeniu w drodze uchwały rady gminy, z wyjątkiem taryf zmieniających się w związku ze zmianą stawki podatku od towarów i usług.

    Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne powinno w terminie 70 dni przed planowanym dniem wejścia taryf w życie przedstawić wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) wniosek o ich zatwierdzenie. Do wniosku, o którym mowa, musi być dołączona szczegółowa kalkulacja cen i stawek opłat oraz aktualny plan rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych

    Wójt (burmistrz, prezydent miasta) sprawdza, czy taryfy i plan zostały opracowane zgodnie z przepisami ustawy, i weryfikuje koszty związane z taryfą, pod względem celowości ich ponoszenia.

    Z kolei rada gminy podejmuje uchwałę o zatwierdzeniu taryf, w terminie 45 dni od dnia złożenia wniosku w tej sprawie. Rada może odmówić zaakceptowania taryfy, jeżeli zostały one sporządzone niezgodnie z przepisami.

    Jeśli uchwała zostanie prawidłowo podjęta, a do ustalonych taryf i uchwały nie ma zastrzeżeń wojewoda, to przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ogłasza taryfę opłat w miejscowej prasie lub w sposób zwyczajowo przyjęty w terminie do siedmiu dni od dnia podjęcia uchwały. W przypadku pojawienia się zastrzeżeń do uchwały i do przyjętych w niej ustaleń przez pewien czas mogą obowiązywać stare taryfy (art. 24 ust. 5 a i 5 b ustawy z 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków).

    Gdy natomiast rada gminy nie podejmie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za wodę i ścieki w wyznaczonym jej terminie, to taryfy zweryfikowane przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) zaczynają obowiązywać po upływie 70 dni od dnia złożenia wniosku o ich zatwierdzenie.

    Przykład

    Wojewoda zaskarżył uchwałę rady miejskiej w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie miasta i gminy. Według jego ustaleń burmistrz zweryfikował i zatwierdził poprawność kalkulacji taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie miasta i gminy przedstawioną przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. Ostatecznie jednak na wniosek komisji rolnictwa rada miejska zatwierdziła w skarżonej uchwale taryfy inne, bo podwyższone o 3 proc. (10 gr brutto), niż zweryfikowane i zatwierdzone przez burmistrza.

    Stanowisko wojewody potwierdził wyrok wojewódzkiego sądu administracyjnego. Stwierdził, że rada gminy zatwierdza jedynie w drodze uchwały taryfę za zbiorowe zaopatrzenie w wodę, którą wcześniej określiło przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne. Nie może natomiast sama ustalić lub zmienić wysokości taryfy.

    Na podstawie wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z 12 listopada 2014 r., sygn. IV SA/Po 743/14

    WAŻNY JEST PLAN
    Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne opracowuje również wieloletni plan rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w jego posiadaniu. Powinien być on zgodny z kierunkami rozwoju gminy określonymi w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, z ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ustaleniami zezwolenia wydanego temu przedsiębiorstwu na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.

    To, czy plan spełnia wszystkie te warunki, sprawdza wójt (burmistrz, prezydent miasta). Jeśli wszystko jest w porządku, rada gminy ma trzy miesiące od dnia przedłożenia planu wójtowi na przyjęcie uchwały w sprawie tego dokumentu.

    Obowiązek opracowania planu nie dotyczy przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych, które nie planują budowy urządzeń wodociągowych lub urządzeń kanalizacyjnych.

    Dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie pisemnej umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków zawartej między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a odbiorcą usług. Przedsiębiorstwo musi zawrzeć umowy z osobą, której nieruchomość została przyłączona do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy. Ma ono obowiązek zapewnić zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych do realizacji dostaw wody w wymaganej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem oraz dostaw wody i odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny.

    Przedsiębiorstwo musi prowadzić też regularną wewnętrzną kontrolę jakości wody i ma obowiązek zapewnić budowę urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych, ustalonych przez gminę w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego (w zakresie uzgodnionym w wieloletnim planie rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych).

    Ponadto przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek przyłączyć do sieci nieruchomość osoby ubiegającej się o to, jeżeli są spełnione warunki przyłączenia określone w regulaminie dostarczania wody i odprowadzania ścieków, oraz istnieją techniczne możliwości świadczenia usług.

    Przykład

    Prezydent miasta decyzją ustalił dla użytkownika wieczystego nieruchomości gruntowej dodatkową opłatę roczną w wysokości stanowiącej 20 proc. wartości nieruchomości z tytułu niedotrzymania terminu rozpoczęcia budowy. Użytkownik odwołał się od decyzji, twierdząc m.in. że budowy nie rozpoczęto z powodu braku sieci kanalizacyjnej i wodociągowej, której wybudowanie należy do zadań gminy. Brak takiej infrastruktury nie pozwala na ustalenie dodatkowych opłaty rocznej. Samorządowe Kolegium Odwoławcze nie uwzględniło odwołania, stwierdzając m.in., że użytkownik wiedział, iż gmina w umowie o ustanowienie użytkowania wieczystego nie wzięła na siebie obowiązku wybudowania sieci. Obowiązek taki nie wynikał także z żadnego innego aktu.

    Sprawę rozstrzygnął ostatecznie wojewódzki sąd administracyjny, który uznał, że zaopatrzenie w wodę, budowa i utrzymanie urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych jest zadaniem własnym gminy, ale budowa tych urządzeń nie jest obowiązkiem o charakterze bezwzględnym, lecz ma charakter warunkowy. Trudno wyprowadzić obowiązek gminy do budowy tych urządzeń na każdej nieruchomości, na której planowane są inwestycje mieszkaniowe. Właścicielom czy użytkownikom wieczystym nieruchomości nie przysługuje żadne roszczenie o wykonanie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, zapewniającej zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków z ich nieruchomości.rozporządzenie ministra budownictwa z 28 czerwca 2006 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (DzU z 2006 r. nr 127, poz. 886)

    Na podstawie wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z 29 czerwca 2012 r., sygn. II SA/Łd 220/12

    podstawa prawna:: art. 3, 5, 6, 8, 12, 15–17c, 18, 18b–18c, 18e, 19–21 oraz 24–27 ustawy z 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tekst jedn. DzU z 2015 r., poz. 139)

    podstawa prawna: rozporządzenie ministra zdrowia z 29 marca 2007 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (DzU z 2007 r. nr 61, poz. 417)

    podstawa prawna: rozporządzenie ministra budownictwa z 28 czerwca 2006 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (DzU z 2006 r. nr 127, poz. 886)

    KOSZTY UTRZYMANIA FONTANN
    Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne obciąża gminę na podstawie cen i stawek opłat ustalonych w taryfie za wodę:

    – pobraną z publicznych studni i zdrojów ulicznych;

    – zużytą do zasilania publicznych fontann i na cele przeciwpożarowe;

    – zużytą do zraszania publicznych ulic i publicznych terenów zielonych.

    1. Zapomniałeś poinformować o tym ,że najważniejsze źródło życia Polaków- woda pitna znajduje się w żydowskich rękach i tzw. Wodociągi przejęła żydowska Firma Tehal.

  4. Powiedzcie co w Polsce jeszcze należy do Polaków ? Haracz od wody musimy zapłacić „inwestorom” zza mniejszej wody i jeszcze , nie wiem czy na ochotnika czy z nakazu pana, będziemy dotować kanalizację na upadlinie !!
    „Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego Polski sfinansuje projekt kanalizacji kilku wiosek wokół jeziora Świtaź na Wołyniu. Według oficjalnych dokumentów, koszt prac szacuje się na 5 mln 805 tys. euro.
    Jak poinformowała służba prasowa Szackiej Rejonowej Administracji Państwowej, 30 sierpnia w Warszawie została podpisana umowa na realizację europrojektu „Poprawa sytuacji ekologicznej w Szackim Parku Narodowym poprzez kanalizację osiedli wokół jeziora Świtaź”.
    Zgodnie z podpisaną umową, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju udzieli Szackiej Rejonowej Administracji Państwowej dotacji dla realizacji wskazanego projektu w wysokości 5 mln 805 tys. euro, co stanowi 90% kosztów projektu (całkowita wartość 6 mln 450 tys. euro).

  5. https://external-amt2-1.xx.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQDPv5Z5OeXhj3oN&w=600&h=313&url=https%3A%2F%2Fsiepomagaimg.pl%2Fuploads%2Fcause%2Ffb_photo%2F15073%2Fc004ab38-160b-4164-ab4e-dc81f68a584a.png&cfs=1&upscale=1&fallback=news_d_placeholder_publisher&_nc_hash=AQBJehkxeRDOPk3V

    Kobieta pokonała raka – czerniaka gałki ocznej i wkrótce zaszła w ciążę. Mimo ostrzeżeń lekarzy z powodu ryzyka dla zdrowia zdecydowała się urodzić dziecko. „W lipcu urodziłam tę cudowną dziewczynkę, którą widzicie na moich kolanach. Jest piękna zdrowa, rośnie i rozwija się. Ja z dnia na dzień jestem słabsza, zwijam się do wewnątrz, tracę siły i samodzielność. Jeśli odejdę, moja córeczka Edna nigdy nie wypowie słowa mamo, nigdy nie będzie mnie pamiętała” – opowiada Paulina Tyrrel.

    Kilka tygodni po narodzinach córeczki rutynowe badania przerwały szczęście Pauliny. Rak wrócił. Tym razem zaatakował wątrobę i kości. Lekarze w Polsce nie są w stanie pomóc młodej mamie. „Mówią, że naszą najlepszą opcją jest spoglądanie za granicę i udział w badaniach klinicznych, ponieważ skuteczny lek nie jest jeszcze wynaleziony” – mówi Paulina.

    Ratunkiem jest leczenie eksperymentalne w Pittsburghu, w Stanach Zjednoczonych. Jest jednak niezwykle kosztowne – potrzeba 850 tys. zł. „Nie mam pieniędzy, które mogą otworzyć mi drogę, kończy mi się czas, a na rękach trzymam dziecko, które powinno mieć mamę! Chcę żyć dla niej, chcę patrzeć, jak siada, robi pierwsze kroki, rzuca mi się na szyję po powrocie do domu. Chcę być matką, a nie tylko opowieścią w jej życiu. Czas ucieka, proszę, pomóżcie mi zdążyć” – apeluje Paulina na portalu Siepomaga.pl. Pomóc można tutaj.
    https://www.siepomaga.pl/ratujemy-mame

    1. A poliniarz zamiast dawać na leczenie Polaków woli wywozić miliardy banderowskim oligarchom !!! 🙁 🙁 🙁

  6. =================================
    OGŁOSZENIE !!! sory ale tak musi być jeszcze jakiś czas
    ============================================
    ZWROTY WPŁAT ABONAMENTU Z „JACKCALEIBCOM”
    Witam oto adres i dane osoby która dysponuje kwotami wpłacanymi w ramach ABONAMENTU dostępowego do materiałów zamieszczanych na stronie internetowej „jackcaleibcom”

    [wpvideo TzNujpgD]
    MICHAŁ TALAŚKA
    ul. Sandomierska 24/46, 85-830 Bydgoszcz

    żądanie zwrotu możliwe na podstawie podania numeru transakcji PAY PAL
    LUB TREŚCI OTRZYMANEJ SMS – ZWROTNY PO WPŁACIE DO SYSTEMU HOT PAY
    ŻĄDANIE ZWROTU OPŁATY ABONAMENTOWEJ KIEROWAĆ NALEŻY W FORMIE ŻĄDANIA ZGODNIE Z PRZEPISAMI K.C W FORMIE PISEMNEJ NA W/W ADRES WŁAŚCICIELA KONT HOT PAY I PAY PAL

Wyraź swoją opinię ! TO WAŻNE !!

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

na pierwszych stronach
%d bloggers like this: